Pasajul Solventul este în pregătire pentru a fi depus pe Programul „Anghel Saligny”, ne informează Primăria Timișoara. Consilierii locali sunt puși, joi, să aprobe cererea de finanțare și devizul general estimativ.
„Pasajul Solventul este unul dintre proiectele strategice ale municipalității, făcând legătura între Calea Bogdăneștilor și strada Gării, pe sub liniile de cale ferată. Această legătură este crucială pentru fluidizarea traficului, având în vedere că între cartierele Ronaț și Blașcovici și cartierul Iosefin singura traversare rutieră este la Pasajul Jiul. Prin Pasajul Solventul va fi construită o linie de tramvai, amplasată pe axa drumului, care va face legătura între linia de tramvai de pe Calea Bogdăneștilor (aflată în curs de modernizare printr-un proiect pe fonduri europene) și o linie de tramvai nouă pe strada Gării”, transmit reprezentanții municipalității.
Pasajul costă mai mult cu 4 milioane de euro decât în contract
Primăria Timișoara vrea ca aproape 127 de milioane de lei (echivalentul a 25,6 milioane de euro – n.r.) din totalul de 132,2 milioane de lei (echivalentul a 26,7 milioane de euro – n.r.) necesare pentru construirea Pasajului Solventul să vină prin Programul „Anghel Saligny”. Doar construcțiile și montajul costă 114,5 milioane de lei (23,1 milioane de euro), conform devizului.
Potrivit informațiilor furnizate de PMT, valoarea investiției este mai mare decât în contractul cu firma care a câștigat licitația, care a fost semnat în urmă cu mai bine de un an, la valoarea de 111,6 milioane de lei cu tot cu TVA (echivalentul a 22,6 milioane de euro – n.r.). Consilierii locali votează acum devizul aparent actualizat. Conform SEAP, trebuie să fie făcut un act adițional la contract prin care să fie ajustată valoarea acestuia.
Diferența de 20,6 milioane de lei, echivalentul a peste 4 milioane de euro, dintre contract și devizul general, este reprezentată, potrivit municipalității, de obținerea terenului, amenajarea terenului, amenajări pentru protecția mediului, cheltuieli pentru relocarea/protecția utilităților, cheltuieli pentru asigurarea utilităților necesare obiectivului și alte cheltuieli conexe.
De construirea Pasajului Solventul se ocupă asocierea Spic Internazionale (lider/Italia) – Pod-Proiect (Iași) – Sylc Con Trans (Arad), cu terții Arcada Company (Galați) și Conextrust (Bacău) și subcontractanții Teoval & Co (Iași), FDF Electric Grup SRL (Iași), ISPCF (București), Radaria (Galați) și SC Yda Proiect Consulting SRL (Iași), care s-a angajat că face lucrarea cu 111,6 milioane de lei cu tot cu TVA (22,5 milioane de euro). Totul trebuie să fie gata în 26 luni.
Solventul încă așteaptă autorizația de construire
Despre Pasajul Solventul se vorbește încă de pe vremea administrației Ciuhandu. Fostul primar, Nicolae Robu, în cei opt ani petrecuți în fotoliul de primar, a reușit să facă un studiu de fezabilitate și licitația pentru proiectare și execuție. Proiectul tehnic e gata de ceva timp, cu toate modificările cerute de noua administrație, iar viceprimarul Ruben Lațcău spunea, în septembrie, că în curând va fi emisă autorizația de construire.
„Este depusă la primărie, au mai fost de făcut niște completări pe documentație. Toate completările au fost depuse de vreo săptămână, probabil că va ieși săptămâna aceasta sau săptămâna viitoare”, ne-a declarat acum viceprimarul Ruben Lațcău.
Edilul spune că șantierul va începe în acest final de an, iar timp de câteva luni se va lucra la relocarea rețelelor de utilități, mai ales că pe traseu trece și o magistrală Aquatim.
Pasajul va fi amenajat pe sub zece linii de cale ferată, va lega Calea Bogdăneștilor de strada Gării, va avea câte două benzi pe sens și o linie dublă de tramvai, precum și trotuare și piste de biciclete integrate în trotuare.
Primăria Timișoara mai vrea bani prin Programul „Anghel Saligny” și pentru Tunelul Luminii și Pasarela Gelu, ambele în valoare de peste 17 milioane de lei. Detalii, AICI!
editor Amalia Kui
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
Xau uitat sa includa taxa PNL
Cu completările la contract, cu acte adiționale, aprobări de MAJORARE BUGET. DIN BANII NOSTRI, EVIDENT. HOȚIE PE FAȚĂ, iar procurorii se fac ca nu știu… De aceea au alungat-o pe Kovesi. Transpartinice de la PSD la PNL la Udemr
Vad un bou in costum si pe bicicleta…ghici ciuperca cine-i
fritz baga orasul in faliment, mai are 3 ani la dispozitie pt a ingenunchea orasul, parerea mea e ca reuseste
-
Pt asat a venit la carma…
Pai de ce depune Fritz prin PNDL? nu au zis cei de la USR ca PNDL nu e bun? nu au iesit de la guvernare din cauza aia?
Ar fi bine daca s ar reconstrui și gara de nord împreună cu zona adiacenta(peroane, linii de cale ferată), odată cu acest pasaj, astfel încât zona să primească un aspect civilizat.
Pai nu au zis USR-ul ca PNDL3 este hotie pe fata, ca ei au Primari asa de competenti de nu a vazut toata lumea asta in tot istoricul de la Paleolitic pana in prezent, care vor atrage fonduri europene in fiecare saptamana?! Dezamagire domne..pardon.. IPOCRIZIE
La ce jaf se patroneaza la Timisoara nu-i de mirare situatia Coltermului si cresterea taxelor.
Cate studii de fezabilitate pentru metrou se mai platesc?
Sau pentru parcuri.
Aleile din ultimul parc renovat sunt deja crapate.
Mii de angajati degeaba la Primaria Timisoara. Subventii pentru RATT. Timisorenii platesc pentru cei din localitatile limitrofe si parcari pentru cei din alte judete samd.
E buna de muls Timisoara….
Mai vorbim…peste vreo 10 ani…Nu e bani! Se baga pe foc…
Asa ramane si Bogdenesti…in santier…macar sa nu infunde canalizarea…ca ne umplem de kkt…si la propriu
INCOMPETENT periculos ! I-ati rucsacelul in spate, chinezoaica si pokemonu’ Urca-te pe trotineta ta electrica si cara-te la Vaterlandu’ tau !