Drumul urmează să facă legătura între șoseaua spre Arad și autostradă, urcarea de la Giarmata. Practic, tronsonul de 10 kilometri începe de la intersecția cu Sânandrei, pe drumul spre Arad (DN 69) și merge spre Giarmata, unde este urcarea pe autostradă, trecând prin zona Becicherecului.
Pentru acest obiectiv este destinată suma de 259.880.000 lei. Drumul are o lungime totală de 10 kilometri, va avea două poduri, patru pasaje, două pasaje inferioare și trei noduri rutiere.
Finanţarea obiectivului de investiţii se realizează prin Programul Operațional Infrastructură Mare și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, precum şi din alte surse legal constituite, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.
Sectorul de autostradă Timişoara – Arad a fost dat în folosinţă în cursul anului 2012. Traficul atras de Autostrada A1 Arad-Timișoara este descărcat pentru accesul în orașul Timișoara, dar și conexiunea cu alte drumuri adiacente orașului Timișoara prin intermediul nodului Giarmata în DJ 691 și a nodului Izvin, în DN 6. Pentru descărcarea traficului rutier de pe autostrada Arad – Timișoara este necesar acest drum de legătură.
Drumul de legătură începe cu circa 300 de metri înaintea intersecției existente dintre drumurile DJ 692 și E671 (DN 69), cu amenajarea unui nod rutier și se dezvoltă pe direcția nord-est spre Autostrada A1. Traseul se racordează la Autostrada A1 cu realizarea unui nod rutier de tip „trompetă”. Clasa tehnică a drumului de legătură este II, iar viteza pentru care este proiectat este de 100 kilometri pe oră.
Aici se află nota de fundamentare pentru acest proiect, unde este descris traseul pe care-l va avea acest drum.
Citiți principiile noastre de moderare aici!