Drumul pe patru benzi ar urma să pornească de la Giarmata, de la descărcarea de pe autostradă, să se conecteze cu centura Timișoarei, apoi, prin Dumbrăvița, să iasă pe patru benzi către Timișoara, respectiv până la sensul giratoriu de la Kaufland.
„Am avut discuții cu cei de la CNADNR în legătură cu acel proiect pe care l-am anunțat, cel de extindere la patru benzi, descărcarea de la Giarmata la Timișoara, prin Dumbrăvița. Pe tronsonul de la centură la autostradă lucrurile merg extrem de repede, comisia specială ne-a asigurat că vom putea aproba indicatorii tehnico-economici de exproprieri pe acel tronson, de la centură la autostradă, la finalul lunii. Există procedură rapidă de exproprieri. Proiectul există, aprobăm indicatorii tehnico-economici, procedura pentru expropriere”, a spus Sorin Grindeanu.
Practic, în toamnă, se poate depune acest proiect pe fonduri europene. Pe celălalt tronson, cel de la centură până la Kaufland, la ieșire din Dumbrăvița, spre Timișoara, problemele rămân.
„Nu am dori ca Dumbrăvița să se transforme într-o localitate cum sunt acum localitățile pe DN 1, în care nu poți să treci dintr-o parte în alta decât pe pasarelă. S-a pornit proiectarea inclusiv pe acest drum, există o discuție legată de celebrii stâlpi din Dumbrăvița, pădurea de stâlpi. Cei care se pricep și au meserie de acest tip m-au asigurat că putem găsi soluții tehnice astfel încât să putem face lărgirea la patru benzi inclusiv pe Dumbrăvița, povestea cu stâlpii care nu pot fi mutați este o… poveste. Ideea este să mutăm cât mai puțini stâlpi, astfel încât lărgirea la patru benzi să se poată face spre Dumbrăvița”, a spus Grindeanu.
Mai există două proiecte, cel pentru un viitor bulevard, prin care să mai existe o penetrare în Timișoara, și un altul pe lângă pădure.
„Mie mi se pare cel mai viabil să găsim o soluție pe Dumbrăvița, pe acest tronson, care există”, a spus Grindeanu.
Citiți principiile noastre de moderare aici!