Conform reprezentanților Administrației Bazinale de Apă (ABA) Banat, încă din cursul lunii martie au fost furnizate și ultimele echipamente hidromecanice principale pentru Nodul Hidrotehnic Sânmihaiu Român pentru barajul stăvilar și porțile ecluzei. Au fost montate deja pentru probe de funcționare câteva echipamente hidromecanice de la barajul stăvilar pentru verificarea parametrilor constructivi și funcționali prevăzuți în documentația tehnică de reabilitare a barajului stăvilar. Au fost efectuate probe.
„Pe șantierul nodului hidrotehnic Sânmihaiu Român se află: stavila metalică cilindrică, stavila metalică de tip Stoney, stavila metalică plană dublă, batardourile aferente acestora, grinda de manevră a stavilei cilindrice, reductoarele, porțile buscate ale ecluzei”, transmit cei de la ABA Banat
Barajul stăvilar este amplasat în frontul central al canalului Bega și are trei deschideri: una pentru reglarea nivelurilor pentru navigație (asigurată de stavila metalică plană dublă), una pentru tranzitarea debitelor maxime (asigurată de stavila metalică cilindrică) și una pentru evacuarea plutitorilor și a ghețurilor (asigurată de stavila metalică de tip Stoney).
„Conform graficului de execuție, în luna mai, vor fi montate toate echipamentele hidromecanice ale barajului stăvilar, inclusiv stavila metalică cilindrică care reglează tranzitarea debitelor maxime pe Canalul Bega și care are o deschidere de 15 metri, fiind amplasată în câmpul central al canalului. În luna iunie se vor finaliza lucrările de reabilitare și punere în siguranță a barajului stăvilar, trecându-se la readucerea scurgerii prin albia Canalului Bega și totodată punându-se la uscat ecluza”, a declarat Titu Bojin, directorul ABA Banat.
Lucrările de punere în siguranță a Nodului Hidrotehnic Sânmihaiu Român înseamnă reabilitarea barajului stăvilar și a ecluzei, inclusiv montajul utilajelor și a echipamentelor hidromecanice. Valoarea contractului de bază este de 5.657.517,36 euro cu TVA, valoare finanțată prin programul IPA Interreg CBC RO-SRB. Valoarea totală a proiectului este de 7.957.986 euro cu TVA (fondurile programului IPA cât și fondurile proprii).
„Pentru a redeschide navigabilitatea pe întreg Canalul Bega este necesară repararea infrastructurii Canalului Bega. Repararea nodului hidrotehnic Sânmihaiu Român este vitală pentru realizarea dezideratului propus, fiind primul nod de biefare, punerea în siguranță fiind impusă si de necesitatea autorizării pentru funcționare în stare de siguranță a barajului, cu atât mai mult cu cât prin intermediul acumulării create în amonte și a nivelului creat se asigură o serie de folosințe pentru municipiul Timișoara”, transmite Compartimentul de presă al Administrației Bazinale de Apă Banat
Trimite articolul
XAsta-i nodulul sau noduletu’ reabilitat ? Pot sa treca vaporetto?
Comisia de Cultura, directia judeteana de Cultura ce parere are ? Au distrus foisorul ala care era intact, il betoneaza acum sau ce se intampla acolo ? Avea un acoperis foarte frumos
-
Intr-o tara normala Bega era de mult plina cu ambarcatiuni mai mici sau mai mari insa cum noi suntem atipici, nu vezi decat cele 7 catamarane pe Bega ale Primariei si asa va fi inca multa vreme. Poate odata cu deschiderea navigatiei si a intrarii sarbilor in UE, lucrurile sa se schimbe in sensul sa mai rataceasca cate un sarb, ungur sau vest-european pe aici…Pana atunci am mari rezerve si eu…
Pe de alta parte Bega face parte din clasa a VII de canale navigabile din Europa si ca atare suntem impinsi din spate sa reabilitam canalul. Sunt sigur ca daca era dupa bojin, nu se intampla nimic.
In Europa de vest asemenea canale sunt folosite din plin mai ales pentru transport de marfa si asta chiar daca au 1 milion de tiruri si 1 milion de km de autostrazi. Documenteaza-te daca nu crezi. Si apoi sunt canalele sunt folosite si de pasionatii de navigari care au propriile ambarcatiuni sau chiar mici yahturi…Ca zici?
Niste bani aruncati pe apa Begai. Facuta lucrarea pentru a manca ceva bani. Cine crede ca se va relua transportul pe Bega. Cu ce? Cu conservele alea nefunctionale? Sa stau cateva ore pe vaporasele alea sa ajung de la Timisoara la>Sanmihaiu, sau mai departe? Ce rost are sa ma plimb? Daca vreau sa fac pipi intre timp, ce ma fac? ca nu e nici buda pe conserva aia.
Sau credeti ca se va face transport de marfuri? Pai nu e mici un port ca lumea si ca sa incare/descarce de pe camion pe vapor si dupa aia iar de pe vaapor pe camion, Mai bine trimit camionul direct la destinatie si ajung mai repede si mai ieftin decat cu doua miscari / relocari de marfa.
Circulatia pe Bega era ceva bun acuma . 150 de ani, dar nu azi. Atunci era ceva modern, dar nu azi. Azi ai drumuri, ai camioane, ai timp mai putin la dispozitie. Time is money.
-
Agrement, turism, chestii din astea, de relaxare. Dupa toata pandemia asta, cred ca un lucru intelept ar fi sa mai reununtam la acest “time is money” pentru ca iata, stai in casa si te uiti la ei 😉
-
Cei fara ‘money’, ne uitam la stele! Romantic,nu?
-