„Pe lângă cheltuielile de funcţionare pe care trebuie să le asigurăm din bugetul consiliului judeţean, avem obligaţia de a susţine şi din punct de vedere al dezvoltării aceste şcoli, şi astfel au fost prinse pe lista de investiţii, în urma solicitării fiecărei conduceri în parte de la şcolile respective – obiective care trebuie realizate în anul 2015”, spune Călin Dobra, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Timiş.
Bugetul CJ Timiş pe anul 2015 pentru investiţiile în cadrul învăţământului special este de aproximativ 4 milioane de lei, bani care se duc atât pentru obiective de investiţii noi cât şi pentru alte cheltuieli de investiţii.
La Şcoala de Arte şi Meserii „Gheorghe Atanasiu” se investeşte pentru reabilitarea atelierelor de tâmplărie şi croitorie 230.000 lei, la Liceul Teoretic Special „Iris” se dorește reabilitarea platformei, ți a drumurilor de acces din incinta liceului cu un buget de 1.300.000 lei, la Centrul „Păunescu” din Recaş se vrea înlocuirea uşilor interioare din lemn cu uşi de termopan cu suma de 200.000 lei şi reabilitarea reţelei canalizare cu 80.000 lei, la Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă (CSEI) PP Neveanu” s-a planificat recompartimentare şi amenajare etajului II cu un buget de 150.000 lei şi amenajare camerelor de stimulare optimusic cu 43.000 lei.
La CSEI Constantin Pufan se vrea construirea unei săli de mese la centrul şcolar şi grădiniţă cu 300.000 lei, la CSEI „Alexandru Roşca” din Lugoj se dorește reabilitare acoperișului clădirii şi înlocuirea tâmplăriei existente cu un buget de 200.000 lei, la CSEI „Dumitru Ciumăgeanu” Timişoara se va instala un panou interactiv cu sunete şi lumini necesar în procesul de recuperare al copiilor care costă 15.000 lei, la Centrul Speranţa se vor achiziționa materiale necesare pentru terapia copiilor şi a tinerilor cu dizabilităţi cu 27.000 lei, iar la Centrul Judeţean de Resurse Educaţionale, CJ Timiş contribuie cu suma de 335.000 lei la un proiect pe fonduri europene POS DRU 2007-2013 pentru consilierea carierei şi servicii de practică profesională în psihologiile adresate elevilor şi studenţilor.
„Acestea sunt câteva dintre proiectele susţinute la nivelul învăţământului special, pe lângă cele ce trebuie rezolvate cu prioritate, în mod special cele care au probleme de patrimoniu –Şcoala Ciumăgeanu – retrocedată şi o parte din clădirile şcolii Neveanu, care este în procedură de retrocedare. Ţinând cont de importanţa asigurării actului de învăţământ în cadrul acestor centre speciale, am încercat, pe parcursul anilor, să le susţinem în toate proiectele care, prin implementarea lor, vin să asigure o educaţie şi o dezvoltare copiilor şi tinerilor cu diazbilităţi”, a precizat Dobra.
Citiți principiile noastre de moderare aici!