Timişorenii vor putea merge pe autostradă la unguri cel mai probabil la finalul anului 2014. Până atunci ar urma să fie finalizate cele două loturi din autostrada Nădlac – Arad. Cele două investiţii au fost afectate de rezilierea contractelor, fiind ulterior necesară găsirea altor constructori. Lotul dintre Arad şi Pecica a fost atribuit companiei austriece Alpine Bau. Aceasta a dus lucrările destul de aproape de finalizare, dar a intrat în faliment în Austria, de unde provenea, şi a renunţat la lucrări. Lotul dintre Pecica şi Nădlac este mult mai în urmă, fiind parte a unui imens scandal în urma căruia patronul companiei care o construia, Romstrade, Nelu Iordache, a ajuns la puşcărie pentru deturnarea fondurilor alocate pentru autostradă către alte afaceri din grup.
Lotul spre Nădlac are deja un constructor, este vorba de asocierea dintre Astaldi şi Max Boegl. Iar imaginile arată că utilajele au ieşit pe teren, ceea ce nu poate decât să bucure.
Contractul pe care asocierea lucrează a fost adjudecat pentru 56 de milioane de euro, având o lungime de 22,2 kilometri. Constructorul are ca termen de predare al lotului toamna acestui an. Stadiul lucrărilor era aici undeva sub 30%.
Primul lot, cel care leagă Aradul de Pecica, are 16,7 kilometri şi un stadiu de realizare de puţin peste 80%. Deocamdată nu a fost stabilită societatea care se va ocupa de finalizarea lucrărilor. Cum dimensinea lucrărilor nu este atât de mare, este de aşteptat ca şi acest tronson să fie finalizat în 2014.
Citiți principiile noastre de moderare aici!