Potrivit hotărârii aprobate de consilierii județeni, punctul de trecere a frontierei ar trebui să fie gata într-un an și va costa aproximativ 9 milioane de lei cu TVA, banii fiind asigurați prin Programul Interreg IPA Romania- Republica Serbia 2014 – 2020.
Punctul de trecere a frontierei va avea parter, două etaje și un etaj retras. La parter vor fi două camere de control, biroul operativ, centrala termică și tabloul general, camera cu servere și grupuri sanitare pentru femei, bărbați și personal. La etajul I va fi camera de audiere, camera de arest cu grup sanitar, o cameră pentru azilanți pentru femei și copii, dar și pentru bărbați. Tot aici se vor amenaja și grupuri sanitare. La etajul al doilea va fi biroul pentru dispecerat, birou pentru vamă, birou pentru căpitănia de port, birou pentru șeful punctului de trecere a frontierei, cu grup sanitar și oficiu. La etajul al treilea va fi o cameră tehnică pentru panourile fotovoltaice și o cameră de control.
Vă reamintim, primul vaporaș a plecat din Timișoara și a trecut cu bine prin ecluza reabilitată de la nodul hidrotehnic Sânmihaiu Român. Administrația Bazinală de Apă (ABA) Banat a terminat lucrările de reabilitare la barajul stăvilar și la ecluza de la Nodul hidrotehnic Sânmihaiu Român, în cadrul proiectului transfrontalier „Repararea infrastructurii de navigație pe Canalul Bega”, care a beneficiat de finanțare europeană prin IPA Interreg CBC România-Serbia. Pentru a circula pe Bega până în Serbia mai sunt de pus la punct un punct de frontieră naval și semnalizarea pentru circulația cu vaporașe. Proiectul va fi gata după un nou termen, până în 2 mai 2022. Termenul inițial era la finalul acestui an, însă sunt întârzieri în finalizarea aprobării studiului părții sârbe pentru dragarea Canalului Bega.
Prin proiectul „Repararea infrastructurii de navigație a Canalului Bega” se reabilitează nodurile hidrotehnice de la Sânmihaiu Român, Srpski Itebej, Klek, pentru a asigura circulația pe Bega prin deschiderea unui punct de trecere a frontierei naval și pietonal.
Trimite articolul
XDe ce consiliu județean nu alocă bani și pentru chestii mai importante cum ar fi in sănătate (spitale ) …sper sa meargă domnii consilieri in vizita la spitalul Victor Babeș , Județean etc sa facă un prospect ….Dc mereu se aloca bani pentru inutilități …🤦🏻♂️
Abureala a CJT si a lui Bojin dupa ce Apele Romane au reabilitat ecluza inchisa inca din 1988! Punct vamal pentru nimic, activitate ar fi doar sambata si duminica pentru catva biciclisti iar naval cu indulgenta pentru 2 curse pe saptamana si acestea de agrement! Doar niste politruci analfabeti cred ca transportul de marfuri si persoane este viabil la o viteza de nici 10 km/h. Nimeni nu ii intreaba pe speciaistii lui peste prajit de la Apele Banat de ce draga si barja pentru dragarea canalului achizitionate pe fonduri europene stau de 4 ani legate la mal langa statia de epurare a apelor uzate de la podul Modos
-
nu fi bad !
Cladirea din punctul de trecere a fost proiectata de un cofetar. Camera de server la parter in loc sa fie la ultimul etaj intr-un spatiu mai sigur. La cucurigu la etajul doi va fi birou capitania port (desi acolo va fi doar un canal), birou sef punct vamal! Daca in alte tari in care exista normalitate seful are biroul alaturi de biroul operativ, in Romaniai sefii trebuie sa stea izolati in turnul de fildes, sa nu se forteze prea mulr cu munca si controlul subalternilor