O crăpătură în asfaltul aşternut pe lotul 1 din autostrada Lugoj – Deva a fost pozată în urmă cu câteva zile, conform celor de la Economica.net. Asemenea situaţii neplăcute nu ar fi ceva nou în această zonă, probleme au fost constatate în mai multe rânduri şi pe cei câţiva kilometri din viitoarea autostradă A6, care face legătura între lotul amintit şi centura de ocolire a Lugojului.
De altfel, acea porţiune de A6 a fost construită de aceeaşi firmă care a făcut şi lotul 1 din Lugoj – Deva, fiind vorba de acelaşi contract. În urmă cu doi – trei ani, circulaţia pe A6 a fost afectată în mai multe locuri, exact din acelaşi motiv: de cădere a malurilor taluzului autostrăzii, pe unele porţiuni pământul ajungând până pe prima bandă de circulaţie a şoselei rapide, ceea ce a dus la restricţii de circulaţie.
Informaţii neoficiale legate de situaţia de pe lotul 1 arată că aici au fost constatate deficienţe, dar nu au fost raportate probleme deosebite legate de asfalt, ci doar mici fisuri, care au fost deja reparate sau în curs de reparare. Purtătorul de cuvânt al CNAIR spune că reprezentanţii societăţii au fost deja acolo şi că firma constructoare şi-a asumat remedierea problemelor.
„Acolo au apărut nişte probleme, nişte crăpături, a apărut şi o alunecare pe A6, nu e nimic nou cu aceasta. Autostrada a fost deschisă circulaţiei în urmă cu trei ani, de atunci au fost numai probleme, ne-am dus acolo şi constructorul şi-a asumat să repare problemele care au apărut. Acolo sunt permanent permanente”, am aflat de la Alin Şerbănescu, purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere.
Lotul 1 al autostrăzii Lugoj – Deva, cel mai vechi circulabil, a fost parţial deschis la finalul lui 2013, dar numai între Balinţ şi Dumbrava, alţi 10 kilometri fiind inaccesibili circulaţiei din lipsa unui nod de legătură la capătul acestora. Cei zece kilometri dintre Şanoviţa şi Balinţ au rămas închişi încă doi ani, până a fost finalizat şi lotul 2 din autostrada Timişoara – Lugoj. Lucrările de pe lotul 1 din Lugoj – Deva şi cele de pe A6 sunt oricum în garanţie şi eventualele reparaţii sunt suportate de constructor.
Citiți principiile noastre de moderare aici!