Progresul fizic al construcției lotului 3 al autostrăzii A1 Lugoj – Deva (21,141 km, constructor Comsa) a ajuns la aproximativ 85%m din total. Imaginile aeriene realizate pe acest șantier arată și o serie de zone unde lucrările sunt întârziate: terasamentele de la nodurile Ilia și Grind, zona de lângă podul peste Mureș, spațiile de servicii de la Ohaba, zona ecoductelor și descărcarea de la Holdea. Totuși, din imagini se vede că muncitorii sunt mobilizați și desfășoară activitățile necesare.
„Volumul de muncă în aceste zone este nesemnificativ, cu excepția nodului Holdea. Estimăm că până la finalul acestui an lucrările esențiale pot fi gata, semnul de întrebare fiind capătul de la Holdea. Într-adevăr mobilizarea poate fi îmbunătățită pentru grăbirea termenului de finalizare, însă acest aspect este irelevant, atât timp cât oficialii din Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere refuză în mod sistematic să plătească lucrările suplimentare solicitate constructorului (unul dintre cele două ecoducte și nodul rutier Holdea). Fără asumarea de către CNAIR a acestor costuri, lotul de autostradă va reprezenta un nou muzeu deoarece nu va fi conectat la DN68A ”, spun cei de la Asociația Pro Infrastructură, care au prezentat imaginile aeriene.
Conform organizației, doar rezolvarea problemelor dintre contractant și constructor ar putea oferi o șansă pentru deschiderea acestui lot pentru circulație.
Citiți principiile noastre de moderare aici!