Conform informațiilor culese de pe teren de membrii Asociației Pro Infrastructură, lucrările sunt în mare parte finalizate între nodul de la Ilia și Viaductul Brănişca, finalizându-se inclusiv așternerea stratului de uzură, montarea parapetelor de protecție, a marcajelor rutiere și a indicatoarelor.
În zona carierei Bretea Mureșană și pe mai mulți kilometri înainte de debleul Brănișca, acest strat de uzură, marcajele și panourile fonoabsorbante nu au fost încă terminate. Cei dela Pro Infrastructură consideră că și pe aceste sectoare lucrările pot fi încheiate în 30-60 de zile. De asemenea, mai spun aceștia, s-a avansat considerabil și pe secțiunea din apropierea Termocentralei Mintia, acolo unde relocările de conducte și linii electrice au generat mari întârzieri.
Mai este destul de mult de lucru la dealul liliecilor, de la Şoimuş. Aici trebuie realizate ziduri de sprijin din beton armat cu piloți forați și sprijiniri din pământ armat. De asemenea, sunt porțiuni unde lucrările realizate vor fi protejate cu plase de sârmă fixate prin 5000 de ancore forate în versant.
Tot la Şoimuş trebuie realizată și legătura cu autostrada Deva – Sibiu, iar aceasta va face necesară închiderea autostrăzii până la Simeria. Anunțul inițial spunea că această porțiune ar fi trebuit închisă din 3 septembrie, dar, cel mai probabil, închiderea circulației va avea loc doar din 10 septembrie.
Citiți principiile noastre de moderare aici!