Teatru filosofic, ludic, fizic, muzical, teatru-dans, feerie şi joc: ca să-l urmezi pe eroul lui Ibsen în călătoria lui spre “eu însumi”, trebuie să te laşi în voia propriei sorţi de spectator, gata de mirare, de întâlniri şi adevăruri fundamentale. Montarea propune o viziune extravagantă a capodoperei lui Henrik Ibsen, inteligent circumscrisă unei postmodernităţi pline de farmec, printr-o restaurare a esenţei narative, a nucleului epic al acestui superb poem dramatic scris în 1867.
Peer Gynt este, în viziunea regizorului-coregraf Horvath Csaba, un “copil perpetuu”, de o superbă inocenţă, locuit de poveşti. Pe linia subţire, în zig-zag, dintre adevăr şi fabulos, Peer Gynt aleargă, se poticneşte, uneori zboară, în căutarea unui destin extraordinar, de care se apropie infinitezimal şi pe care pare să-l rateze, fatalmente, de fiecare dată. Cei care îl însoţesc în această călătorie iniţiatică se vor întâlni cu cerbi mitici, troli, păstoriţe, rusalce care caută, dansând, să se împerecheze, spiriduşi, pricolici, păstoriţe, vânătorul de blănuri, cu profetul lasciv, Sfinxul, sclave, cămile, piraţi, nebuni, păsări, cimitire, ologi, ghemuri, maimuţe, fire de iarbă, stropi de ploaie, Strâmbă-lume, urşi, uriaşi, prinţese iluzorii şi fatidicul Topitor de Nasturi. Poetica universului lui Ibsen se amplifică într-o densă hiperteatralitate, iar sensul filosofic, adânc, al scrierii sale este “servit” într-un ambalaj multicolor, care îi dă farmec, fără să-i îndulcească amărăciunea.
Spectacolul se traduce simultan în limba română.
Citiți principiile noastre de moderare aici!