Potrivit reprezentanților Primăriei Timișoara, întârzierile firmei în îndeplinirea obligațiilor contractuale cumulează 330 de zile. Din calculul penalităților, a rezultat că valoarea acestora ajunge la suma de 400.151 lei fără TVA.
Întrucât conform prevederilor contractuale, valoarea penalităților nu poate depăși valoarea totală a contractului, suma solicitată de municipalitate prin instanță este echivalentă cu valoarea contractului, respectiv 242.516 lei, fără TVA. Contractul a fost semnat în 2018 și finalizat în februarie 2023.
„Nu e primul caz în care cei care câștigă licitația cred că pot trage de timp, fără să suporte consecințele. Dar e primul caz în care cerem penalități de întârziere care echivalează cu întreaga contravaloare a lucrării. E un semnal ferm către firmele care vin la licitații că suntem atenți nu doar la calitatea lucrărilor, dar și la disconfortul la care sunt supuși timișorenii pe toată perioada lucrărilor. Sunt hotărât să nu închid ochii atunci când firmele depășesc nejustificat termenele de execuție. Chiar recent, instanța ne-a dat dreptate în cazul penalităților pe care le-am solicitat constructorului pentru întârzierile în finalizarea lucrărilor de modernizare a străzii Grigore Alexandrescu”, a transmis, joi, primarul Dominic Fritz.
Primăria a încheiat în 2018 un contract de 63 de luni, care prevedea o lună pentru proiectare, două luni pentru execuția lucrărilor, de la data menționată în ordinul de începere și 60 de luni perioada de garanție.
Firma s-a angajat, prin contract, ca, în termenele stabilite, să realizeze lucrările de branșament la apă, racordul la canalizare, branșamentul la energie electrică, amenajarea locurilor de parcare și drum de acces pentru blocul ANL din strada Ion Ionescu de la Brad.
Imediat ce au semnat contractul cu municipalitatea, reprezentanții executanților au depus atât solicitări pentru decalarea termenului contractual, invocând perioadele lungi pentru obținerea avizelor și certificatelor necesare, cât și solicitări de sistare a executării diferitelor etape ale lucrării.
„După finalizarea proiectului tehnic, în ianuarie 2021 a fost emis ordinul de începere a lucrărilor de execuție. După o nouă solicitare de sistare, motivată de obținerea avizelor tehnice de racordare la alimentarea cu energie electrică, a fost emis ordinul de reîncepere a lucrărilor în iunie 2021. Societății i s-a comunicat și faptul că, din data de 2 iulie 2021, conform contractului, se vor aplica penalități de 0,5,% din prețul lucrărilor, pentru fiecare zi de întârziere, până la îndeplinirea efectivă a obligațiilor”, au precizat, joi, reprezentanții municipalității timișorene.
Deși Primăria Timișoara a solicitat în repetate rânduri accelerarea ritmului de lucru și nu a permis alte solicitări de extindere a termenelor, lucrările au fost finalizate în vederea recepției de abia în februarie 2023.
Acum, firma refuză să achite penalitățile de întârziere, astfel că Primăria Municipiului Timișoara vrea să recupereze prejudiciul creat în instanță.
Trimite articolul
XIntarzierile de pe Bulevardul Sudului,Maresal Averescu,podul Solventul,Bogdanestilor,Cetatii????Nea Fritz,acest Mihai Viteazu in izmene nemtesti,cand te amendezi singur?
Iti vom oferi noi timisorenii in 2024 o amenda frumoasa ce o vei plati cu scaunul de la primarie.Tic Tac,Tic Tac.AMR 10 luni!
este adevarat ca in PL-x 418/2023 aflat in procedura de urgenta la camera deputatilor apare de mai multe ori fix “orasul de 15 minute”?
#si care e legatura cu articolul? ăă… chiar conteaza care e legatura? las’asa.
#va vrem binele. vi-l luam.
#”Pentru ca răul să triumfe, este suficient ca cei buni să nu facă nimic”
#🤪
Cate penalitati a cerut Primaria Timisoara firmelor care ua intarzit PUG-ul cel putin 10 ani ? Cate ? Sau daca este firma consilierului Graef al primarului nu se cer penalizari ? Se cer penalizari doar de la cei care nu sunt membrii sau apropiati ai USR ? Asa fucntioneaza O Romanie fara hotie ?
Aaaa nenea Dnimic, la Dumbravita ce parere aveti de calitatea lucrarilor efectute la scoala? E firma de casa a tovarasului Bugarin.