DRDP Timișoara anunța vineri că a trimis spre validare către Agenția Națională a Achizițiilor Publice documentele necesare lansării licitației pentru studiul de fezabilitate aferent realizării „unui pasaj denivelat pe DC 152 (fost DC 98) – Calea Urseni la intersecția cu Varianta de Ocolire Timișoara Sud, km 16+510”. Nu au fost probleme, iar marți a fost și lansată licitația.
Valoarea estimată a contractului este de 996.500 de lei, fără TVA. Cu TVA, am vorbi despre 1,18 milioane de lei, adică puțin sub 240.000 de euro. Ofertele pot fi depuse până pe 9 septembrie, ora 15.
Câștigătorul licitației va avea la dispoziție opt luni să realizeze studiul de fezabilitate.
De ce se face pasajul?
Proiectul Tehnic al Variantei de Ocolire Timișoara Sud prevedea, la intersecția cu Calea Urseni „amenajarea conexiunii (…) ca o intersecție la nivel, care permite doar virajul la dreapta, fără posibilitatea legăturii directe dintre localitatea Urseni și municipiul Timișoara”, potrivit caietului de sarcini al licitației proaspăt-lansate. Practic, noul pasaj trebuie să asigure un trafic fluent prin continuitatea circulației pe DC 152.
Caietul de sarcini nu stabilește dacă noul pasaj va fi superior sau inferior.
„Când s-a stabilit soluția de amenajare a acestei intersecții, s-a urmărit creșterea siguranței circulației pe șoseaua de centură prin reducerea zonelor potențiale de conflict, fluența traficului pe centură și au fost luate în considerare studiile de trafic. Soluția tehnică stabilită în baza avizelor tuturor autorităților locale și județene a fost de amenajare a unei intersecții în cruce, cu virare obligatorie la dreapta spre sensul giratoriu de la drumul județean cu Moșnița Nouă.
În urma analizării situației din prezent, a rezultat că, pentru a asigura legătura directă dintre Urseni și Timișoara pe DC 152, fără a folosi sensurile giratorii de la km 14+608 și km 18+117, este nevoie de construirea unei intersecții denivelate pe DC 152, cu pasaj superior/inferior VO Timișoara Sud”, explicau și reprezentanții DRDP Timișoara.
Eventualul pasaj era în discuție de mai mult timp, dar în mai, într-o vizită pe șantierul Centurii Sud, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a confirmat faptul că acesta urmează să fie realizat. Acesta spunea că, după discuții cu „al doilea Simonis”, Gerald – între timp ales primar al Moșniței Noi –, s-a convenit realizarea unui pasaj la intersecția cu Calea Urseni. Ministrul spunea, însă, că lucrările vor putea fi făcute doar după finalizarea centurii, pentru a nu fi dat peste cap progresul de până atunci.
Înainte de alegerile locale, când constructorul Centurii Timișoara Sud a început lucrările în zonă a pornit și un mic scandal.
Trimite articolul
XPeste 1 mil. de lei se pun la bătaie de joc pentru SF…
Foarte bineeeee. Incet, incet, cu sprijin guvernamental, conexiunile rutiere ale Timisoarei devin ce trebuie.
-
#dan
Cu sprijinul mafiei Freddy & Brothers
Dinspre Lugoj nu se va putea intra pe centură decât după un ocol până la giratoriul de la Lidl.
Normal era ca studiul sa fie gata deja, precum si proectul de executie.
Marele ganditor de la Minister abia acum a realizat ca centura fara pasaj de trecere e aiurea?
Bine ca nu a facut centura cu 1/2 banda per sens si la fiecare 2-3 kilometrii cate o zona mia-mica cu 1 banda pe sens pentru a permite trecerea masinilor una pe langa alta.