Cele mai multe contestaţii au fost la Limba şi literatura română. Sandu Golcea, inspector general în cadrul Inspectoratului Şcolar Timiş, spune că va face publice săptămâna viitoare numele profesorilor ai căror elevi au obţinut note mici la Bacalaureat, în contrast cu notele pe care le-au obţinut la cursuri.
Din cele 1071 de contestaţii, 430 au fost la Limba şi literatura română şi 200 la matematică. Deşi este cel mai mare număr de contestaţii de la Bacalaureat din ultimii ani, mulţi dintre cei care le-au depus nu prea mai au şanse să ia examenul. „Pentru a lua examenul media generală trebuie să fie 6, iar la fiecare disciplină notele trebuie să fie peste 5. În această zonă avem cam 360 de elevi. Mulţi dintre cei care au depus contestaţii au însă note de 1,5 sau 2. Astfel, ca să ajungă la 5, mai au nevoie de 3 puncte, şi e puţin probabil ca profesorii care au corectat să fi greşit într-o asemenea manieră”, spune Sandu Golcea, inspector general în cadrul Inspectoratului Şcolar Timiş. De asemenea, el a precizat că numărul mare de contestaţii la Limba şi literatura română se explică prin faptul că anul acesta nu au mai existat subiecte şi bareme de corectare prealabile. „Elevii nu au putut să se autoevalueze, de aceea aşteptările lor au fost mai mari. La matematică, unde criteriile sunt mai rigide, scade şi numărul de contestaţii”, a explicat Golcea.
Din cauza numărului mare de contestaţii, recorectarea lucrărilor va începe de luni după-amiază, deşi ar fi trebuit să debuteze abia marţi dimineaţă. Rezultatele finale vor fi afişate pe 8 iulie.
Inspectoratul va face publice numele profesorilor cu rezultate slabe
Sandu Golcea a mai declarat că anul acesta va face publice numele profesorilor ai căror elevi au obţinut note slabe la Bacalaureat, în contrast cu mediile mari de la clasă. Asta săptămâna viitoare, după ce se vor cunoaşte rezultatele finale şi se va analiza activitatea cadrelor didactice care au predat disciplinele de examen. „Bacalaureatul acesta este un progres pentru învăţământul românesc. Va duce la o schimbare de mentalitate în rândul elevilor, care vor realiza că nu se mai poate numai să memoreze noţiuni, trebuie să şi le şi însuşească. Deja e clar că fraudarea Bacalaureatului este o chestiune dificilă şi nerentabilă. Când un elev bun oferă o informaţie fugară unui elev mai slab, de multe ori îl încurcă şi mai rău, pentru că acesta din urmă nu ştie cum să o folosească”, spune Golcea. De asemenea, el consideră că şi profesorii vor fi nevoiţi să îşi schimbe mentalitatea. „Voi face cunoscute numele profesorilor care au un număr mare de căzuţi la Bacalaureat, comparativ cu notele date de acel profesor la clasă. Ajungi să cataloghezi un profesor ca şi bun sau rău în funcţie de cât de bine pregătiţi sunt elevii. Nu e suficient ca profesorii să meargă la ore, trebuie să facă educaţia elevilor de la clasă. Faptul că ţi-ai făcut datoria se vede în momentul în care ai rezultate”, a încheiat inspectorul general.
Citiți principiile noastre de moderare aici!