Peste 120.000 de documente administrative au trecut, în ultimele 90 de zile, prin procesul de îndosariere, legare, numerotare, completare date, inventariere, scanare și depozitare. Scopul este de a crea o colecție de indecși pentru căutarea şi consultarea documentelor din arhivă, prin asocierea acestora cu unităţile arhivistice şi versiunea digitală a acestora.
Rezultatul final al procesului de retrodigitizare va duce la implementarea unei soluții informatice care să asigure administrarea electronică, într-un mod eficient, a tuturor documentelor interne și externe din cadrul instituției.
Consiliul Județean Timiș a câștigat, recent, o finanțare pe fonduri europene în valoare de aproape trei milioane de lei pentru o platformă digitală de lucru cu partenerii săi. Utilizatorii vor putea plăti online taxele și impozitele. Se vor scana și arhivata electronic aproximativ 900.000 de pagini, 180 metri liniari de arhivă.
Platforma va avea rolul de a digitaliza fluxurile de lucru cu beneficiarii și colaboratorii externi ai Consiliului Județean Timiș.
„Modulul colaborativ interinstituțional va permite lucrul la proiecte comune cu alte instituții, evitând astfel transferul informațiilor pe hârtie între acestea. Toate documentele intrate și ieșite prin platforma vor fi indexate cu metadate, pentru a putea fi identificate cât mai facil și a putea fi reutilizate. De asemenea, va fi creată și o componentă prin care se vor depune și monitoriza proiectele pe bugetul participativ. Este un sistem complex, care răspunde multor nevoi identificate prin muncă de echipă”, a precizat recent administratorul public al județului Timiș Marian Constantin Vasile.
Proiectul are capacitatea de a fi multiplicat la nivelul altor primării timișene, asigurând în prima fază posibilitatea acestora de a folosi platforma ca utilizatori, apoi posibilitatea de interconectare cu aceasta.
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
XA, deci asta face NIca: sta la scanner