Lipsa unei centuri complete a Timișoarei se simte din ce în ce mai acut, în condițiile în care numărul mașinilor înmatriculate în județul Timiș a crescut vertiginos în ultimii ani.
„Peste 200.000 de autoturisme sunt înmatriculate astăzi în județul Timiș, o creștere de peste 20% numai în ultimii cinci ani. Cum este de așteptat, congestia în spațiul urban în aceste condiții a crescut semnificativ. În baza volumelor de trafic zilnice din zilele lucrătoare înregistrate prin măsurare, concluziile sunt semnificative.
În medie, în fiecare zi lucrătoare, intră și ies din Timișoara 137.851 de vehicule, pe cele nouă artere înregistrate – 95% din traficul de penetrare. Prin comparație, este echivalentul a 65% din numărul de vehicule (211.631) care intră și ies din București, zilnic, pe cele opt drumuri naționale și două autostrăzi care converg în oraș, în condițiile în care Bucureștiul este de opt ori mai mare decât Timișoara”, au explicat reprezentanții Primăriei Timișoara pentru tion.ro.
Potrivit acestora, cea mai aglomerată arteră este cea care face legătura cu Dumbrăvița, asta și în condițiile în care aceasta este și singura legătură cu autostrada A1. Cum Primăria Timișoara nu poate interveni în afara teritoriului pe care îl administrează, oficialii acesteia consideră astfel închiderea inelului IV de circulație drept o prioritate de rang zero.
„Cea mai congestionată arteră de trafic este DJ 691 de la Dumbrăvița (a doua ca trafic, dar cea mai aglomerată din cauza infrastructurii) – 22.379 de vehicule circulă pe zi în unele porțiuni pe un tronson cu o bandă pe sens. Închiderea Inelului 4 pe porțiunea Lipovei – UMT devine astfel una extrem de importantă, lucrările au început, iar la începutul anului 2017 se vor finaliza”, au mai afirmat aceștia.
Citiți principiile noastre de moderare aici!