Pasarela Îndrăgostiților, despre a cărei reabilitare se discută încă din 2016, urmează să fie modernizată. Studiul de Fezabilitate (SF) și indicatorii tehnico-economici vor fi votați de aleșii locali, în ședința din 9 august. După aceea va putea fi lansată licitația pentru găsirea unei firme care să se ocupe de lucrările de modernizare.
Pasarela Îndrăgostiților, construită în 1949, trecea peste Bega, unind Parcul Copiilor și Parcul Regina Maria, respectiv intersecția dintre bd. Corneliu Coposu și str. H. Pestalozzi (malul stâng). Aceasta a primit numele de Pasarela Îndrăgostiților în 2016, an în care s-a promis și reabilitarea ei. Podul pietonal s-a numit inițial Pasarela Ioan Polen, după numele inginerului care a proiectat-o.
Pentru a găsi un proiectant care să se ocupe de SF-ul necesar reabilitării Pasarelei Îndrăgostiților, până în 2020, municipalitatea a lansat cinci licitații. Pentru primele două s-au pus la bătaie aproape 40.000 de lei cu tot cu TVA, bani în care municipalitatea cerea atât SF, cât și PT. La licitația cu numărul trei suma aproape s-a dublat, astfel că următoarele trei proceduri au fost făcute pe 71.400 de lei cu tot cu TVA. Primele patru licitații lansate de primărie au fost anulate pe motiv că nu au existat ofertanți. În cele din urmă, de documentație s-a ocupat firma Pod-Proiect, pentru suma de 57.000 de lei, puțin peste 11.000 de euro.
Conform SF-ului, valoarea totală a lucrărilor de modernizare a pasarelei se ridică la aproape 11,6 milioane de lei, undeva pe la 2,3 milioane de euro, bani care vor fi investiți din bugetul local.
Pasarelă nouă, cu puncte de belvedere
Vă reamintim, pasarela pietonală a fost închisă în luna aprilie. În prezent, aceasta se află într-o stare avansată de degradare, fiind necesară demolarea ei și construirea uneia noi.
Noua pasarelă va avea o structură de oțel-beton, cu „o formă simplă și armonioasă”, potrivit reprezentanților PMT. Va fi mai lată și mai spațioasă decât cea veche, pentru a le permite pietonilor să o traverseze în siguranță.
De asemenea, noua pasarelă va permite trecerea liberă a ambarcațiunilor de agrement sau transport public de persoane pe Canalul Bega. Aceasta va fi iluminată arhitectural și va avea puncte de belvedere lângă rampele de acces, pentru a nu restricționa circulația pe pod.
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
XSe pare ca nu mai are valoare euro!!!
2 milioane de eur pt un pod pietonal de cativa metrii?! Dar cat va trebuie sa furati mai nesimtitilor?!!
-
Cireste inca odata, estimat la 2.5 milioane euro…in realitate NE costa peste 3 milioane.
Deci in jur de minim 20000 euro/mp
Cum sa coste un podeț de 20 m 2 milioane de euro? Faci un castel cu banii ăștia.
La toate investiile prezentate (pasarela Gelu, pasarela indragostitilor, podul Solventul, podul de la Dudesti-Sacalaz, etc) costurile sunt ASTRONOMICE! Evident ca nu pot fi justificate cu cantitatile de lucrari necesare!
Pai costa la fel de mult ca si cealalta pasarela demolata deja…Daca m-am mirat la costurile pasarelei Gelu, acum nu ma mai mir, m-am obisnuit deja.
Problema este alta si anume ca din 1949 (de 74 de ani, aproape 100) nu s-a mai consnstruit nici o pasarela noua in locatie noua.
Si ar fi cel putin doua locatii care necesita pasarele. O locatie ar fi la UVT – Parcul rozelor iar cealalta la Samuil Micu in Traian, in apropierea fostei fabrici 1 Iunie unde acum peste 100 de ani functiona un bac pentru pietoni.
Adica cam cate 10 vile…misto!
Da cine va opreste sa mergeti la licitatie? Daca-i asa de rentabil,asa bun profitul…
Suma de 2,3 mil este cea estimata de catre cei care au facut studiul. In urma licitatiei suma scade. Cu cat sunteti mai multi cu atat sansele sa fie mai ieftina cresc 😉
-
Mai bine NU! Se pricep la constructii la fel de bine pe cat comenteaza aici! Ei au studiat UTC la sedintele de spiritism de la șușugraur! O sa fie lucrarea mai proasta ca portiunea din A1 inaugurata de triplul criminal in serie, vihoțel tonta, aia care s-a prabusit! Astia, cand isi construiesc casele, vor avea baia bucatariei in dormitorul sufrageriei din podul beciului!
Cred ca daca se făcea un studiu de impact, privind traficul auto in zona, poate ajungeau la concluzia ca era mai potrivita înlocuirea podului pietonal cu un pod pentru traficul auto cu sens unic, dinspre Bd. Revoluției din 1989, către sensul giratoriu de la intersecția Splaiul Nistrului cu Str. Petaloizi, astfel încât pe splaiul Nistrului sa se creeze sens unic cu doua benzi către podul Decebal. E adevărat, costa “ceva” mai mult, dar avea impact asupra traficului, pentru ca pe acel segment se circula de regula bara la bara pe o singura banda si nu știu sa existe o alta varianta de descărcare a traficului in acea zona.
-
costa podul dupaia 40 de milioane, lasa naibii o firmitura de pod 3 mil de euro, hotie imensa, consolidatil pe ala ca oricum l-au inchis degeaba, pun pariu ca va fi gata exact la alegeri
Alții in vest cu banii ăștia fac 2 km de autostradă, noi facem un podeț, că asta e de fapt, nu un pod, de 20 m. La lucrările astea trebuiesc căutați banii din deficitul bugetar!
daca muzicantii care au castigat licitatia vor face un SF si un proiect tehnic precum cel de podul de tramvai de pe Bv. Dragalina este clar. SI acolo au fost deficiente de proiectatre corectate ulterior pe banii celor care platesc taxe si impozite. Robu si Fritz lucreaza doar cu firme in care niste analfabeti toaca banul public pentru proiecte proaste