Consilierii locali urmează să aprobe, marți, studiul de fezabilitate pentru modernizarea străzilor pavate cu piatră cubică.
Pe lista prezentată de Primăria Timişoara se regăsesc peste zece străzi: Argeş (delimitată de străzile Mitropolit Varlaam şi Cluj), Dr. Ioan Mureşan (tronsonul cuprins între Salcâmilor şi Drubeta), Ludwig van Beethoven (între C.D. Loga şi Mihai Eminescu), Mitropolit Varlaam (între Aurel Cândea şi 1 Decembrie), Putna (delimitată de Ion Vidu şi Mitropolit Varlaam), Remus (delimitată de Braşov şi Romulus), Sfânta Rozalia (între Remus şi Mihai Viteazu), Sorin Titel (delimitată de Victor Babeş şi Protopop Gh. Dragomir), Topliţa (delimitată de Calea Circumvalaţiunii şi str. Făgăraş), Virgil Madgearu (între Mihai Viteazu şi Filaret Barbu), Bela Bartok (între Victor Babeş şi Argeş), Filaret Barbu (delimitată de str. Sfânta Rozalia şi Braşov), Arcidava (în jurul Parcului Arcidava, până la străzile Mureş şi Ulpia Traiana) şi Romulus (între Gh. Doja şi Sfânta Rozalia).
Autorităţile locale au constatat că aceste străzi prezintă o mulţime de probleme, fiind denivelate şi pline de gropi.
„Starea tehnică a acestor străzi este necorespunzătoare desfăşurării circulaţiei auto în condiţii optime de siguranţă şi confort, prezentând următoarele defecţiuni: denivelări pronunţate ale suprafeţei de rulare, rotunjirea pavelelor prin uzură, pavele înfundate şi/ sau sparte, suprafeţe şlefuite care devin foarte lunecoase când cad precipitaţii, stabilitate redusă a elementelor pavajului, decolmatarea rosturilor, defecţiune ce favorizează infiltrarea apei printre pavele. Totodată, multe din bordurile de încadrare a carosabilului lipsesc sau sunt deteriorate, iar gurile de scurgere şi căminele de vizitare se află sub cota carosabilului”, explică reprezentanţii municipalităţii.
De asemenea, într-o stare foarte proastă sunt şi multe trotuare de pe aceste străzi şi nu există piste pentru biciclişti.
Autorităţile spun că, pe lângă faptul că aceste străzi trebuie puse la punct, de altfel o promisiune mai veche a oficialilor primăriei, mai este nevoie de piatră şi în Piaţa Unirii.
Reprezentanţii municipalităţii au anunţat că pentru pavarea acestei pieţe, care a intrat în reabilitare pe bani europeni, va fi folosită vechea piatră, dar ulterior au constatat că unele pietre nu mai pot fi utilizate.
„Proiectul prevede reabilitarea infrastructurii rutiere, ceea ce presupune realizarea pavimentului din Piaţa Unirii în concordanţă cu caracterul istoric al zonei, adică refacerea pavajului cu piatră naturală. Proiectul fiind în curs de implementare, s-a constatat faptul că piatra existentă nu mai corespunde nici calitativ şi nici din punct de vedere al dimensiunilor, motiv pentru care este necesară asigurarea de piatră cubică pentru o suprafaţă de 4.500 mp. Acest lucru se poate realiza prin folosirea pavelelor nedegradate de pe străzile care în prezent sunt realizate cu piatră cubică, ceea ce conduce la necesitatea reparării acestora, prin aplicarea unei îmbrăcăminţi bituminoase pe un sistem rutier adecvat”, afirmă reprezentanţii administraţiei locale.
Investiţia privind modernizarea străzilor cu piatră cubică este estimată, conform devizului general, la aproape 14,6 milioane de lei (cu TVA), ceea ce înseamnă aproximativ 3,3 milioane de euro.
Lucrările ar urma să fie realizate în decurs de 9 luni, cu bani de la bugetul local.
Până să şi înceapă şantierul mai trebuie întocmite proiectul tehnic şi documentaţia de execuţie, iar apoi trebuie organizată licitaţie pentru execuţie.
Citiți principiile noastre de moderare aici!