Cele două poduri ale Timişoarei, Ştefan cel Mare şi Eroilor, ar urma să fie reabilitate cu bani de la bugetul local. Consilierii locali urmează să aprobe studiile de fezabilitate pentru aceste investiţii.
Ambele documentaţii au fost întocmite de către o firmă din Iaşi, Pod Proiect SRL.
În cazul Podului Eroilor din cartierul Iosefin, podul care duce spre fostul sediu al fabricii Elba, valoarea lucrării de reabilitare este estimată la peste 1,3 milioane euro cu TVA cu tot. Autorităţile locale pregătesc şi extinderea podului, lărgirea lui, motivând că traficul este „foarte intens”.
„Podul Eroilor, amplasat peste canalul Bega, asigură legătura rutieră între străzile I. Văcărescu şi D. Bolintineanu din municipiul Timişoara. Podul a fost construit în anul 1938 şi se află în exploatare de 76 de ani (n.r. – 77), depăşind cu mult durata de exploatare pentru care a fost proiectat. Este construit pe grinzi din beton armat (…) În urma expertizei tehnice s-a constatat: starea necorespunzătoare a elementelor de rezistenţă care susţin calea, a infrastructurii şi a aparatelor de reazem; degradări ale malurilor şi modificări de albie; degradări în zona carosabilă şi trotuare. Datorită faptului că traficul care se desfăşoară este foarte intens, este necesară mărirea numărului benzilor de circulaţie, executarea pistelor de biciclişti şi modernizarea trotuarelor. Din toate aceste considerente lucrările de reabilitare sunt impetuos necesare şi oportune”, spun reprezentanţii municipalităţii în referatul ce însoţeşte proiectul de hotărâre privind aprobarea SF-ului.
Perioada de execuţie a lucrărilor este estimată la 9 luni.
În cazul reabilitării Podului Ştefan cel Mare, sau Podul Gării, cum mai este el cunoscut, de pe Bulevardul General I. Dragalina, valoarea estimată a lucrărilor depăşeşte 2 milioane de euro. Problemele constatate în urma expertizei au fost aceleaşi ca şi la Podul Eroilor. Şi aici, oficialii primăriei spun că este necesară lărgirea căii de circulaţie.
„Este un pod dalat din beton armat în cadru cu console, având o lungime totală de 50,0 m (…) Calea pe pod prezintă o lăţime de 12,00m destinată circulaţiei rutiere şi două trotuare pietonale denivelate de 3,40 m lăţime fiecare (…) Datorită faptului că traficul care se desfăşoară este foarte intens, trafic format atât din autoturisme, cât şi din troleibuze şi autobuze (n.r. – inclusiv tramvaie), este necesară mărirea numărului benzilor de circulaţie, executarea pistelor de biciclişti şi modernizarea trotuarelor”, afirmă reprezentanţii Primăriei Timişoara.
Durata de execuţie a lucrărilor este estimată la 10 luni.
Despre consolidarea acestui pod se vorbeşte încă din primăvara anului 2013, când viceprimarul Traian Stoia declara că Podul Ştefan cel Mare este ieşit din garanţie şi reprezintă un adevărat pericol public.
Articole pe aceeași temă:
Modernizare de 200.000 de euro pe Dragalina, se pregateste largirea Podului Stefan cel Mare
Exista proiectant pentru noul pod care se va construi in Timisoara
Primaria Timisoara vrea sa largeasca podul de la Elba. Se ia in calcul cumpararea fostei fabrici
Citiți principiile noastre de moderare aici!