Anul acesta, pe străzile Timișoarei „au fost montate 560 module limitatoare de viteză noi” pe domeniul public al Timișoarei, în timp ce în cursul anului 2020 „au fost montate 546 module limitatoare de viteză noi”, ne-au dezvăluit reprezentanții Primăriei Timișoara. Acestea se adaugă celor câteva sute puse în locațiile cunoscute deja de șoferi.
Potrivit reprezentanților instituției de pe C.D. Loga, un modul cumpărat anul acesta a costat 110,76 lei exclusiv TVA, în timp ce anul trecut s-a plătit 108,76 lei exclusiv TVA pentru un limitator de viteză.
La un simplu calcul, Primăria Timișoara a cheltuit peste 60.000 de lei, atât în 2020, cât și în 2021, doar pentru achiziția de noi „calmatoare de trafic”. La acești bani se adaugă și manopera pentru montare sau demontare plătită drumarilor de la SDM.
„Costul manoperei de montaj este de 29 lei, exclusiv TVA, atât pentru anul 2020, cât și pentru anul 2021. Limitatoarele de viteză care se demontează anual în perioada anotimpului rece se depozitează și sunt remontate la începutul sezonului cald, în anul următor, pe aceleași amplasamente, iar pentru amplasamentele noi se achiziționează limitatoare de viteză noi, în funcție de necesități”, ne-au transmis oficialii instituției de pe C.D. Loga.
Calculele arată că doar anul acesta, pentru cele 560 de limitatoare de viteză noi, montate și demontate acum în iarnă, Primăria Timișoara plătește Societății de Drumuri Municipale aproape 95.000 de lei exclusiv TVA, echivalentul a aproximativ 20.000 de euro. Dacă vom calcula și TVA, suma crește la aproape 112.000 lei, adică peste 22.000 de euro.
editor Amalia Kui
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
XPentru ca populatia acestui oras desi se pretinde a fi cea mai desteapta si mai civilizata din tara, ar circula cu viteza sunetului pe orice portiune de drum drept din oras daca ar putea. Am niste prieteni care stau pe Muzicescu. De Robu s-au rugat vreo 2 ani sa puna niste limitatoare ca se circula cu 100-120 km/h, si era saptamana si accidentul la prima intersectie de langa ei. Robu le-a dat ignore. Dupa ce a venit Fritz, a durat fix o luna sa se puna 3 limitatoare, din 150 in 150 m. Surpriza, nici un accindent. Acum ca le-au scos peste iarna, in prima saptamana direct 2 accidente. Ieri au murit unii pe Sagului. Nu a functionat un semafor pe Cluj, si au dat unii in altii ca la popice cu 70 la ora. Saptamana trecuta unul era sa spulbere o gramada de pietoni trecand cu 100 la ora prin intersectia de la Sagului cu Rebreanu. Deci cele 500 de limitatoare sunt complet justificate, in conditia in care politia doarme de ani de zile.
In opinia mea, limitatoarele astea de viteza demontabile, sunt “agresive” cu ocupanții autovehiculelor, dar si cu carosabilul acolo unde sunt instalate. Soluția aleasa de a crea un limitator de viteza din betonul asfaltic, mi se pare mai echilibrata si permite păstrarea ei si pe perioada iernii, pentru ca poate fi curățată de gheata si zăpadă, fără a fi distrusa ea cat si carosabilul însuși.
Nu ne trebuie.
Toate calmatoarele cumparate sunt pentru 15Km/h, semnele sunt pentru 30 km/h si multe sunt montate aiurea! Chiar avem o “COMISIE DE CIRCULATIE”?
Mai bine cumpara separatoare pentru zona Sagului INCONTRO!!!!!
-
Corect! Dar alea care sunt pentru 15Km/h, sunt cel mai probabil, mai ieftine si trimit clienți la service! 😉
Vorba aia!
“Toata lumea trebuie sa trăiască din ceva” sau “Făte că muncești, că nu degeaba te plătesc”! 😉 -
corect! asa este; “comisia” e oricum incompetenta
Conform răspunsului primăriei Timișoara în 2018 CALMATOARELE de le strada Polona costau 5000 lei setul.
Cele mai multe se distruge in mai puțin de un sezona, mai ales pe străzile cu trafic intens, ca cel de pe strada Polonă: autobuze regulate, camioane, mii de mașini pe zi.
Pe astfel de artere CALMATOARELE trebuie sa fie înlocuite cu semafoare cu buton pentru pietoni.
CALMATOARELE sunt doar pentru zone rezidențiale cu trafic redus, in fața școlilor și a instituțiilor cu publicul unde lipsesc semafoarele.
Ne rupem zilnic masinile in ele. Isi au rostul doar cele montate langa scoli si gradinite. In rest sunt bani aruncati aiurea in conditiile in care astia de la primarie nu au bani pentru nici o investitie.
Si voi puneti limita de viteza 50 km/h prin oras. Ca mai apoi sa instalati limitatoarele astea . Voi ganditi cu orice numai cu capul nu. Alooo comunistilor ! Cum sa ai 500 de rahaturi de-astea si viteza de 50 km/h
Nu am vazut prea multe limitatoare pe dincolo. In schimb cei de afara au politie, dotata cu masini adevarate nu carutele noastre de loganuri, platiti bine si incurajati sa patruleze si sa aplice legea. Si mai nou de cativa ani au si camere de luat vederi din ce in ce mai multe de te pot amenda aproape la fiecare colt daca nu cedezi o prioritate sau intri pe interzis sau multe altele. Asa un pic mai multa civilizatie decat sa iti tot rupi masina si sa iti zdruncini creierul in limitatoare.
Cea mai mare prostie limitatoarele astea de viteza. Pe Gavril Muzicescu de exemplu, cand trec dubele fac un zgomot infernal. Acum, dupa ce le-au dat jos, a ramas ditamai groapa pe toata latimea soselei.
Sant niste tampenii care se pun atunci cand exista un procent destul de ridicat al celor care nu vor sa respecte regulile de circulatie si cand autoritatile sant incapabile sa-i linisteasca(pietoni si soferi) Atunci se pun tampeniile astea care nu isi au rostul acolo unde axista un nivel de cultura si civilizatie.
Herr Fritz,
vi din Germania?
cum au rezolvat in Germania problma?
Au montat radare fixe! AMENDA; Este singura masura care ajuta.
Prin acaesta masura face primaria si niste venituri.
O mare porcarie aceste calmatoare de trafic puse in bataie de joc (exemplu: in spatele uzinei de apa din Ronat, unde traficul este inexistent, s-au montat 3 astfel de limitatoate de viteza din 25 in 25 de metri. Absurd!)
“Peste 500 de limitatoare de viteză noi, în fiecare an, pe străzile Timișoarei. Costă peste 20.000 de euro”
Nu stiu de ce insa asta ma duce cu gandul la perioada cand era Basescu la transporturi si se puneau panouri cu “Aici sunt banii dumneavoastra” pe drumuri pline de gropi si denivelari, totul din respect pentru cetatean.