În urmă cu patru zile, primarul Timișoarei anunța că municipalitatea va începe în curând să caute o firmă care să pregătească documentația pentru un proiect pilot – o bandă dedicată transportului public care să facă legătura între Poșta Mare și Spitalul Județean.
„Pentru că mobilitatea timișorenilor este foarte importantă, vom lansa în câteva zile o licitație pentru un studiu de fezabilitate și proiect tehnic pentru o bandă dedicată de transport în comun, de la Poșta Mare până la Spitalul Județean. Deja la un moment dat a fost o bandă dedicată. S-au schimbat sensurile, noi nu vrem să facem lucrurile pe genunchi, ci vrem să facem un studiu așa cum trebuie, un proiect tehnic așa cum trebuie, pentru Expres 2 și 3, pentru firobuzul și autobuzul care circulă pe acolo”, a explicat atunci primarul Timișoarei.
Primăria a lansat, sâmbătă, 10 iulie, licitația. Caută o firmă care să întocmească „SF+PT Proiect pilot – bandă rapidă de transport public – Centru-Spitalul Județean”.
În bugetul Timișoarei pe anul 2021 au fost alocați 250.000 de lei pentru o astfel de investiție, adică 50.000 de euro, dar odată cu pornirea licitației suma a crescut la 400.000 de lei cu tot cu TVA, echivalentul a puțin peste 81.000 de euro. Oferte pot fi depuse până în 19 august, iar documentația trebuie predată primăriei în șase luni.
Expertiză tehnică pentru infrastructura stradală
Firma care va câștiga contractul va trebui să întocmească o expertiză tehnică asupra infrastructurii stradale, studiul de fezabilitate, inclusiv studiul topografic, cel geotehnic, documentații cadastrale, studiu de trafic/de circulație etc., dar și documentațiile pentru obținerea tuturor acordurilor și avizelor stabilite prin Certificatul de Urbanism, proiectul pentru autorizarea lucrărilor și să obțină Autorizația de Construire, să pregătească proiectul tehnic și să asigure asistența tehnică pe perioada desfășurării procedurii de achiziție a lucrărilor de execuție și pe parcursul execuției lucrărilor până la finalizarea implementării proiectului.
De ce este nevoie de o expertiză tehnică pentru infrastructura stradală pentru amenajarea unei benzi dedicate pentru transportul public în condițiile în care șoseaua de la Poșta Mare până la Spitalul Județean a fost modernizată în anul 2019 știu doar cei din primărie. Lucrarea ar trebui să fie încă în garanție.
Studiul de fezabilitate va trebui predat primăriei în cel mult 80 de zile de la semnarea ordinului de începere, iar durata contractului va fi de 180 de zile, după care primăria va trebui să aibă toată documentația. În cazul în care studiul de fezabilitate nu este aprobat în consiliul local, „contractul se consideră desființat de plin drept, fără nicio obligație din partea achizitorului”, scrie în anunțul de pe SEAP – Sistemul Electronic de Achiziții Publice.
Pe str. Cluj există deja o bandă dedicată transportului în comun, autospecialelor și mașinilor de taxi. Pornește de la Pasajul Michelangelo și merge până la intersecția cu Calea Martirilor. Înainte de a fi amenajate patru benzi pe str. Cluj, banda dedicată mijloacelor de transport și taximetrelor era în sens invers, de la Județean spre Michelangelo. Aceasta a fost însă desființată în urmă cu doi ani, dar spre centru nu s-a mai amenajat nimic special. Fostul primar Nicolae Robu spunea că totul este un experiment propus de specialiști „și vom vedea în practică dacă va fi mai bine sau nu”. Momentan, banda dedicată este folosită fără probleme și de șoferii grăbiți.
editor Dan Oancia
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
XIntelege cineva de ce este nevoie de tot felul de studii in afara de cel de trafic pentru a schimba o banda pe care acum circula SI transportul in comun in banda pe care circula DOAR transportul in comun?
-
Buna intrebare… De parca pe vremea lui ceasca tot studii s-au facut. Nu, atunci s-ar apucat de treaba, direct. Diferenta este ca atunci nu erau privati carora partidele sa se directioneze bani.Fritz si gasca lui de mimoze inapte atata au facut pana acuma: si-am pus oamenii in functii si au sifonat bani. Atata, in aproape un an de mandat, adica un sfert din mandat.
Uite cum se spala banii si se duc catre firmele de partid…
“noi nu vrem să facem lucrurile pe genunchi, ci vrem să facem un studiu așa cum trebuie, un proiect tehnic așa cum trebuie,”A se citi si interpreta corect.Deci Primaria in frunte cu Maestrul Fritz nu face nimica.In afara de STRATEGII,STUDII,PROIECTE,ANGAJARI DE TOT SOIUL DE SPECIALISTI.Dar vrem sa vedem ceva concret realizatii in cei aproape 9 luni de mandat.nu numai abureli:am fost la Bucuresti am impins fizic si am salvat Coltermul.am angajat o firma de audit cu mii de euro pentru salvarea Colterm,am angajat Banca Mondiala pentru salvarea Colterm.In rest Timisoara a ajuns un oras in paragina,buruieni cat blocul,tencuiala ati cade in cap in centru,orasul florilor a ajuns orasul uscaturi,iarba maro,pomii uscati,flori in sere la Horticola in rest ZERO,ZERO realizari
-
Dar oare nimeni nu poate verifica pe ce se arunca banul public.Ca noua conducere a primariei sub bacheta magica al lui DONIMIC FRITZ si GASCA lui de USR-ist numai si numai alte minunati pe care se arunca banii.Dar nimica concret numai STRATEGII,PROIECTE.cinematografe reabilitate pentru cine oare?turn de apa cu pista pentru biciclista si lift panoramic(sa vada lumea in ce hal a ajuns orasul)
homoslitz asta e terminat complet
Mai bine o pista pentru biciclete nu pe trotuar ci pe carosabil, nu e nevoie de o banda rapida in zona pentru transportul public care e pe duca in Timisoara, toata lumea are masina sau merge cu bicicleta, trotineta..
alt kkt