Elevii din Timiș, care au susținut simularea la Evaluarea Națională în urmă cu câteva săptămâni, au primit vineri rezultatele. Conform unei analize, realizată de Inspectoratul Școlar Județean Timiș, matematica a fost proba la care cei mai mulți candidați nu au obținut o notă de trecere. La limba și literatura română, trei sferturi dintre candidați au luat peste nota 5. Și la limba maternă a fost mare rata de promovare, peste 88% dintre candidați au trecut.
În comparație cu anii anteriori, procentul de 75,54% de promovare la limba și literatura română e mai mic decât cel de anul trecut (78,01%), însă e unul mai ridicat decât în 2022 și 2021, primii ani de după pandemie.
La matematică, elevii acestei promoții au obținut cele mai slabe rezultate din ultimii patru ani, arată statisticile IȘJ.
La limba maternă, candidații au reușit să obțină rezultate similare cu colegii lor de anul trecut, însă mai slabe decât în 2022 și 2021.
„Astăzi s-au transmis spre unitățile de învățământ, rezultatele de la simularea examenului de Evaluare Națională. În acest am, organizarea a fost diferită dat fiind faptul că metodologia s-a modificat și astfel lucrările au fost scanate, încărcate într-o platforma digitală și transmise spre centrele de evaluare, unde corectori au evaluat lucrările digital, iar notele au fost puse în borderouri electronice. Dacă privim tot acest ansamblu de schimbări față de simulările anterioare, dar și față de examenul din anii precedenți, putem concluziona că noi, în județ, am reușit să ne organizăm astfel încât toate acest ansamblu să funcționeze bine, să avem foarte puține lucrări care au fost considerate ilizibile și astfel am observat că munca colegilor mei din Comisia Județeană și a celor din Centrele de Examen și Centrului de Evaluare a fost una foarte amplă, dar cu succes deplin.
Dacă analizăm rezultatele, se poate observa că avem un procentaj bun la notele de la Limba și Literatura România, iar la Matematică trebuie să găsim metode ca rezultatele obținute să se îmbunătățească foarte mult până la examenul din iunie. Sigur că nu suntem mulțumiți de rezultat, dar sunt convins că prin implicarea în mod decisiv a elevilor, a profesorilor în recuperarea lipsurilor depistate cu ocazia acestei simulări, rezultatele la examen să se îmbunătățească”, a declarat inspectorul școlar general adjunct Cosmin Hogea.
Rezultate la nivel național
Și rezultatele naționale arată că cei mai mulți dintre viitorii absolvenți de gimnaziu din România au obținut note mai slabe la matematică, unde mai puțin de jumătate au obținut o notă de trecere – mai exact42,37%. Conform cifrelor publicate de Ministerul Educației, aproape trei sferturi dintre candidați au luat 5 sau peste 5 la Limba și literatura română. La matematică au picat mulți – 57,63%. Rata de promovare la simularea la limba maternă este de 82,93%. Sinteza o găsiți AICI.
Trimite articolul
Xromania educata.
-
Boaita aia nemțească a zis în băşcălie “celebra” sintagmă. Dar voi nu v-ați prins şi o repetați cu obstinație de câte ori aveți ocazia.😀
-
pentru o romanie norrrmaaala
-
“La ce bun sa-nveti atît limba româna?
O vorbesti cu.rsiv de la doi ani..
Nu exagera
nici cu matematica:
S-o stii numai cît sa nu te-ncu.rci la bani..
Ah ce frumos
Viitorul luminos
li se-arata celor idioti
Deci fii supus
fata de cel mai sus pus
Nu uita ca tara te vrea prost!”
idiocracy?
Dacă la matematică treaba sta astfel la nivel național iar la limba română cu mult mai bine, își pune oare ministerul educației un semn de întrebare?
Nici macar părinții nu pot sa isi ajute copiii sa inteleaga matematica ce se preda in clasa a 8 a astazi, vad ca nici meditațiile, oare nu e prea mult?
Nu ar fi normal ca acesti copii sa cunoasca elementarul iar abia la liceele de profil sa aprofundeze matematica aceasta? Intreb si eu!
Sper sa se tina cont de simulare iar la evaluarea națională sa avem o rată de promovare de bun simt pt ambele probe, deci, nivel mult mai scazut de dificultate la matematica!
Nu am încă copii dar nici nu pot fi de acord cu presiunea ce se pune pe acești elevi, după care, venim si ne întrebăm de ce sunt cum sunt!
Copiii stresați cauta refugii!
-
Serios? “Sa cunoasca elementarul”?
Tu ai vazut macar subiectele? Voi toti care comentati “Au fost atat de grele subiectele anul asta, isi bat joc de copiii nostri!!!!”, ATI VAZUT MACAR SUBIECTELE?
Puteai sa iei nota 5 lejer din exercitii legate de ordinea operatilor, din citirea unui grafic, din niste operatii banale cu fractii.
Toate astea nu reprezinta elementarul? Doar copiii care care merg la profil mate-info ar trebui sa invete sa lucreze cu radicali?
Unde mai pui ca in ultimii ani fiecare subiect are si variante de raspuns? :))))))
Aveau timp in 3 ore sa ia variantele de raspuns pe incercate si sa vada care e corecta.-
2 ore. Asta a și fost cea mai mare problemă pentru cei care au avut interesul de a vedea care este capacitatea lor în acel moment. Mulți copii au fost sub presiunea timpului.
-
Si de aia n-au putut sa raspunda de nota 5. Las-o jos ca macane. Cine a depus ceva minim efort sa invete, a invatat, cine nu, isi cauta scuze.
-
-
-
parintii au votat aria cercului
Daca nu au luat cinci e vreo problema? Posibil sa fi luat ALTA NOTA, de exemplu zece.
Lipsa de educatie ii transforma pe acesti tineri in sclavi/carne de tun. Nici familia si nici societatea nu sunt preocupate de viitorul lor.
Pe bune? Chiar o sa ne invartim toti intr-un mare circle jerk si o sa spunem ca simularile astea au fost extrem de grele si ca pentru notele dezastruoase sunt de vina absolut toti INAFARA DE COPII?
Cine a luat sub 5 chiar n-are nicio scuza, nu poate sa justifice nici el, nici parintii lui cei revoltati lipsa atentiei, invatarii si exercitiului din ultimii 4 ani.
Va plangeti toti ca sistemul de invatamant din Ro e o gluma…ok, intr-adevar este o mare gluma si poate cei mai multi profesori vin neinteresati la ore, si? Nu exista alternative?
Nu exista n-spe mii de canale de yt cu profesori care fac exercitii de matematica? Nu exista emisiune educativa pe TVR in care sunt rezolvate subiecte de evaluare nationala si BAC?
Cine a vrut sa invete a invatat, cine nu sa suporte consecintele si sa caute solutii pentru examenul din vara, nu sa stea pe internet si sa-si planga de mila intr-un circle jerk.
-
in ultimii 4 ani au stat acasa pentru ca asa ne-a inchis statul. astia nu au mers la scoala, esti pe langa
Aici este vorba despre o generație care a făcut școală online câteva semestre. Și se simte diferenta. Din experiența personală am văzut cum profesorii găteau, își făceau cumpărăturile , treburile casnice la orele online, cum copii se jucau în timp ce profesorul le dicta plictisit la cameră… E una sa înveți de pe poze de WhatsApp și alta sa stai la n clasă și să ți se explice. Atât noi părinții ,cat și elevii am devenit scârbiți de aceasta educație obligatorie în momentul în care am fost forțați să ținem copiii în casă în fața tabletei ca sa li se dicteze aceeași materie obosită și inutilă.
-
vrajeli. de multi ani rezultatele sunt dezastruoase. matematica nu se schimba, gramatica limbii romane nu se (prea) schimba. cad rata de analfabetism functional se apropie de 50% nu merge cu scuze de doi bani, e o problema profunda in societate. societate care a acceptat fara sa zica nici “mâc” cand un prim ministru a zis ca educatia si sanatatea nu sunt prioritare. societatea care a ales ca presedinte un marinar mitocan ce spunea ca nu trebuie sa inveti la scoala prea multe, ca gasesti pe internet de la papadie la herodot. societatea careia i se pare firesc ca ministrul invatamantului sa fie o navalista care n-a predat o ora la o scoala. societatea care nu protesteaza cand de foarte multi ani nu se respecta legea cu 6% din pib pentru invatamant. societatea care nu stie ce lipsa de cadre didactice e in invatamant dar se indigneaza cand profesorii fac greva. societatea celor ce “gandesc” ca tine.
-
Singurii care mai apără sistemul de învățământ sunt profesorii și părinții spălați pe cap că doar cu școală mai faci ceva. In rest, cei care au terminat facultăți și maștere inutile și acum pun unghii sau au plecat de mult ” pe dincolo” că oricum nu i- a ajutat diploma cu nimic, au altă poveste de zis.Eu pot sa îți confirm că și după facultate sunt unii care nu scriu corect gramatical sau nu sunt capabili sa rezolve o ecuație cu două necunoscute dar lucrează foarte bine pe meseria lor. Și poate nu o să aibă vreodată nevoie de asta, deci nu vad sensul tam- tam-ului care se face pentru aceste evaluări. Cui naiba ii pasă ce notă am luat la evaluare în clasa a 8-a când am făcut carieră în sudură sau achiziții sau agricultura?! Mai bine îmi educ copilul sa fie om de valoare în lume și să muncească cu drag orice ar alege, decât să îl oblig să fie mega- performant la școală că vezi doamne, decade societatea daca nu identificam corect complementul circumstanțial
-
nu e vorba de nota 8, de avut diplome fara acoperire, ci de analfabetism functional. si despre gandire logica. despre gandire critica. necesare si cand ti se zice ce sa sudezi si de ce sa sudezi cumva si nu altcumva. daca nu intelegi la ce sunt bune astea si ce se intampla cand o majoritate alege calea ce o impiedica sa ia un 5 la un test din materia de clasele V-VIII, asta este, lasa ca urmeaza chinezii alta cale. macar m-a amuzat expresia “om de valoare”.
-
Asa e, daca mergi la scoala o sa te indoctrineze ca pamantul e rotund, ca se invarte, ca axa inclinata e cauza anotimpurilor si alte prostii, se poate face agricultura si cu cunostintele de acum mii de ani.
-
-
care mai zice de rau de profesori romani sa i moara la intrare
in liceu bu i asa