Unul dintre cele mai bogate judeţe din România, Timişul, stă bine la capitolul autoturisme. Parcul auto actual număra 232.248 de autoturisme la finalul anului precedent, în creştere faţă de 2012 – 220.356. Piaţa românească auto e în scădere clară de la sute de mii de autovehicule noi vândute s-a ajuns la mai puţin de 90.000. Chiar şi piaţa second hand a scăzut, dar rămâne pe primul loc la înmatriculări. Datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile arată că la fiecare maşină nouă cumpărată anul trecut în Timiş au fost înmatriculate alte 8,1 autovehicule uzate. Piaţa auto second hand este în creştere, probabil „ajutată” şi de criza economică ce îi face pe bănăţeni să cumpere maşini uzate din import.
În Timiş, anul trecut au fost emise 27.656 de certificate de înmatriculare, fiind efectuate 15.524 de radieri din circulaţie.
De ce autoturisme aduse la mâna a doua de afară? „La preţ mai mic decât una nouă, cumpăr de acolo una de trei patru ani. Poate chiar e mai bine făcută decât ce cumpăr de aici la dealer. Asta e… ăştia sunt banii, ăştia îi folosim”, spunea Andrei, un timişorean venit în piaţa de maşini din Timişoara să vadă ce poate achiziţiona cu bugetul său de 9.000 de euro.
Dacia, detronată de Skoda
Datele APIA mai arată că în Timiş cel mai bine se vinde Skoda. În decembrie au fost cumpărate 32 de autoturisme sub această siglă, faţă de doar 23 de Dacii. Este clar că piaţa este extrem de îngustă, iar aceasta se traduce prin închiderea a mai mult de jumătate dintre reprezentanţele de vânzări auto la nivel naţional. Este tot mai greu să supravieţuieşti pe o piaţă atât de scăzută, cheltuielile de operare fiind destul de mari, de multe ori existând şi doi – trei dealeri locali pe aceeaşi marcă. Rezistă cei care au ştiut să investească în mod corect şi acum operează service-uri de calitate, fie în garanţie, în post garanţie sau chiar alte mărci.
Citiți principiile noastre de moderare aici!