Un drum prin cele două pieţe specializate în vânzarea de maşini second, cea din Arad şi cea de la Timişoara arată o situaţie puţin întâlnită în anii trecuţi. Deşi cea din judeţul vecin era mai mare, mulţi apelând la soluţia de la Arad pentru a-şi găsi automobilul visat, în acest moment se pare că cea de la Timişoara stă acum mai bine. Un drum până în municipiul de pe Mureş se poate dovedi dezamăgitor pentru un client interesat de o maşină bună. La Arad, duminică, piaţa de masini second-hand era pe jumătate goală. În plus, calitatea autovehiculelor scoase la vânzare era mult scăzută faţă de anul trecut. Foarte multe erau maşini mai vechi de anul 2000, multe cu urme evidente ale trecerii timpului şi a kilometrilor parcurşi. Maşini mai noi erau cele de litraj mic, gen Opel Corsa, câteva Skoda Fabia sau Volkswagen Polo. Cel mai bine arăta un Opel Antara, cu doar patru ani vechime, o maşină pentru care se cereau 11.000 de euro. Mărcile cel mai des solicitate erau Opel, Volkswagen, Ford sau Skoda.
Piata auto Mehala
La piaţa de maşini second-hand din Timişoara calitatea autoturismelor oferite la vânzare era cu mult mai bună. Erau disponibile mai multe autoturisme marca Volkswagen, majoritatea din generaţii noi. De la arhicunoscutul Golf, la Passat sau chiar trei Touran. În general maşini după anul 2005. Din cele declarate de comercianţii de maşini din piaţă am putut aflat că există o cerere în creştere pentru maşinile combi, utilizate de familişti, acestea oferă spaţiu suplimentar pentru cumpărături sau pentru bagaje suplimentare.
La fel ca şi la Arad se caută foarte mult maşinile mici Opel Corsa, Matiz sau Chevrolet Spark. Se pare că mulţi dintre clienţi preferă să meargă să-şi cumpere mai nou maşina direct din occident, se face rezervarea la dealer şi după două zile maşina poate fi adusă în faţa casei după un drum al viitorului proprietar până în Germania, de cele mai multe ori. Se poate câştiga şi până la 1000 de euro faţă de preţul din piaţă.
Citiți principiile noastre de moderare aici!