Bucurie mare, luni dimineață, odată cu începerea noului an școlar, pentru primarul Nicolae Robu. Edilul-șef a reușit să se țină de cuvânt, după ce muncitorii aproape că au terminat lucrările în zona Mărăști. Spunem aproape pentru că încă mai sunt de pus la punct unele aspecte, chiar dacă circulația rutieră a fost redeschisă.
Primarul Timișoarei a postat un filmuleț pe Facebook și i-a informat pe „prietenii virtuali” că, așa cum a promis, a deschis traficul în intersecția Mărăști, „prima intersecție cu turbo-girație”, unde „totul funcționează excelent”.
Prima turbo-girație din istoria Timișoarei va fi în curând semaforizată. Săptămâna viitoare, potrivit reprezentanților primăriei, va fi testată semaforizarea. Specialiștii municipalității testează valorile de trafic.
Potrivit viceprimarului Dan Diaconu, intersecția de la Mărăști nu a fost niciodată „verde” în aplicațiile care măsoară traficul rutier.
„Este prima zi de școală și vă mărturisesc că, în anii pe care i-am petrecut în administrație, niciodată intersecția de la Mărăști nu a fost «verde» în Google Traffic. Este o premieră, chiar într-o zi în care, în alți ani, nervii șoferilor erau întinși la maximum. Este o primă reușită a noii amenajări, una de tip turbo-girație și nu, nu e un termen inventat”, a spus Diaconu.
Viceprimarul a ținut să explice care sunt cele mai importante elemente ale unei turbo-girații. El spune că acest concept a fost definit în lucrări de specialitate abia la sfârșitul anilor ’90 și a fost introdus în Olanda în prima decadă a noului mileniu, devenind una dintre cele mai interesante tendințe în ingineria civilă și planificarea traficului.
„Turbo-girație înseamnă, pe scurt, sensuri giratorii în care fluxurile de trafic sunt separate pe benzi, iar conducătorul auto trebuie să își selecteze banda de intrare, în funcție de ieșirea din sens. Studiile realizate arată o creștere cu 76% a siguranței prin utilizarea acestui tip de sens giratoriu, dar și o creștere a capacității sensului până la 140-160%”, a explicat Dan Diaconu.
El spune că și traversarea pietonală are acum mai mult sens în zona Oituz, trecerea de pietoni desființată anul trecut de primărie fiind mutată la 40 de metri de locul în care era înainte, chiar în fața Facultății de Arte. Așadar, la intrarea în sens mai există doar în două locuri treceri de pietoni: pe Gh. Dima și pe Alexandru Ioan Cuza.
În jurul sensului giratoriu a fost amenajat și un traseu special pentru bicicliști, pistele fiind desenate chiar și pe trecerile de pietoni. Dacă acum se circulă bine, rămâne de văzut cum se va circula în Piața Mărăști odată cu pornirea semafoarelor și dacă acest lucru va fi făcut până la urmă sau nu.
Articole pe aceeași temă:
[related-post post_id=”2106984″]
[related-post post_id=”2106033″]
[related-post post_id=”2104822″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!