„Platforma «Arome proprii» a fost realizată ca o inițiativă pilot în cadrul proiectului «NICHE – Dezvoltarea de lanțuri valorice inovative în sectorul agroalimentar», care își propune crearea de ecosisteme favorabile inovării în sectorul alimentar în șapte regiuni europene”, au transmis reprezentanții ADR Vest.
Astfel, producătorii locali din județele Timiș, Arad, Caraș-Severin și Hunedoara pot beneficia de spații virtuale unde își pot promova produsele agroalimentare: legume, fructe, miere și produse apicole, cereale și produse din cereale, ouă, carne și produse din carne, lapte și brânzeturi artizanale, uleiuri, gemuri și dulcețuri realizate după rețete tradiționale sau prin noi procedee, din fructe și legume cultivate în regiune, ceaiuri, mirodenii etc.
„Aproape 30 de producători s-au înregistrat deja pe www.aromeproprii.ro, iar lista este deschisă. Găsim produse certificate ecologic, susținem afaceri de familie, încercăm să promovăm gusturile autentice locale în cultura gastronomică a comunității. Fiecare producător își poate crea un profil online pentru prezentarea produselor și a beneficiilor pe care le oferă acestea pentru consumatori – certificări privind calitatea și valoarea adăugată, locațiile unde se comercializează, fotografii, date de contact, posibilitatea de a primi vizite din partea potențialilor clienți șamd”, au mai transmis cei de la ADR.
În cadrul platformei online găsiți și o hartă interactivă a producătorilor locali înregistrați în Regiunea Vest, care detaliază tipurile de produse pe care le pun în vânzare și aria geografică de unde provin.
„Pasul următor – așteptăm și alți producători locali și promotori ai produselor locale din industria HoReCa. Prin proiect, vom promova restaurantele, hotelurile, operatorii culturali, retailerii specializați și procesatorii din industria alimentară care aleg să introducă produse din regiune în meniurile lor, în producție, retail etc., în cadrul unei campanii de susținere care se va derula pe parcursul anului 2019”, au mai transmis cei de la ADR.
Potrivit celor care au realizat platforma, aceasta dorește să reconecteze consumatorii cu producătorii.
„Nevoile comunităților urbane de a avea acces cât mai facil la alimente proaspete, sănătoase, cu gust, produse în proximitate, cât și nevoile producătorilor locali de a-și promova produsele și de a le comercializa la prețuri echitabile au constituit principalele premise de la care am pornit atunci când a fost gândit proiectul pilot. Ne dorim ca această inițiativă să contribuie în mod real la reconectarea consumatorilor cu producătorii și la adoptarea, treptat, ca parte a culturii locale, a unei diete sezoniere care să aibă la bază hrană proaspătă şi sănătoasă”, explică Daniela Copaci, coordonatorul proiectului „NICHE”, din partea ADR Vest.
Platforma are și o pagină de Facebook și una de Instagram.
Citiți principiile noastre de moderare aici!