Fraţii Cristescu au ieşit probabil cel mai bine din cursa timişoreană a noilor centre comerciale. Deţin cea mai bună locaţie care era disponibilă la Timişoara, prin Bega Shopping Center, dar mai mult decât atât şi-au asigurat „exit-ul” prin vânzarea către NEPI şi Dedeman a terenului fostei fabrici Dermatina, din Calea Şagului din Timişoara. Sunt 22 de hectare pe care va fi ridicat un centru comercial, plus un magazin de bricolaj. Pe de o parte Bega Grup s-a ales cu câteva milioane bune în cont, în timp ce timişorenii s-au ales cu singura certitudine în ceea ce priveşte dezvoltarea unui nou centru comercial de mari dimensiuni din oraş.
Cum arăta piaţa ideilor în urmă cu câţiva ani? Una superbă cu numeroase asemenea proiecte, care mai de care mai frumos. Una din care în acest moment nu mai există aproape nimic. Singurul mall din oraş este cel al lui Iulian Dascălu. Asemenea spaţii de shopping nu mai există decât sub forma unor proiecte.
În afară de Timişoara Shopping Center, despre care se ştie că va fi ridicat în curând, planuri concrete mai există doar pentru Timişoara Plaza, proiectul din Calea Lugojului al celor de la Plaza Centers. Ei au anunţat posibila demarare a lucrărilor chiar din acest an.
Fortress Gate, proiectul lituanienilor de la Europa Group a fost, probabil, cel mai mare eşec comercial din Timişoara. Este vorba de mall-ul ce trebuia ridicat în Piaţa Mărăşti, în Cazarma U. De ideea lansată s-a ales praful, în prezent locaţia este în proprietatea Cerealcom, societatea deţinută de Mioara Simcelescu. Clădirea este în paragină şi nici nu par să existe perspective bune pentru ca acolo să fie ridicat hotelul de cinci stele promis.
Numele lui Ion Ţiriac este legat de un alt proiect, Civis Center Timişoara, un mall unde împreună cu spaniolii de la Riofisa trebuia realizată o suprafaţă comercială de zeci de mii de metri pătraţi, o investiţie de 150 de milioane de euro. Locaţia aleasă a fost fostul abator de lângă Complexul Studenţesc. La fel, locaţia a ajuns în paragină şi a fost nevoie de ameninţările viceprimarului Stoia pentru ca acolo să se facă o serie de lucrări de protejare şi igienizare.
Cu o puternică prezenţă la Timişoara, comunitatea italiană urma să realizeze două alte asemenea investiţii. Una, extrem de interesantă, propunea timişorenilor un Parndorf al lor. Aceasta urma să fie pusă la punct de societatea italiană Promos Brescia, era vorba de un miniorăşel comercial, pe Calea Şagului, unde să fie oferită o suprafaţă comercială de 25.000 de metri pătraţi şi 130 de magazine care să funcţioneze în sistem outlet, asemeni apreciatului centru comercial austriac.
O altă asemenea investiţie fusese anunţată de cei de la Gruppo Policentro, dar criza a blocat încă din 2008 proiectul.
Deocamdată rămânem cu Iulius Mall, centrul ce se va ridica la Dermatina şi Timişoara Plaza, acestea fiind cele cu cele mai bune perspective de a deveni realitate în perioada următoare. Deocamdată nu ştim când.
Citiți principiile noastre de moderare aici!