Piaţa timişoreană a muncii ar putea fi afectată de necesitatea germanilor de la Continental de a se adapta evoluţiei de pe piaţa automobilelor. Conform directorului general al companiei, aceasta va fi nevoită să se reorienteze în domeniul producţiei ca urmare a trecerii dinspre vânzările de autoturisme cu motoare cu combustie internă spre cele cu propulsie electrică. Elmar Degenhart spune, conform Reuters, că în acest moment în jur de 30.000 din cele 218.000 slujbe din cadrul concernului sunt dependente de activitatea aferentă motoarelor cu combustie internă. Totuşi, o parte din slujbe ar putea fi create în sectorul motoarelor electrice, ceea ce va duce la acoperirea renunţării la cele existente în prezent.
„Ca urmare a valorii adăugate scăzute, locuri de muncă din domeniul producţiei vor fi pierdute. Este prea curând să spunem dacă numărul locurilor de muncă pierdute va fi mai mare sau mai mic decât numărul noilor poziţii create. Este timp îndeajuns ca procesul să fie gândit din timp astfel încât efectele să fie atenuate”, a declarat Degenhart, citat de Reuters.
Continental este printre cei mai puternici producători de piese şi componente pentru industria auto. Compania a anunţat că va majora cheltuielile efectuate pentru componentele pentru autoturisme electrice, urmând să investească în domeniul proiectelor din domeniul cercetării. Situaţia creată ar putea să aibă ca efect şi o creştere a interesului companiei pentru Timişoara, aici fiind deschis unul dintre cele mai puternice centre de dezvoltare şi cercetare, fiind angajate câteva mii de specialişti, dar ar putea să ducă şi la reducerea unor locuri de muncă, având în vedere că în oraşul de pe Bega sunt funcţionale şi o serie de unităţi de producţie ale germanilor.
Citiți principiile noastre de moderare aici!