Campania Piccolingo a fost lansată de Comisia Europeană, prin intermediul Directoratul General pentru Educaţie şi Cultură. Este vorba de un program prin care se doreşte promovarea beneficiilor învăţării limbilor străine de la o vârstă cât mai mică. Primul oraş din România care a aderat la campania Piccolingo este Timisoara, oraş-pilot în implementarea acestui program.
În acest sens, municipalitatea timişoreană, în parteneriat cu mai multe grădiniţe, asociaţii non-guvernamentale active în domeniul educaţiei copiilor, centre culturale şi şcoli private de limbi străine, vor organiza în Piaţa Unirii, la începutul lunii mai, în premieră în Europa, diverse evenimente şi activităţi prin care se doreşte creşterea nivelului de conştientizare asupra importanţei învăţării limbilor străine, în rândul copiilor şi mai ales al părinţilor. Proiectul „Piccolingo în oraşul tău” va fi promovat în toată Europa. „Ne bucurăm că suntem primul oraş din România care am aderat la acest program. Este un program adresat celor foarte mici, prin care se gândeşte o modalitate interesantă pentru ca aceşti copii să înveţe limbi străine. De exemplu, va fi o piesă de teatru, o poveste, Cenuşăreasa, care va fi spusă în mai multe limbi de către copii”, a explicat viceprimarul Adrian Orza. În această perioadă, un reprezentant al Uniunii Europene responsabil cu implementarea campaniei Piccolingo în România este prezent la Timişoara pentru a se întâlni cu reprezentanţii municipalităţii şi ai partenerilor săi.
La Timişoara, parteneri în programul Piccolingo sunt: Primăria Timişoara, Centrul Cultural Francez, International House, Babel Education, Asociaţia Montessori Timisoara, Asociaţia Puppet Mania – „Teatrul Fantasia”, Librăriile Cărtureşti, Muzeul Banatului, Asociaţia Noua Acropolă, Teatrul German de Stat, Teatrul Maghiar de Stat „Csiky Gergely”, Organizaţia „Terapia prin Artă”, Baby Care Center, International Learning Centers şi Asociaţia Kindergarten Giminni.
Citiți principiile noastre de moderare aici!