Practic, la pachet cu pista vin și cheltuielile de întreținere – 150.000 – 200.000 de lei pe an. Titu Bojin spune că pista ar putea fi preluată de Consiliul Județean Timiș, prin Asociația de Promovare și Dezvoltare a Turismului, pentru că are un scop turistic, iar ABAB nu o mai poate administra, nefiind în obiectul instituției de activitate.
Pe de cealaltă parte, Călin Dobra, președintele Consiliului Județean Timiș, spune că trebuie o hotărâre de guvern pentru a trece pista în administrarea CJ Timiș, aceasta fiind și pe dig, care rămâne în proprietatea ABAB. În plus, și cheltuielile de administrare sunt mari.
Concluzia este că la început de primăvară, când bicicliștii încep deja să meargă pe pistă, tronsonul de zeci de kilometri de pe malul Begăi, spre granița cu Serbia ar putea începe să se degradeze, iar iubitorii de mișcare pe două roți ar putea avea nevoie de mountain bike pentru a trece prin gropile și fisurile care se vor forma de-a lungul timpului…
„Pista de biciclete este făcută pe domeniul public al statului. Nu se poate prelua decât dacă se obține o Hotărâre de Guvern de preluare. Digul, din ceea ce cunosc eu, este pe sistemul de siguranță al canalului Bega. Niciodată nu se va preda ceea ce înseamnă pista de biciclete către consiliul județean. Există posibilitatea unei administrări, care duce la anumite costuri suplimentare și considerabile la nivelul consiliului județean și nu a fost asumat acest proiect în cadrul consiliului județean. Noi avem asumare în cadrul proiectului să realizăm punctul de trecere a frontierei. Colegii noștri din Serbia vor continua pista de biciclete, noi avem obligația de a realiza punctul de trecere a frontierei și pe pista de biciclete și pe canalul Bega. Cei de la Apele Române Banat au posibilitatea să administreze în continuare pista de biciclete, așa cum au administrat până acum”, a spus Călin Dobra, președintele Consiliului Județean Timiș.
Pista de pe malul Begăi, de pe dig, care duce spre Serbia și pornește de la ieșire din Timișoara, realizată pe bani europeni acum aproximativ cinci ani, va ieși de sub tutela Administrației Bazinale de Apă Banat (ABAB) în martie 2020. Timp de cinci ani, cei de la ABAB au grijă de pista de biciclete, după cum erau obligați prin proiectul european. În martie vor preda pista… Dar cui?
„În 1 martie se încheie proiectul. În bugetul pe anul acesta, indiferent la ce unitate va ajunge pista, trebuie gândit și alocată o anumită sumă pentru întreținere și refacere. Pista de biciclete se încheie ca proiect. Nu intră sub nicio formă în atribuțiile Apelor române ca activitate turismul. Pista a fost făcută, la inițiativa consiliului județean, ca pistă de turism. Ea va trebui să se ducă către o unitate abilitată pe zona turismului, care să o administreze. În condițiile acestea, pista de biciclete va fi luată de o unitate care se ocupă de turism, de la consiliul județean, cred eu. Din martie, acest an. Nu mai sunt bani pentru mentenanță la Apele Române. În statut, în legea Apelor, nu există activitate de turism. Pe perioada de cinci ani, conform proiectului, am administrat-o noi. Consiliul județean, fiind partener, alături de Apele Române, când am făcut proiectul, în condițiile astea, obligatoriu eu văd Asociația județeană de turism, care poate face activități acolo…”, a spus Titu Bojin, directorul ABAB.
Cine a participat la construirea pistei?
Pista de cicloturism amenajată de-a lungul canalului Bega, în aval de Timișoara, spre granița cu Serbia, a fost realizată printr-un proiect privind valorificarea potențialului turistic transfrontalier implementat de Administrația Bazinală de Apă Banat (ABAB) în parteneriat cu Consiliul Județean Timiş şi Primăria Zrenjanin, din ţara vecină. Pista începe de la marginea Timișoarei, în aval de Podul Modoș și continuă, pe o lungime de 37 de kilometri, de-a lungul râului Bega, până la frontiera cu Serbia. Pista de cicloturism a fost realizată prin programul IPA de Cooperare Transfrontalieră Romania – Serbia, printr-un proiect care a beneficiat de o finanțare europeană nerambursabilă de peste 2,3 milioane de euro.
Titu Bojin rămâne la concluzia că pista ar trebui preluată de consiliul județean, prin asociația de turism…
„Peste câteva luni poate o preiau tot eu”, a spus Bojin, după discuția cu Dobra…
Trimite articolul
XBataie de joc de la inceput. Pe pista trebuia sa ajungem pana in Serbia, dar nu am mai ajuns pentru ca nu era punct de trecere al frontierei. Balariile cat casa, nisip, masini etc…
A fost frumoasa pentru autoritati doar cat sa se laude ca e cea mai lunga si sa faca cateva poze, in rest prapad.
ma doare capu’ cand vad cata nepasare exista in tara asta !! daca era ceva din care sa leiasa bani…pffff…se bateau care sa o ia in administratie
E folosita de mii de oameni intre lunile aprilie si octombrie dar nu pare sa conteze acest aspect.
Trebuie facute niste studii de fezabilitate, ca altfel nu se renteaza. Dupa aia niste studii de prefezabilitate pentru repartii, urmeaza niste contracte cu cine trebuie pentru studiile de fezabilitate, urmeaza niste bani pentru taierea balariilor, urmeaza niste borduri pe margine, ca de aia apar buruienile, etc, etc,
Exact ca la parcul Lamaitza, ca si acolo e facut (in batjocura) cu bani euroopeni si nimeni nu se ingrijeste de parc. Balarii cat banca, sau cat a mai ramas din bancile puse. Aleile? Oare pe unde au fost?
de 5 ani e a nimanui.. bovinul a aruncat cu criblura in crapaturi care n-a facut decat sa macine rotile bicicletelor si sa le puna viata in pericol biciclistilor ,fiind foarte usor sa derapeze. se foloseste MASTIC BITUMINOS pt reparatii !