CJ Timiș a oferit 1 milion de lei din bugetul pe anul 2021 pentru proiecte propuse de locuitorii județului, iar pista de biciclete Timișoara-Dumbrăvița-Giarmata a fost proiectul care a obținut cele mai multe voturi din partea oamenilor din Timiș, peste 4.500.
Pentru această pistă, inițiatorii vor un traseu separat de drumul județean, care să treacă și prin zona industrială a celor trei localități. Traseul pistei va începe de pe strada Constructorilor și va merge 3,2 km pe liziera pădurii din Dumbrăvița, până la strada din fața lacului de acumulare din localitate. 500.000 de lei au cerut inițiatorii proiectului, iar în perioada următoare se vor face avize și un studiu de fezabilitate. Cosmin Dan, coordonatorul proiectului, vrea refugii și iluminat pe pistă, într-o a doua etapă a proiectului.
„Noi am cerut finanțare doar pentru realizarea pistei, cei de la CJ acum lucrează la deviz să vadă cât va costa, dacă proiectul este fezabil în suma cerută ca să se încadreze. Ei (reprezentanții CJ Timiș – n.r.) au fost încântați de ce au văzut pe teren. Discuția a fost că noi să încercăm să găsim finanțare de la bugetul local sau din fonduri europene să amenajăm partea de zone de relaxare și iluminatul pe întreg tronsonul și lucrările adiționale pistei. Asta ar fi etapa a doua a proiectului”, ne-a spus Cosmin Dan, coordonatorul proiectului pistei Timișoara – Dumbrăvița – Giarmata.
Ideea pistei de biciclete a fost o dorință veche, iar anul trecut au fost demarate lucrări pe 1,4 km, s-a defrișat și s-a pregătit terenul pentru partea de asfalt. Pista ar putea fi executată până anul viitor, dar nu există o dată precisă.
„Termenul este ca anul viitor să fie finalizat clar, să vedem cât de repede reușim să încheiem parteneriatul cu CJ Timiș. Noi punem la dispoziție terenul, ei fac investiția, până se fac avize, se poate și licitație, trebuie să se stabilească valoarea lucrărilor, s-ar putea să mai dureze. Anul viitor trebuie să fie gata”, mai spune Cosmin Dan.
După finalizarea pistei de biciclete, aceasta ar putea crea noi legături, către Ghiroda și spre Giarmata Vii. Aceste proiecte vor fi încadrate în strategia pe care CJ Timiș o pregătește, pentru rețeaua de piste de biciclete în tot județul.
editor Dan Oancia
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
XO pista de biciclete eficace din toate pdv ar fi cea care formeaza un circuit si nu una dute-vino. Ca un proiect îndepartat si putin iluzoriu în urmatorii ani, ar fi o centura pentru biciclete în jurul Timisorii. Poate chiar care ar cuprinde si câtva sate unde, pe lânga un mic obiectiv turistic, sa se afle si puncte de alimentatie sau odihna sau spatii acoperite (în caz de ploaie).
Deci asta-i largirea la 4 benzi a soselei Timisoara-Dumbravita-Giarmata-autostrada?Doar pentru atat au mai ramas bani?Pai tronsonul centura Timisoarei-Giarmata-autostrada ar fi trebuit sa fie dat in folosinta in luna august 2021,dar deocamdata sunt doar niste gropi cu apa pregatite pentru popularea cu pesti si broaste…si mai visati la piste pentru biciclete?Biciclete acvatice,poate…
Ar fi interesantă o pista care sa meargă prin zona altringen , ceva gen circuit . Buna și ideea actuală, daca se și concretizează e un mare plus.
Proiectul de care vorbeste acel domn vine de nicaieri si merge nicaieri. Merge pe la marginea Dumbravitei, nu mai mintiti, infortaiva, nu merge la nicio Giarmata. E un rahat de etapa din ceva ce va existam posibil vreodata. Nu exista nici un proiect Timisoara Giarmata, chiar nu aveti bun simt si minim de profesionalism? Informati corect nu faceti presa de stat pe scaun. Banii CJT finanteaza o banala ETAPA a unui proiect imaginativ. E un proiect de chiaburi, pentru bogatanii de la Dumbravita sa se plimbe cu bicicleta pe liziera padurii pana la lac. Mincinosilor, va scade nivelul permanent, mai mare rusinea!
Buna idee, cat mai putine betoane, asfalt, cat mai multa iarba verde si copaci, vara vor fi 50 de grade la umbra, betoanele degaja multa caldura, usuca tot in jur.
-
@Ovidiu Aia care au inventat betonul nu din plictiseala au facut. E mai rezistent si nu produce noroi. Parcul e parc, drumul e drum. Mixand pierzi spatiu esential pentru drum si nu castigi mai nimic (scuipatul ala de 50 cm iarba pe marginea drumului nu raceste nimic). Eu sunt pro beton peste tot si facut parcuri in locuri strategice, unde geografia locului permite
-
Am crescut printre betoane stiu cum e, raman la parerea mea fara betoane-oamenii adevarati se “fabrica” pe pamant, iarba verde, copaci, sclavii moderni pe betoane asa ca FARA.
-
-
Ovidiu, din ce e făcută pista de biciclete, nu din beton? Ai prefera sa pedalezi prin noroi? De ce nu o faci?
-
Se poate face cu dale prin care creste iarba dar nu ma deranjeaza daca se face si cu asfalt desi daca dai cu genunchiul de asfalt doare tare, mai ales pentru copii, sunt solutii destule , nu trebuie neaparat beton asfalt cum am fost invatati de unii si de altii, sunt o gramada de materiale care se pot folosi e adevarat ca sunt ceva mai scumpe decat betonul, nu cu mult, daca vrei se face, daca nu vrei , se face cu beton si asfalt, atentie la genunchi, coturi si scafarlie.
-
@Ovidiu Dalele dor la fel de tare cand pici.
-
-
Ploua torential, sa aiba apa pe unde sa intre in pamant, cat mai puine betoane si asfalt, altfel vom fi cu apa pana la genunchi ca in Bucuresti.
-
@Ovidiu Una din avantajele majore e tocmai asta, ca NU intra apa acolo unde ploua, formand mocirla. Da-i o usoara panta la strada intr-o directie si pune un sistem de canalizare decent si nu ai treaba cu nici o ploaie torentiala. Nu e vina betonului ca in Bucuresti canalizarea e de acum 70 de ani
Prin Dumbrăvița sper că vor fi amenajate piste odată cu drumul.
Cea de lângă pădure se pare că este pentru relaxare și pentru cei care se îndreaptă spre zona UMT.