Unul dintre cele mai importante proiecte efectuate în zona timişoreană a canalului Bega, cel de reabilitare şi consolidare a malurilor acestuia are toate perspectivele de a fi finalizat la timp.
Lucrările au fost demarate în luna martie, având termen de finalizare luna martie a anului viitor. Sunt 8,9 kilometri de mal la care trebuie intervenit, împărţiţi în două sectoare. Problemele legate de maluri s-au manifestat mai intens după efectuarea decolmatării Begăi, un alt proiect realizat în urmă cu ceva timp. Aceasta a condus la adâncirea canalului, iar malurile au fost afectate. În aceste condiţii a fost necesară intervenţia prin consolidare. Este un proiect de 16 milioane de lei, în prezent fiind în proporţie de o treime efectiv realizată. În mare parte au fost reutilizate dalele de beton care existau deja, de asemenea s-a turnat o centură din beton.
„Constructorul a garantat că va termina lucrarea la timp, adică în luna martie a anului viitor”, am aflat de la reprezentantul Comitetului de Bazin Banat.
Tot din martie ar urma să ne putem deplasa pe pista de cicloturism ridicată, tot din bani europeni, pe acostamentul digului care urmează cursul Begăi până la ieşirea din ţară. Este o finanţare nerambursabilă pe un proiect realizat în parteneriat cu municipiul Zrenjanin din Serbia.
„Nu este un proiect în oglindă, cei din Serbia vor realiza prin acest proiect doar studiul de fezabilitate al unei asemenea piste pe care urmează să o realizeze ulterior”, a declarat Mihaela Madar, managerul de proiect.
În România sunt 37 de kilometri de pistă pentru care sunt disponibili 2,3 milioane de euro. Perioada de finalizare a lucrărilor a fost prelungită din cauza vremii proaste, dar termenul final de predare a lucrării va fi respectat, ne asigură cei de la Apele Banat.
Pista va avea lăţimea de doi metri, plus 1,5 metri acostamente, mai lată decât pista din Timişoara, de care cea a Apelor Banat se va lega. În prezent, constructorul a recuperat decalajul existent în programul de derulare, fiind aproape „în termen”. În prezent sunt deja asfaltaţi 15 kilometri de pistă, fiind pregătiţi pentru realizare alţi 20 de kilometri. Pe traseu vor fi realizate şi refugii unde utilizatorii pistei vor putea să se odihnească sau să se „ascundă” pe timp nefavorabil. De asemenea, vor fi instalate indicatoare pentru ciclişti.
În mod normal lucrările se vor finaliza undeva în luna decembrie, iar în luna martie noua pistă va fi inaugurată, urmând să facă legătura între Timişoara şi graniţa cu Serbia. Un proiect adiacent pistei ar putea fi cel de reabilitare a ecluzelor de la Sînmihaiul Român, respectiv de la Sânmartinul Maghiar. Dacă cea de a doua ecluză este deja operaţională, cea de la Sînmihai nu este, dar se speră în obținerea de fonduri. Aceste două ecluze sunt interesante şi pentru turişti.
Articole pe aceeași temă:
Cu bicicleta pe malul Begăi, până la sârbi, din 2015
Au demarat lucrarile la pista de biciclete ce va lega Romania de Serbia, pe malul Begai
Citiți principiile noastre de moderare aici!