Timp de cinci ani, cei de la ABAB au avut și continuă să aibă grijă de pista de biciclete (cei cinci ani urmând să se împlinească în decembrie 2019), după cum erau de altfel obligați prin proiectul european. După aceea, cei de la ABAB își vor lua mâna de pe ea și o vor preda… cui vrea să aibă grijă de acest traseu folosit intens de bicicliști mai ales la final de săptămână… Dacă nu va prelua nimeni această pistă, atunci în jurul ei vor începe să crească buruienile, fisurile nu vor mai fi reparate (digul pe care este construită pista „lucrează” în timp), iar în câțiva ani peste pistă se poate așterne… uitarea…
„Anul acesta noi încă mai facem reparații pe pistă, încercăm să o menținem în parametri normali de circulație, o să vedem ce va fi de anul viitor. Noi nu mai avem atribuții legate de întreținerea pistei, practic se încheie proiectul, cei cinci ani de urmărire. Noi nu avem fonduri alocate pentru pistă. Eu am propus ca pista să fie preluată de Asociația de Turism din Timiș. Nu se pune problema numai de reparații, se pune problema de schimbarea stâlpișorilor de semnalizare, întreținerea spațiilor de-a lungul pistei pe care le-am făcut și întreținut, băncile, coșurile de gunoi. Noi avem o mașină mică cu perie pentru curățenie pe pistă, care merge săptămânal. Sunt 37 de kilometri și noi nu avem angajați pentru întreținerea pistei, totuși am mai pus oamenii de la alte activități. Nu știu ce se va întâmpla când pista va fi scoasă din inventarul activităților noastre, noi nu avem în statut întreținere piste biciclete. Am făcut acest lucru pentru solidaritate timișeană și pentru turismul din județ, pentru oameni. De aici înainte va trebui să se găsească cineva, totuși pista aceasta consumă niște bani (aproximativ 200.000 de lei pe an), trebuie făcut curățenie, barierele în locurile unde se urcă pe dig, curățirea taluzului, digului, nu poți să zici că mături pista și gata. E puțin mai complicată situația. Este o situație care va fi mai delicată începând de anul viitor. Noi până în 22 decembrie anul acesta avem obligația contractuală prin realizarea proiectul să facem lucrări de mentenanță și întreținere”, a spus Titu Bojin, directorul Administrației Bazinale de Apă Banat.
Reprezentanții Asociației pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului în Timiș spun că au avut o discuție cu Titu Bojin în acest sens, dar au nevoie de sprijin financiar și logistic.
„Categoric, din punct de vedere al promovării turistice, noi vom continua să fim interesați de pista care leagă Timișoara de Serbia, este o modalitate foarte faină de loisir pentru timișoreni și vrem să susținem investițiile de-a lungul pistei. Așteptăm și ne dorim realizarea proiectului strategic ce prevede refacerea nodului de la Sânmihai, ceea ce va permite navigarea pe Bega până în Serbia și deschiderea unui punct de frontieră pe apă. Da, a existat această discuție cu domnul Bojin, dacă vom primi sprijin din punct de vedere financiar și logistic categoric vor continua discuțiile în acest sens”, a spus Delia Barbu, director al Asociației pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului în Timiș.
Pista de cicloturism amenajată de-a lungul canalului Bega, în aval de Timișoara, spre granița cu Serbia, a fost realizată printr-un proiect privind valorificarea potențialului turistic transfrontalier implementat de Administrația Bazinală de Apă Banat (ABAB) în parteneriat cu Consiliul Județean Timiş şi Primăria Zrenjanin din ţara vecină. Pista începe de la marginea Timișoarei, în aval de Podul Modoș și continuă, pe o lungime de 37 de kilometri de-a lungul râului Bega, până la frontiera cu Serbia. Pista de cicloturism a fost realizată prin programul IPA de Cooperare Transfrontalieră Romania – Serbia, printr-un proiect care a beneficiat de o finanțare europeană nerambursabilă de peste 2,3 milioane de euro.
Citiți principiile noastre de moderare aici!