Primăria Timișoara a pornit zilele trecute licitația pentru atribuirea contractului de prestări servicii de proiectare care vizează studiul de fezabilitate pentru amenajarea pistelor de biciclete pe sub podurile Dacilor și Șaguna.
„Realizarea unui sistem coerent și integrat de piste de biciclete în municipiu este un obiectiv al Primăriei Timișoara, deoarece încă nu există o continuitate între toate traseele de biciclete. Sunt multe lucruri care trebuie făcute ca sistemul velo să fie îmbunătățit și extins, iar trecerile pe sub poduri sunt dintre cele mai dificile lucruri, tocmai de aceea începem cu acestea”, spune viceprimarul Ruben Lațcău.
Perspectivă: pistele să fie în totalitate sub poduri
Planul primăriei este să amenajeze piste pentru bicicliști și treceri pentru pietoni pe sub toate podurile din oraș, pentru a exista o conexiune cu traseele amenajate cu fonduri europene pe malurile Begăi. Potrivit PMT, se dorește, în perspectivă, „ca pistele de biciclete să fie realizate în totalitate sub poduri, evitând străzile intens circulate”.
„Traseul pe care se vor amenaja pistele de biciclete se desfășoară în partea de est a municipiului, de la Podul Dacilor – situat între strada Dacilor, respectiv Piaţa Badea Cârţan – până la Podul Şaguna – situat între Calea Dorobanţilor și strada Andrei Şaguna și este destinat circulaţiei cu biciclete și circulației pietonale”, spune aceeași sursă.
Nu se știe exact când vor fi gata lucrările și nici măcar când vor începe, dar PMT caută acum un proiectant care să pregătească o expertiză tehnică pentru cele două poduri, să elaboreze SF cu tot cu studiu geotehnic sau topografic ori alte documentații necesare, dar și documentațiile pentru obținerea tuturor acordurilor și vizelor pentru Certificatul de Urbanism. În plus, va trebui să ofere și asistența tehnică pe toată durata de derulare a procedurii de atribuire a contractului de proiectare și execuție a lucrărilor. Contractul este estimat la puțin peste 99.000 de lei cu tot cu TVA, echivalentul a peste 20.000 de euro. Ofertele pot depuse până în 26 august, iar durata contractului va fi de 60 de zile.
Primăria Timișoara a reabilitat anii trecuți Podul Dragalina și Podul Eroilor. La Eroilor s-a uitat însă de traseele pentru bicicliști și pietoni, astfel că acolo a început un nou șantier în această primăvară, la doi ani de la modernizarea podului. Lucrările suplimentare ar putea fi gata la sfârșitul lunii august și costă 2,01 milioane de lei cu tot cu TVA.
editor Dan Oancia
Pe aceeași temă:
Se ridica ceata de pe podurile expirate ale Timisoarei. Cel mai nou are 39 de ani
Trimite articolul
XProbabil ca SF insemna stiintifico-fantastic, altfel nu inteleg de ce costa 20,000 de euro,
-
Studiu de fezabilitate. Citeste tot articolul ca sa intelegi.
-
Întreabă pe robulica cat a dat pentru cele 2 sf-uri de metrou (total inutile dar a insistat sa fie 2 sa mai sifoneze ceva bani)
-
Greu mai intelegi.Doar avem primar nou in functie si ii trebuie si lui un “PARANDARAT”pentru pusculita de partid
-
Pariu că-l va cistigă vreo firma de casă a marelui CityManager plantat de pe imbovița , dispărut apoi în ceață ca măgaru…?
Omul e ori Fata Morgana, ori mai mult prin concedii peste hotare. Că niciun funcționar nu l-a mai zărit prin Primarie după învestirea pe 3mii de euro lunar
Podul Dacilor si podul Decebal sunt 2 poduri diferite. Sub Decebal deja exista piste pentru bicicleta.
-
Exact. Mindfuck. Dublul repetent cu dosar penal vorbește din nou să nu tacă.
Doar pentru ca podul e in prelungirea str. Saguna nu inseamna ca se cheama asa, numele corect e “Podul Mihai Viteazul”. Podul care credea Robu ca se cheama “Mihai Viteazul” este de fapt “Saguna” si are tunel pentru pietoni/biciclisti de cand e lumea. Sper ca e doar o greseala de denumire si ma bucur ca nu va mai trebui sa astept cate 2 minute cand traversez aceste poduri cu bicicleta. Pare putin, dar cand vii de la Ghiroda pana la Magazinul Bega in 25 de minute, cele 2 x 2 minute pierdute inseamna +15%.
-
S-au schimbat denumirile la poduri prin HCL pentru ca eram de rasul curcilor: Podul Mitropolit A.Saguna dadea in bld Mihai viteazu, iar str. A.Saguna dadea in podul Mihai Viteazu…off topic Acum e Podul Maria si nu Podul Traian, pentru ca da in…Maria
Pai eu zic sa semneze contractul asta tot cu Luminspino srl ca deja are experienta in relatia cu Primaria. :)))
Ce conteaza ca nu are experienta, angajati sau vreun proiect livrat, poate “faciliteaza” si aici scrierea SFului cu niste voluntari din primarie.
Studiile de fezabilitate sunt obligatorii prin lege, ceea ce e si logic, nu te pui sa faci un proiect de capul tau cum facea Robu si dupa iti dai seama ca nu se poate. Sa nu uitam de celebra FANTANA CANTATOARE a lui Robu, acolo studiile au fost facute, bani cheltuiti, proiect inexistent. Ideea ii sa se faca studiile de fezabilitatea doar pentru proiectele pt care exista finantare si motiv real sa fie facute.
-
Complet deacord cu tine, poti face numai studii de fezabilitate ca si primarie si sa nu construiesti absolut nimic.
Complet legal modul de a fura niste bani pe 2 topuri de hartie A4.
Nu ne trebuie.
Tara arde si baba se piaptana. Asta ne trebuie noua studii pentru piste de biciclete sub poduri.
Cat gunoi stradal adunau daca faceau un contract suplimentar cu o firma pe banii astia? Cat noroi cu frunze de pe langa trotuar adunau cu banii astia? Suntem in pragul procedurii de infrigment din cauza nivelului absolut enorm de poluare si noi in loc sa reducem praful prin masuri simple, bagam banii pe sub poduri!
-
optiuni mai bune pentru biciclete inseamna mai putin trafic auto -> inseamna mai putina poluare. Directia ii buna si din punct de vedere al poluari. Daca ai merge mai des cu bicicleta ai stii ce mult timp pierzi la intersectiile de langa podurile respective (trebuie sa stai la 3 semafoare in total sa treci strada)
-
Claudiu Druga Dar dece nu trecem inapoi la caruta trasa de cai si daca nu ai cal ii bun si catarul sau magarul.Si ai redus total poluarea numai sa nu isi de a aere animalul
-
exact ! sunt de acord cu Claudiu.
-
Trebuiau facute de Robu pentru podurile reabilitat, dar intentionat au fost facute separat ca sa se sifoneze bani, omul nu credea ca nu mai iese primar.
“Primăria Timișoara a reabilitat anii trecuți Podul Dragalina și Podul Eroilor. La Eroilor s-a uitat însă de traseele pentru bicicliști și pietoni, astfel că acolo a început un nou șantier în această primăvară, la doi ani de la modernizarea podului.”
Pai,cine a ” uitat însă de traseele pentru bicicliști și pietoni,”? Sper ca a primit o recompensa salariala.Merita !