Dacă anul trecut nu erau decât trei kilometri de pistă, acum sunt aproximativ 15 kilometri. Ultimul tronson în curs de amenajare se află pe Calea Şagului. Reprezentanţii primăriei s-au gândit să traseze, pe lângă pista pentru biciclete, şi o bandă specială destinată taximetrelor şi autobuzelor. Cele două benzi de circulaţie au fost separate, una pentru autoturisme, iar cealaltă pentru transportul în comun şi taxi. Marginea şoselei este rezervată bicicliştilor. Calea Şagului seamănă acum cu străzile din occident. Partea îngustă pentru biciclişti este semnalizată prin vopsirea şoselei în culoarea verde, iar cea pentru taxi şi autobuze – în roşu. Prea puţini şoferi respectă însă noile reglementări de circulaţie.
Încă 20 de kilometri de piste
Edilii promit ca, până la finele anului, să mai amenajeze încă 20 de kilometri de piste pentru biciclişti, în cele mai importante zone din Timişoara, precum Calea Girocului, Calea Lipovei sau Circumvalaţiunii. Astfel, oraşul de pe Bega va avea aproape 40 de kilometri de piste destinate bicicliştilor. Primele trasee pentru vehiculele pe două roţi au fost amenajate pe Calea Aradului, în zona mall-ului şi pe Bulevardul Tinereţii, iar apoi s-au întins pe Take Ionescu sau Michelangelo. Avântul municipalităţii a pornit şi în urma campaniei „Verde pentru biciclete”, care promovează, de un an încoace, folosirea acestui mijloc de transport sănătos şi nepoluant în Timişoara.
Citiți principiile noastre de moderare aici!