În acest proiect se vorbește despre realizarea liniei ferate de mare viteză, în lungime de peste o mie de kilometri, în timp ce realitatea crudă ne arată întârzieri ale trenurilor (cumulate) de ani buni, WC-uri murdare și gări care au văzut ultima dată var la inaugurare.
Linia ferată de mare viteză va trece și prin Timișoara și va da posibilitatea creării unor conexiuni, care există și acum, dar la viteză… sporită. Mai mult, prin acest proiect Guvernul vrea să atragă călători din transportul aerian și rutier către transportul feroviar!
„Realizarea liniei ferate de mare viteză, în lungime de aproximativ 1.275 km, va asigura reducerea timpului de legătură dintre Capitală și principalele orașe de pe traseu și va crea posibilitatea realizării unor conexiuni precum Timișoara – Cluj, Craiova – Sofia, Timișoara – Belgrad și Cluj – Budapesta. Se estimează atragerea unui număr important de călători de la transporturile aeriene și rutiere către transportul feroviar, atragerea turiștilor, a tinerilor cu înaltă calificare în centrele universitare, de cercetare sau industriale care există sau care se vor dezvolta pe traseu, dar și a investitorilor străini, prin crearea unor sectoare industriale specializate”, transmit reprezentanții Guvernului despre obiectivul de investiții strategice care urmează să fie pregătit și atribuit în parteneriat public-privat, de către Comisia Națională de Strategie și Prognoză.
Citiți principiile noastre de moderare aici!