Recent, prin Programul Operațional Regional 2014-2020, municipalitatea a obținut finanțare pentru achiziționarea a 44 de autobuze electrice.
Pentru a putea asigura funcționarea acestora în parametri normali, este necesară realizarea unei platforme de garare, unde autobuzele vor fi parcate, dar și instalarea a 15 stații rapide pentru încărcare.
Platforma ar urma să fie realizată pe B-dul Dâmbovița nr. 67, unde în prezent se află sediul Societății de Transport Public Timișoara (STPT). În prezent, pe terenurile respective se află mai multe construcții (clădiri administrative, ateliere etc.), care formează un depou pentru întreținerea, repararea și gararea autobuzelor.
Platforma de garare va fi protejată de două copertine, iar copertinele vor avea regimul de înălțime parter și vor avea capacitatea de parcare a 28, respectiv 16 autobuze electrice. Suprastructura se va executa din cadre transversale (stâlpi si grinzi), grinzi longitudinale și contravântuiri din oțel rotund pentru rigidizare. Toate elementele metalice vor fi zincate termic. Acoperișul va fi realizat din structură metalică zincată, iar învelitoarea va fi din tablă galvanizată, se arată în descrierea proiectului. Benzile de circulație din zona de garare și alimentare vor avea 4 m lățime și vor fi câte două pe sens pe tot perimetrul platformei.
. În ceea ce privește stațiile de încărcare rapidă, acestea ar urma să fie situate în intravilan, pe domeniul public al Municipiului Timișoara, în:
- Calea Șagului – 3 stații de încărcare rapidă;
- Calea Buziașului – 2 stații de încărcare rapidă;
- Calea Stan Vidrighin (depou STPT) – 1 stație de încărcare rapidă;
- Strada Traian Grozăvescu – 2 stații de încărcare rapidă;
- Strada Oituz – 2 stații de încărcare rapidă;
- Strada Paul Morand – 1 stație de încărcare rapidă;
- B-dul Dâmbovița – 4 stații de încărcare rapidă, cărora li se alătură 44 de stații de încărcare lentă.
În 2016, printr-o hotărâre de consiliu local, a fost aprobat Planul de Mobilitate Urbană pentru Polul de creștere Timișoara, pentru a se putea obține finanțări necesare proiectelor de transport urban prin POR 2014-2020.
Planul reunește măsuri menite să crească atractivitatea transportului în comun, dar și siguranța cetățenilor care se deplasează pe jos sau cu bicicleta.
De documentația tehnică, faza SF și indicatorii tehnico-economici, pentru „Lucrări de energoalimentare a staţiilor de încărcare, reţea de alimentare locală şi platformă de garare pentru autobuze electrice” s-a ocupat firma ENERGY BRANCHING SOLUTIONS SRL, din Dej, județul Cluj.
Proiectul de hotărâre privind aprobarea Studiului de Fezabilitate pentru acest obiectiv urmează să fie dezbătut și votat de Consiliul Local al Municipiului Timișoara.
Vă reamintim, în total, la Timișoara vor ajunge 44 de autobuze electrice cumpărate cu fonduri europene în urma parteneriatului primăriei cu Ministerul Dezvoltării. Primele mijloace de transport ajung chiar săptămâna aceasta în oraș, iar restul de 40 vor fi livrate în următoarele luni.
Autobuzele au o capacitate de aproximativ 130 de călători și o durată de funcționare de minimum 15 ani, din care opt fără reparație generală.
Pe aceeași temă:
FOTO. Primele autobuze electrice ajung în câteva zile la Timișoara
Citiți principiile noastre de moderare aici!