La aproape o lună de când a semnat contractul cu Transclean, al treilea operator de salubritate al orașului, primarul Nicolae Robu anunță cu mândrie că societatea și-a început treaba. Transclean trebuie să adune deșeurile vegetale de la timișoreni, dar și deșeurile din construcții. Mai precis, să curețe orașul de rampele clandestine apărute ca ciupercile după ploaie după ce Timișoara a renunțat la campaniile de curățenie de primăvară și de toamnă.
Primăria plătește 5,8 milioane de euro, timp de patru ani, firmei Transclean. Mai exact, 27,6 milioane de lei cu tot cu TVA, pentru ca societatea să colecteze, să transporte și să depoziteze 40.560 de tone de deșeuri vegetale și 36.000 de tone de deșeuri din construcții.
Cei care stau la bloc pot scăpa ușor de deșeurile vegetale
Cu un contract semnat de aproape o lună și cu promisiuni pentru un program bine pus la punct, primarul Nicolae Robu anunță acum că timișorenii trebuie să sune la primărie să scape de deșeurile vegetale, să cumpere saci pentru ele de la Transclean sau să le ducă la centrele Retim.
Atenție! Deocamdată, Transclean colectează deșeuri vegetale doar de la timișorenii care stau la bloc. Probabil după ce aceștia curăță plantele din casă de frunzele uscate. Sau după ce tund peticele mici de iarbă din fața blocului, acolo unde acestea mai există.
„Cetățenii care locuiesc la bloc vor putea lăsa deșeurile vegetale pentru a fi colectate de operator, doar cu contactarea prealabilă a Biroului Salubrizare (0256-408.335), prin care se anunță data și locul unde vor fi amplasate deșeurile vegetale”, ne anunță reprezentanții primăriei.
Primarul Nicolae Robu a vorbit și el despre activitatea Transclean, dar și el pare confuz.
„Când se depistează deșeuri abandonate, operatorul va face o fotografie înainte și după colectare. Va conține data și locul colectării, va trimite zilnic un tabel. Recepțiile se vor face pe baza bonului de cântar”, explică Robu, care le transmite timișorenilor ce locuiesc la bloc să „nu lase oriunde și oricând, ci să dea un telefon și să stabilească cu funcționarii din primărie”.
Timișorenii de la case, trimiși la centrele Retim
Cei care locuiesc la case, adică cei mai interesați de acest serviciu, sunt trimiși să ducă deșeurile vegetale la centrele Retim deschise în patru puncte ale orașului. Sau să cumpere saci de la Transclean, dar aceștia nu sunt încă disponibili. Reiterăm: la o lună de la semnarea contractului.
„În situația cetățenilor care locuiesc la case și au deșeuri vegetale provenite din gospodăriile proprii, aceștia le pot duce la oricare din cele 4 centre de colectare sau vor avea opțiunea de a achiziționa un sac preplătit de la operator, pe care îl vor putea amplasa în fața casei, cu anunțarea prealabilă a operatorului”, mai transmit cei din Primăria Timișoara.
Numai că saci nu se pot cumpăra încă, serviciul fiind deocamdată indisponibil.
„Detalii privind costurile și locațiile de unde se pot achiziționa sacii preplătiți vor fi anunțate de îndată ce operatorul va pune în operare acest serviciu”, se mai arată într-un anunț publicat pe site-ul primăriei.
Vă reamintim cele patru centre de colectare ale Retim, unde timișorenii pot lăsa gratuit deșeuri voluminoase: Calea Torontalului 94, str. Torac nr. 2-4 și str. Avram Imbroane nr. 70 și Pod Calea Șagului, cu program de luni până vineri între orele 9-19 și sâmbăta de la 8 la 16.
City managerul gestionează tot
Să recapitulăm: primăria plătește, din bugetul local, aproape 6 milioane de euro celui de-al treilea operator de salubritate al orașului, după ce în contractul pentru salubritatea stradală nu a inclus și deșeurile vegetale. Transclean adună gunoaiele din rampele clandestine și deșeurile vegetale de la timișoreni. Cei care stau la bloc trebuie să se programeze la primărie, iar cei care locuiesc la case sunt puși să le ducă la centrele Retim, de unde vor fi colectate gratuit, sau să cumpere saci maro de la Transclean. Deocamdată nu pot cumpăra saci.
Responsabil din primărie să pună totul la punct este city managerul Robert Kristof, cel care are în subordine Biroul de Salubrizare al PMT.
Potrivit celor din primărie, Timișoara a devenit primul oraș din țară cu trei operatori de salubritate, aceasta din urmă alăturându-se Retim (care se ocupă de ridicarea gunoiului menajer) și Brantner (care se ocupă de salubrizarea stradală).
UPDATE. Drept la replică semnat de Robert Kristof: Se colectează toate rampele clandestine
Administratorul public al Timișoarei a simțit nevoia să ofere un drept la replică redacției TION, după ce am scris că timișorenii care locuiesc în zona de case sunt trimiși să ducă deșeurile vegetale la centrele Retim sau să cumpere saci pentru ele de la Transclean, acest din urmă serviciu nefiind încă disponibil.
Publicăm în întregime mesajul lui Robert Kristof, exact cum ne-a fost transmis:
„Întrucât m-ați menționat în articol vă solicit să publicați următorul drept la replică și să publicați imaginile atașate:
«Contractul aceste este pentru servicii de colectare de deșeuri abandonate pe domeniul public, adică rampe clandestine, în limbaj popular! Se colectează TOATE rampele clandestine de deșeuri vegetale și deșeuri din construcții de pe raza Municipiului Timișoara, inclusiv dacă sunt în zonele de case! Legea interzice cetățenilor să abandoneze deșeuri pe domeniul public!
Nu e o certitudine că se vor plăti aprox. 6 milioane de euro! Primăria plătește exact cantitatea care se colectează. Adică dacă numărul de locații unde se abandonează deșeuri vegetale și deșeuri din construcții scade, e posibil să nu fie plătit nici măcar 1 milon de euro în cei 4 ani de contract.
Atașat aveți dovezi de colectare a multor deșeuri vegetale din zonele de case, unele colectate chiar ieri»”, ne-a scris city managerul orașului.
Reamintim că, în anunțul publicat de Primăria Timișoara pe site-ul instituției, oficialii PMT explică CLAR ce trebuie să facă cei ce locuiesc la bloc și ce trebuie să facă cei ce locuiesc la case în ceea ce privește deșeurile vegetale. De altfel, contractul semnat se referă la „colectare, transport, depozitare/valorificare a deșeurilor vegetale și a deșeurilor din construcții abandonate pe domeniul public al Municipiului Timișoara”.
Menționăm că am pus accentul pe deșeurile vegetale, nu pe rampele clandestine, tocmai pentru a nu încuraja cititorii noștri să încalce legea și să arunce deșeurile vegetale în zonele în care se formează rampe clandestine! Cu alte cuvinte, nu scrie niciunde că Transclean nu colectează rampele clandestine din zonele de case.
În această captură de ecran puteți vedea și cantitățile minime și maxime prevăzute în contractul semnat de primărie cu societatea Transclean:
Articole pe aceeași temă:
Timișoara are trei firme de curățenie. Oamenii vor primi saci maro pentru crengi și frunze
Trimite articolul
XNu e normal !!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
Pentru cei de la blocuri:
Daca verificati la cartea funciara cladirii blocului terenul pe care este construit si inca aproximativ 8-10 metri de la cladire sant intabulati impreuna cu cladirea blocului.
Restul de spatii verzi, parcuri de joaca, alei si cai de acces si GARAJELE sant pe terenul Primariei Timisoara. Astfel a justificat primaria dreptul de a demola garajele de pe terenul PUBLIC.
Deci primaria este RESPONSABILA sa adune resturile vegetale dintre blocuri deoarece sant resturi vegetale rezultate de pe domeniul public in responsabilitatea primariei.
Stiind ca la romani e valabila zicala “gramada cere varf” degeaba suni sa le spui cand si unde lasi sacii…cred ca trebuie specificat si cati saci sunt…pentru ca tu procedezi corect,anunti si vin alti smecheri si pun si ei pe langa sacii tai ,sacii lor sau alte deseuri.Si pe urma esti taxat tu ca asociatie ca ai mintit.Din pacate in Romania daca esti cinstit sau ai spirit civic ,ai mai mult de pierdut decat de castigat.Deci faza cu sunatul in prealabil ar functiona intr-o societate civilizata…dar nu la noi.La noi singura solutie este sa “patruleze” firma respectiva pe strazi .
-
Daca anunti cati saci pui, vine firma si ia fix cat ai anuntat iar restul ii lasa acolo. Apoi cheama locala sa te amendeze (trebuie bani la buget sa aiba ce toca). Tot pe tine, desi te-ai conformat si ai respectat intocmai. Tu trebuie sa faci curat, tu trebuie sa pazesti sa nu vina derbedeii sa caute prin saci sa imprastie gunoiul sau sa puna varf la gramada.
Iar in timpul acesta marele city manager sparge leafa luata pe taiat frunze la caini si solutii de toata jena.
Cum spune cineva mai jos, avem trei firme care toaca o gramada de bani dar orasul e mai mizerabil decat pe vremea RETIM-ului.
Asta da management performat!
acest oameni nusunt normali….
pare mai simplu sa trimiti un om pe Luna decat sa scapi de niste deseuri
Cit o fi salariul domnului administrator al orasului. Poate doneaza ceva din el celor mai in nevoie in aceste zile. Ca oricum se pare ca nu-si prea face treaba. Nu sunt prevazute sanctiuni pentru nerespectarea intocmai si la timp a sarcinilor din contract? Sau o sa curatam pomii prin iulie…
Am inteles ca nu sunt saci maro (sic), dar cind o sa vina? Si ce fecem cu ei dupa ce ii umplem cu deseuri vegetale ? Vine cineva sa ii colecteze si cind? Sau astea sunt detalii…neimportante
Administartie de tot rahatul.
-
17.000 lei brut.
Nu va exista niciodata serviciul cu sacii maro. Firma asta de apartament cu 14 angati si 3 masini cat are, face si rampele si comenzile de la blocuri, o sa gestioneze cateva mii de comenzi punctuale pe luna de la timisoreni? In TImisoara sunt probabil peste 25.000 case! Pai numai sa preiei comenzile, sa le programezi, sa faci un grafic de ridicat sacii astia, iti trebuie o armata de angajati, despre ce vorbim
Praf in ochii prostilor, ca sa voteze. Astia o sa ia de pe te miri unde, cetatenii o sa faca si mai multe rampe clandestine, pentru ca acum “se ocupa cineva” din 6 milioane se fac 10 si tot asa.
Asa se fura banii
1.5 milioane de EURO intr-un an ? In conditiile date, in care mai sunt doi operatori….
Incredibil. Hoție pe fata.
Cand vom
Cat mai trebuie sa suportăm jaful din acest oras?
Ma gandesc ca ar trebui un al patrulea care sa faca curățenie in administratia locala. Pentru ei, contracte fără limită.
Unde esti tu Țepeș, Doamne?
,,Primarul Nicolae Robu a vorbit și el despre activitatea Transclean, dar și el pare confuz,,.El e confuz in gandire in primul rand , sa avem 3 firme de colectat gunoiul si toate 3 sa nu faca ce facea inainte doar una, Retimul.E vorba de sifonare de bani , si e culmea nesimtirii ce poate face acest om unui oras cu sute de mii de locuitori.Am ajuns sa platim aceste firme si sa facem noi treaba lor,ele doar sa factureze si sa incaseze.Sortam gunoiul in pubele separate, ducem sticlele in clopotele din cartier, acum vom cara si frunzele si crengile in alte puncte de colectare, molozul idem , deci ne petrecem o buna parte din viata carand gunoiul. Acum mai are si noroc, se amana alegerile din acest an si mai suntem nevoiti sa il suportam un timp suplimentar desi marea majoritate din noi abia asteptam sa alegem un nou primar.Care sa nu fie el in mod cert.
O mare TICALOSENIE problema deseurilor vegetale rezultate din gradinile celor care locuiesc la case.
Stau si ma intreb cat poti sa fi de ticalos sa te gandesti ca o persoana singura si in varsta ( sau o familie de oameni in in varsta) care lucreaza gradina, smulg buruienile, cosesc iarba se apuca de fiecare data sa cumpere sacii lui ,,Pesteprajit‘‘ si se apuca sa-i traga dupa ei prin oras ca sa ajunga la marele containr marca ROBU.
Mai oameni nebuni , care stati in birouri pe multi bani si va doare–n basca de cei care platesc niste servicii de care nu beneficiaza. Voi ganditi?! Ati fost in zona de case in cartierele Timisoarei sa coborati cu picioarele pe pamant?
Sant doua perioade din an in care se curata pomii si se face toaletarea coroanei, respectiv primavara si toamna.
Crengile rezultate se scoteau frumos in fata casei si venea remorca o data pe saptamana pe fiecare strada si lua tot.La fel si cu iarba si buruienile din gradina si curte( cei care tund gazonul)
NU SE FORMAU rampe clandestine si NU era nici mizerie in oras pentru ca erau puse la POARTA si se ridicau.Pentru acest serviciu cetateanul plateste bani.
In slujba firmelor platite cu multi bani sau a cetateanului votant santeti voi?!
Trece CORONA si vin alegerile si o sa primiti voturile pe masura bataii de joc la adresa noastra.
-
PS voi avea de grija cand incepe campania pentru alegerile locale sa merg din parta–n poarta sa sa vorbesc cu concetatenii din cartierele cu case sa le explic ,, binefacerile‘‘ de care beneficiaza sub iluminata gandire a ilustrului PRIM ,, gospodar‘‘ al urbei .
ATENTIE ! Transclean e platit de primarie, si pe deasupra incaseaza bani pe saci, de la cetateni ! Oare e legal asa ceva ? Sper ca urmatorul primar sa procedeze altfel !
Astazi am dus in saci de rafie la centrul colectare de sub pod C Sagului,materiale constructii rezultate din demolarea unei incaperi,lemn,polistiren,zidarie.Am fost refuzat pe motiv ca nu se primeste decat moloz sau mobilier.
VA DATI SEAMA CE MEGA TUN E AICI CINE CREDETI CA STA SA NUMERE CITE TONE DE RESTURI AU ADUNAT HAI SA FIM SERIOSI ASTA E CA LA PANSELUTE !! MAI TINETI MINTE CUM CIRCULAU MASINILE DE DAZAPEZIRE PE SOARE CU PLIGUL RIDOCAT !!?CE BINE E SA FACI AFACERI CU STATUL IN TARA ASTA CARE GEME DE HOTI !
Din toata povestea asta eu am inteles ca:
1) Firma Transclean are un contract cu PMT care prevede ca va colecta deseuri vegetale, plata facindu-se in functie de cantitatea in tone pe care reuseste sa o adune (cine cintareste? ca ei trebuie doar sa faca poze inainte si dupa curatenie!)
2) Pe moment, activitatea acesteia se limiteaza la desfintarea rampelor clandestine, mai ales din zonele cu case unde in aceasta perioada se curata si se lucreaza gradinile, se face curatenie;
3) Din cele relatate reiese ca forma autorizata pt. cetateni de a preda deseurile vegetale sunt niste saci de plastic care nu exista pe moment deci e clar ca nu ti se da alta alternativa decit sa le aranjezi in gramezi la strada (nu toti dispun de mijloace de transport sa predea la adresele enumerate).
E bine ca cetatenii sa stie ca taxa de colectare pt. deseurile menajere le garanteaza doar golirea bidonului si predarea sticlelor goale, tot restul are tarife separate.
va rog daca se poate sa ne informati mai exact cum e treaba cu aceste centre de colectare.fiecare dintre ele e specializat pe o anumita categorie de deseu sau se pot lasa toate categoriile de deseuri ? De exemplu daca am vopsea veche unde o pot lasa ?Am sunat la aceste centre pentru ca trebuia sa las niste materiale de constructii mai vechi si am.fost refuzat de toate ,pe motiv ca ei accepta doar moloz….O alta problema ce am intampinat e faptul ca nimeni nu accepta cartoane dau ambalaje….
Acuma vorbim despre deseuri?? Asta trebuia rezolvat de 2 ani!! Cred ca 2 ani sunt de cand s-a terminat contractul cu retimul. Cum a reusit retim o droaie de ani sa adune tot? Gunoi, rampe, vegetale, tot, tot si acum trebuie firma dupa firma si tot e plin de praf si gunoi??
Dar acum trebuia rezolvat cu DEZINFECTIA si cu DISPENSERELE in blocuri.
Conform presei in bucuresti sectorul 1, 2, 3, 5 si 6 au achizitionat deja dispensere si o parte sunt montate. Iar sector 4 nu ia dispensere, dar da la FIECARE locatar sticlute cu dezinfectant, urmand ulterior sa furnizeze si pentru scara.
Si noi in timisoara ne uitam la crengi si taiem frunze la caini!
Dar, hey, aia sunt niste prosti ca au primari psdisti, ciuma rosie, bla bla si noi suntem smecheri ca suntem de dreapta!
-
Ai 100% dreptate ! Si noi am fost foarte multumiti de Retim, cand se ocupau ei !
Cei care locuiesc la case, sa puna beton.
Oxigenul timisorei vine de la corcodusii de pe marginea drumului si de la tufele din jurul blocurilor.
La toamna bagam drujbele si rezolvam povestea.
deci nu voi putea sa inteleg de ce un serviciu care functiona bine, RETIM a trebuit inlocuit cu alte citeva firme care nu resusesc sa gestioneze problema deseurilor din Timisoara
Phahahahaha…
“Robert Kristof: Se colectează toate rampele clandestine”
Sunt sesizari depuse de peste UN AN DE ZILE nerezolvate!
Dar la ce sa ne asteptam de la acelasi individ care “gestioneaza” la fel de bine invazia anuala de ambrozie? Situatiile sunt atat de similare, incat nici nu mai e nevoie de comentarii!
Singura diferenta este ca in cazul spatiilor verzi, suma care se plateste este de 25 de milioane de €, nu de 6 milioane. Anul trecut de exemplu, nu au tuns nici macar O DATA in cartierul meu. Dar e bine ca tund in Soarelui, langa Robu, minim o data pe luna…
Pfff… Primarul ăsta cum arată la chip asa și e la caracter. Seamănă cu un italian mafiot..
Adică îmi pun crengile în spinare și plec cu ele la rampă??? Robule, ești idiot ? De fapt cine se mai îndoiește de asta !
Ieri s-au adunat deseurile vegetale de pe strada mea, inclusiv din fata casei mele – desigur, n-am nici cea mai vaga idee cine o fi pus deseurile alea acolo, ca eu nu am vazut pe nimeni. Nu stiu cine le-a luat, RETIM-ul sau altii, dar s-a rezolvat.
Azi singura metoda practica de-a scapa de crengi este sa LE ARUNCI IN STRADA, fara nici un program, in ideea in care o sa dispara la un moment dat. Strategia asta tampita a aparut din cauza desfiintarii curateniei de primavara. PrimariaTM, chiar sunteti idioti?!
Unii stam cu crengile in curte asteptand saci platiti.
Altii arunca de toate pe strazi si scapa de ele lejer.