În Timișoara funcționează în prezent două sisteme de închiriat biciclete. Primul a fost dat în folosință în vara lui 2015 și pune la dispoziția timișorenilor un număr de 300 de biciclete, împărțite în 25 de stații de închiriere, rastele amplasate în stațiile fostei RATT. Timișorenii se pot plimba gratuit cu ele, dar doar până în 2020. Din 2020 vor plăti 2,5 lei pentru o plimbare de o oră, dacă tariful propus de STPT nu va fi modificat.
Cel de-al doilea sistem prevede închirierea a 140 de biciclete, amplasate pe malurile Begăi, în nouă rastele. Zilele trecute, reprezentanții societății de transport public ne spuneau că plimbările cu cele 140 de vehicule cu două roți din rastelele de pe malurile Begăi vor costa 2 sau 2,5 lei, pentru că așa scrie în proiectul de finanțare. Bicicletele au fost cumpărate de primărie, fiind o condiție în cadrul proiectului de modernizare a malurilor Begăi.
Oficialii societății s-au încurcat în calcule și spun că, până la urmă, și bicicletele din cele nouă stații de pe malurile Begăi vor putea fi închiriate gratuit. Dar doar timp de cinci ani. Vreme de cinci ani, municipalitatea decontează deplasările amatorilor de plimbări de biciclete.
„Ca urmare a hotărârii luate în Consiliul Local Timișoara, nu se va plăti pentru niciunul dintre sistemele respective, nici canal Bega, nici stații intermodale. Primăria decontează, conform cererii de finanțare. Nu se iau bani de la populație, timp de cinci ani”, a declarat, pentru Tion.ro, Ioan Goia, șeful Societății de Transport Public Timișoara.
Oficialii STPT susțin că, până acum, municipalitatea plătea cam 200.000 de lei, lunar, către fosta regie, pentru sistemul de închiriat biciclete. Tariful a crescut însă de la 2 lei/oră la 2,5 lei/oră, așa că va crește cu siguranță și decontul făcut de primărie.
„De exemplu, pentru sistemul vechi se deconta în jur de 200.000 de lei lunar, pentru întreținerea a 25 de stații. Noi le întreținem oricum și pe cele nouă de pe malurile Begăi, avem grijă de ele cu același personal. Este decont cerut pe cererea de finanțare, adică nu se lasă să se ia bani de la populație și se iau bani din buget. Timp de cinci ani, apoi vom vedea, se va găsi o soluție și atunci, să vedem cum. Bicicleta nu este considerată transport public, conform legii”, ne-a explicat Goia.
Totodată, a fost rezolvată și problema cu rastelele, pentru că dispozitivele de prindere a vehiculelor cu două roți de pe malurile Begăi erau mai mici și nu se potriveau în rastelele din stațiile STPT, ceea ce însemna că bicicletele vechi nu se puteau pune în rastelele pentru bicicletele noi și nici invers.
„Aveau ceva probleme legate de dispozitivul de prindere în rastel. Era important să avem hotărâre de consiliu, să le preluăm și pe cele de pe malul Begăi, pentru că noi până acum le-am avut în custodie, dar nu le puteam folosi. Se vor putea folosi cele de pe malul Begăi în rastelele din stații și invers”, ne-a mai spus Ioan Goia.
În total, timișorenii și turiștii au la dispoziție 440 de biciclete care pot fi închiriate gratuit. Atenție! Un vehicul cu două roți poate fi ținut numai o oră, iar cine nu îl pune la timp înapoi riscă să fie amendat.
Articole pe aceeași temă:
[related-post post_id=”2012751″]
[related-post post_id=”1540191″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!