Potrivit edilului-șef, cele două șantiere au fost cam deranjate de ploile din ultima perioadă, dar lucrările intră din nou în grafic. La Jiul nu s-a putut lucra mai nimic în ultimele zile.
„Ploile au perturbat activitatea la Jiul și Popa Șapcă. La Jiul au fost afectate realizarea terasamentului, primul strat de beton, realizarea armăturii, rețeaua de degivrare și apoi un nou strat de beton. Toate aceste operațiuni nu au putut fi făcute și nu pot fi făcute în condiții de umiditate. Trebuie pregătit terasamentul și făcută compresarea și asta nu se poate face în condiții de ploaie. Se lucrează acum la zona pietonală. Era prea umed pământul și pentru breteaua dinspre benzinăria Mol și Circumvalațiuni. Se lucrează, doar pe o porțiune, la atingerea gradului de compactare necesar sub pasaj”, a explicat Nicolae Robu.
În ceea ce privește șantierul Pasajului Popa Șapcă, edilul-șef susține că au fost finalizate lucrările Aquatim și că se lucrează la rețeaua de termoficare.
„La Popa Șapcă, sub pasaj, s-a turnat betonul pe vreo 40% din lățimea pasajului. S-a terminat intervenția la apă și perturbarea a fost mică. Știți ce intervenție a fost la magistrala de apă rece? S-a terminat, cu perturbare mică a orașului. Mi-era groază că lăsăm jumătate de oraș fără apă, dar perturbarea a fost foarte mică, aproape că nu s-a simțit. Acum se lucrează la termoficare și, după ce se termină, suntem în linie dreaptă. Se fac pregătiri pentru asfaltare în zona Demetriade – Bd. Antenei. Lucrările intră în linie dreaptă”, a adăugat primarul Timișoarei.
Lucrările pentru extinderea Pasajului Jiul costă 17,6 milioane de lei fără TVA și sunt executate de firma Porr Construct. Oficialii primăriei dau asigurări că pasajul va fi redeschis pe cinci benzi înainte de termen, în luna septembrie, cel târziu în octombrie. Termenul oficial de finalizare este aprilie 2018.
Valoarea lucrărilor pentru extinderea Pasajului Popa Șapcă este de 28,5 milioane de lei cu tot cu TVA, iar de șantier se ocupă trei firme: Sylc Con Trans, SC Tableros Y Puentes și Petrucco. Oficial, lucrările trebuie finalizate în luna iunie a anului viitor, însă primarul Nicolae Robu susține că se face tot posibilul ca la jumătatea lunii octombrie să fie deschisă circulația pe două benzi prin trecerea pe sub calea ferată.
Citiți principiile noastre de moderare aici!