Liberalii speră ca ideea lor să se materializeze într-un proiect de hotărâre în circa o lună sau două, iar acest proiect să intre în atenţia Consiliului Local Timişoara.
Deşi se va ajunge din nou la o mulţime de discuţii, consilierul PNL Ciprian Bogdan consideră că trebuie să se plece de undeva şi că este mai bine ca oamenii să aibă un loc de parcare al lor, pe un spaţiu concesionat, decât să plătească TelPark şi să nu aibă un loc de parcare asigurat.
Ţinând cont de situaţiile care se întâlnesc în cartierele Timişoarei, unde locuitorii au ajuns să se certe şi chiar să se ia la bătaie din cauza locurilor de parcare insuficiente, alesul PNL crede că autorităţile ar trebui să intervină şi să creeze cadrul legal pentru concesionarea spaţiilor din jurul blocurilor în vederea amenajării de locuri de parcare.
„Ne-am gândit la un sistem de a concesiona locuri de parcare în jurul blocurilor. Propunerea noastră este să se creeze un sistem de concesionare a locurilor de parcare în jurul blocurilor din cartierele Timişoarei, evident acolo unde este loc şi se poate, cu respectarea reglementărilor locale, pentru că situaţia a devenit aproape imposibilă în anumite zone din oraş. Şi cred că trebuie să le dăm cetăţenilor o soluţie legală pentru a-şi putea concesiona locurile”, a declarat Ciprian Bogdan.
Bineînţeles, ar fi şi o sursă de venit la bugetul local, pentru că oamenii ar trebui să plătească o taxă pentru spaţiul concesionat. Consilierul PNL face apel şi la ceilalţi consilieri să se implice în elaborarea unui proiect de hotărâre în acest sens. „Ideea este să iniţiem o dezbatere pe această temă, să facem un grup de lucru”, a explicat liberalul.
Cum ar urma să funcţioneze mai exact sistemul? „Din punctul meu de vedere, sistemul ar trebui să fie următorul: Asociaţia de proprietari face o şedinţă, oamenii se pun de acord că vor să concesioneze terenul din jurul blocului, exceptând spaţiul verde, se adresează primăriei şi solicită un certificat de urbanism. Primăria le va putea spune cât din terenul respectiv poate fi transformat în parcare, cât e spaţiu verde, cât e trotuar. După care Asociaţia de proprietari se adresează unui proiectant care va proiecta o parcare în locul respectiv dacă certificatul de urbanism îi permite, apoi Asociaţia de proprietari va concesiona terenul, oamenii îşi vor face parcarea şi tot ei, de comun acord, în cadrul asociaţiei, vor stabili cine, unde şi cum parchează acolo”, a declarat Ciprian Bogdan.
Bineînţeles, de la teorie la practică este cale lungă, dar proiectul poate fi îmbunătăţit.
Citiți principiile noastre de moderare aici!