Reprezentanții Primăriei Timișoara (PMT) transmit că Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a aprobat planul de restructurare operațională și financiară a Societății de Transport Public Timișoara (STPT), depus la începutul lunii martie. Restructurarea vine ca urmare a datoriilor acumulate de STPT la ANAF de-a lungul timpului. Valoarea acestora se ridică la 129 milioane de lei, din care PMT a plătit deja 52 de milioane de lei.
Acum, ANAF a aprobat eșalonarea plății pentru 37 de milioane de lei pe o perioadă de 7 ani, cu plăți lunare descrise de municipalitate ca fiind „convenabile”, respectiv 346.000 de lei în primul an și 554.000 de lei în anii 2-7. Restul datoriei, de 40 de milioane de lei, va fi șters la finalul perioadei de restructurare, însă numai cu condiția ca STPT să își respecte angajamentele. Plata lor a fost amânată până atunci,
„STPT a primit o șansă istorică de a pune sistemul de transport public local pe baze sănătoase și corecte. Acest lucru nu se putea face fără sprijinul Primăriei Timișoara care a plătit 52 de milioane de lei din datoriile istorice ale companiei. În următorii ani, începe o cursă contra-cronometru pentru ca transportul public să devină atractiv și utilizat de majoritatea timișorenilor și compania să își restabilească credibilitatea în fața partenerilor. STPT trebuie să își asume acest proces de reformă care va fi lung și dificil, dar care este absolut obligatoriu. Transportul public local trebuie să devină principala opțiune de călătorie a timișorenilor”, a spus primarul Dominic Fritz.
Restructurarea financiară vine la pachet și cu alte modificări, care ar obliga STPT să se modernizeze, pentru a avea capacitatea să gestioneze o flotă de transport în proces de schimbare completă, să asigure mentenanța noilor vehicule, să crească frecvența curselor și punctualitatea mijloacelor de transport.
Ce prevede planul de restructurare
Planul de restructurare financiară implică informatizarea companiei printr-un sistem care va integra toate fluxurile operaționale și contabile, monitorizarea consumului de combustibil pentru vehicule, monitorizarea mijloacelor de transport printr-un sistem GPS modern, dar și implementarea unui nou sistem de e-ticketing, pentru care primăria a câștigat deja o finanțare de cca. 1,3 milioane de euro prin Planul Național de Redresare și Reziliență.
Această monitorizare include inclusiv urmărirea consumului de combustibil pentru vehicule, pentru a elimina furturile.
La STPT se vor face și angajări. Este vorba despre 150 de vatmani și șoferi, ceea ce ar trebui să ducă la creșterea frecvenței mijloacelor de transport în comun. Pe de cealaltă parte, odată cu digitalizarea și automatizarea procedurilor, 60 de posturi vor fi eliminate, iar alte 20 de posturi vor fi comasate. Departamentul de marketing va fi și el reorganizat.
Totodată, prin planul de restructurare se caută și modalități de creștere a veniturilor din alte surse, cum ar fi dezvoltarea serviciului de Infrastructură (linii de cale, rețea aeriană) pentru a realiza lucrări de modernizare a infrastructurii de transport din Timișoara, extinderea serviciilor STPT pentru a realiza investiții de modernizare a iluminatului stradal din Timișoara sau deschiderea serviciului de Inspecție Tehnică Periodică către alte companii.
Planul de restructurare se aplică pe o perioadă de 7 ani pentru restructurarea datoriilor fiscale. Implementarea măsurilor aferente restructurării operaționale se va realiza într-un termen de 3 ani.
Pe aceeași temă:
Restructurare financiară la STPT, pentru modernizarea companiei. Va fi afectat și personalul
STPT a depus la ANAF planul de restructurare, pentru a scăpa de datoriile istorice
Trimite articolul
XCe credibilitate? Și cum sa folosim zilnic mijloacele de transport în comun, când stai după autobuze și câte o ora în stație ca sar peste ture. Ce siguranță ai ca ajungi la serviciu la timp??? Mari conducători din primărie și stpt, ia mișcați-vă dosul și mergeți voi cu autobuzele, mai ales cele metropolitane, să vedeți când și dacă ajungeți la destinație!
Până la restructurare, scoateți ”vaporetto”-urile alea oribile și inutile din Bega și concediați căpitanii, matrozii, vânzătorii de bilete din porturi etc. pe care i-ați angajat degeaba și îi plătiți chiar și peste iarnă. Chiar nu vedeți că circulă GOALE, ÎN MARE PAGUBĂ ???
-
+Vaporetto de pe Bega au fost un tun. Impartit frateste intre PSD si PNL (unul face malurile, unul face vaporasele. S-au facut la Galati de o firma pesedista care pana atunci a facut doua barci de pescari. Atata. Cred ca nu mai exista firma aia. S-au facut o gramada de angajari, de la Agentia de navigatie, cu toate cele necesare (sediu, amenajare, sefi, personal, politie fluviala, secretare, etc, etc.
Vaporasele sunt si urate, oribile as zice, si s-a angajat o gramada de personal la ele, cum ai zis, capitani, matrozi, plus pontoanele, etc, etc. Incasarile pe un an ajung poate sa plateasca pe o taxatoare de bilete, ca eficiente nu sunt. O gaura neagra la bugetul local. Ca in afara de plimbat in UIKENT cu ele pentru cateva babe cu nepotii. Dar fiind de fibra, sa speram ca acusi se deterioreaza. Sau sa vezi ca o sa comande altele noi, ca ce sa faca cu capitanii fara vapor. Ca de data afara nu poti sa-i dai, ca e bujetari….
primul pas ar fi sa vopsim toata flota in negru galben, neaparat nuantele habsburgice. apoi sa mai scumpim biletele si abonamentele. dar facem si un “studiu” pe tema asta. si apoi taxam mersul cu masina personala, astfel incat “sarantocii’ sa nu-i mai incürce pe jmekerii cu bani prin oras.
ps frigz si latcau cu ce merg la serviciu? am inteles ca latcau nu folosea mijloacele de transport in comun nici cand a ramas fara permis, o fi avut vreo epifanie in domeniul transportului intre timp?
#cine a pus conducerea care a facut datoriile?
#🤪
-
Robu.
Cam slăbuț comentariul. Eterna poveste galben negru , mai schimba, s-a răsuflat.-
poti trece de prima propozitie sau asta e “strategia” ta? Cam multa propaganda nemteasca prin zona, nu ti se pare? si cam multe interese economice nemtesti, laolalta cu niste vizite nemtesti despre care nu stim dincolo de blabla va sustinem bla bla ce scop au avut. si un guvernator neamt. care face tot posibilul sa distruga companiile municipale si oe micii intreprinzatori locali.
ps altceva in afara de “robu” mai stii? sper sa nu mai fie ales nici robu, da’ cumva concetatenii mei is blocati in paradigma robu vs fritz. nu cred ca e chiar rationala abordarea, da’ la ce alegeri au tot facut, ce sa ma mai mir. nu mai zic de aia 70% care au ales sa orice altceva decat sa vada macar cine sunt vreo 5 candidati si ce propun, sau macar sa mearga sa-si anuleze votul. zic ca 70% voturi anulate ar fi un semnal puternic, da’ e greu sa fii cetatean. ei, asta o fi democratia in mintea unora. dupa parerea mea, e maxim #🤪
#ce e neoconialismul, domnule? si cum se implementeaza acesta?
(#🤪)^9
-
*…lo…
ps: vand tastatura aproape functionala, cu foarte mici probleme la tastare rapida 🤪
-
-
tot timpul a avut conducere de 2 lei pusa de primarie sau de partid,dar ca astia de acum chiar ca niciodata nu a fost mai naspa.
o sa vedeti ca va ajunge ca si colterm,sunt prea multi prosti sefi la aceasta regie.
Ce s-o fi intamplat in ultimul an oare, dat fiind ca la 24 iunie 2022, un articol Tion zicea asa:
“Conform „Raportul național de diagnoză privind calitatea serviciilor publice municipale”, realizat de Societatea Academică din România și partenerii ei, Timișoara se clasează pe primul loc între reședințele de județ la capitolul transport public.”
-
s-a intamplat vreo 2 milioane oiro pierderi pe anul trecut. pentru ca… “revolutia bunei guvernari”.
#🤪
Vai, ce m-am speriat….am crezut ca va incepe restructurarea personalului intr-o societate de stat…ce naiv sint !!!!
-
vom incepe și restructurarea personalului, te asigur, căci am cuprins-o in planul de restructurare 🙂
Atat timp cat continuati sa numiti activisti de partid in functii de conducere doar veti distruge, nu veti rejorma nimic in bine. Anii comunismului stau marturie.