Primăria Timișoara finalizează licitația pornită în luna aprilie, pentru „servicii SF + PT, C9b Inelul IV Vest: str. Gării – Bd. Dâmbovița”. S-au pus la bătaie 1,38 milioane de lei cu tot cu TVA și au fost depuse trei oferte, de la Pod Proiect (firma care a pregătit și proiectele pentru pasajele Jiul și Popa Șapcă) și de la două asocieri, una condusă de Peiesi și alta condusă de FIP Consulting, iar câștigătoare a fost declarată ultima.
FIP Consulting e din București și va lucra cu încă șase firme: Gauss, PFA Batovschi Corneliu Traian – Expert evaluator, Urban Proiect Grup, Novensa, Vireo Enviroconsult și Walhalla Invest Prodcomimpex. Liderul de asociere se ocupă și de strategia de smart city a Primăriei Reșița și a întocmit Planul de Mobilitate urbană din Brăila. La Timișoara va pregăti să pregătească documentația pentru noile investiții în 210 zile de la semnarea ordinului de începere a lucrărilor. Dacă SF nu va fi aprobat în plen, atunci contractul va fi desființat, iar primăria nu va plăti nimic.
Pasajul Solventul va lega intersecția străzii Dunărea cu Calea Bogdăneștilor de strada Gării, iar de acolo este nevoie de o stradă care să facă legătura cu Bd. Dâmbovița, inclusiv de un nou pod peste Bega. Noua șosea va avea aproximativ 900 de metri, din care aproape 200 m lărgire drum existent, patru benzi, linie de tramvai pe mijloc și va merge din str. Gării spre intersecția Bd. Dâmbovița cu str. Ion Barac.
Documentația va spune și cât ar putea să coste noua șosea de la Pasajul Solventul, cu tot cu podul peste Bega, până la Bd. Dâmbovița. În urmă cu cinci ani, aceasta se regăsea pe o listă de proiecte pregătite de primărie pentru finanțare de la UE, fiind estimată la 66 de milioane de lei, cu doi ani termen de execuție. Viitoarea stradă este inclusă și în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă pentru Polul de Creștere Timișoara, care spune că Inelul IV Vest trebuie închis cu Pasajul Solventul (C9a, inclusiv C10 – linie nouă de tramvai Solventul – Gara de Nord) și cu proiectul C9b, adică legătura cu Bd. Dâmbovița.
Șantierul la Pasajul Solventul ar putea începe la finalul toamnei
În ceea ce privește Pasajul Solventul, acolo ar fi trebuit să înceapă deja șantierul. Potrivit reprezentanților PMT, a fost finalizat în sfârșit proiectul și a fost depus pentru emiterea autorizației de construire.
„Au obținut toate avizele, inclusiv de la CFR. Cel mai probabil, la sfârșitul lui septembrie, începutul lui octombrie iese autorizația și vor începe execuția propriu-zisă. Am avut două întâlniri cu ei în ultima săptămână. Începe, deci, șantierul. Relocarea utilităților începe anul ăsta. Cât vor executa anul ăsta rămâne de văzut”, a explicat viceprimarul Ruben Lațcău.
Contractul de proiectare și execuție pentru Solventul a fost semnat în urmă cu un an, mai exact în septembrie 2020, chiar înainte de alegerile locale. Durata pentru proiectare era de doar șase luni. Reprezentanții primăriei anunțau încă din această primăvară că e nevoie de modificări în proiect, care s-au făcut, iar din august se stă după autorizația de construire. AICI vedeți principalele modificări!
De construirea Pasajului Solventul se ocupă asocierea Spic Internazionale (lider/Italia) – Pod-Proiect (Iași) – Sylc Con Trans (Arad), cu terții Arcada Company (Galați) și Conextrust (Bacău) și subcontractanții Teoval & Co (Iași), FDF Electric Grup SRL (Iași), ISPCF (București), Radaria (Galați) și SC Yda Proiect Consulting SRL (Iași), care s-a angajat că face lucrarea cu 111,6 milioane de lei. Totul trebuie să fie gata în 26 luni.
Pasajul va fi amenajat pe sub zece linii de cale ferată, va lega Calea Bogdăneștilor de strada Gării, va avea câte două benzi pe sens și o linie dublă de tramvai, precum și trotuare și piste de biciclete integrate în trotuare.
editor Amalia Kui
Pe aceeași temă:
FOTO. Pasajul Solventul mai așteaptă autorizația de construire. Principalele modificări din proiect
Trimite articolul
X7 luni :)) ahhahaha
Aici nu-i gașca de comentaci care mănîncă cu polonicul că „nu se face nimic în Timișoara”? De obicei apar în prima oră de viață a unui articol.
-
Nu, aici mancator cu polonicul esti doar tu, cum vezi mai mult text, cum crezi ca au facut plusereii ceva. Genul tipic de mancator cu polonicul care e impresionat de rapoarte ca al lui drula, mult text, iar realitatea: zero asfalt, tarom praf, cfr varza.
Si cum sa nu se faca aici, uite ce se face, o licitatie in 6 luni, wow!
“Primăria Timișoara finalizează licitația pornită în luna aprilie”
“În ceea ce privește Pasajul Solventul, acolo ar fi trebuit să înceapă deja șantierul.”
“iar din august se stă după autorizația de construire”
Asta da administratie. Pofta!-
Cuvintele cheie sunt “se sta dupa Autorizatia de Constructie”. Cine da Autorizatia asta? Primaria. Pai? De ce nu o da azi? Mai sunt cateva ore pana la miezul noptii.Ce asteapta?Semnatura primarului?
-
sigur, dupa mintea ta putina TAROM si CFR erau perlele coroanei si cum a venit Drula le-a facut praf! Ne lasi?
-
repet, poate se simte cineva: “Podul lui Traian a fost un pod construit de Apolodor din Damasc, arhitectul Columnei, între primăvara anului 103 și primăvara anului 105 pe Dunărea de Jos, la est de Porțile de Fier […]Podul măsura 1135 de metri lungime, legând castrul Pontes de pe malul sudic (Serbia de azi) de castrul Drobeta, pe malul nordic[…] podul avea aproximativ 18 metri în înălțime și 12 în lățime, cât să permită trecerea, ca pe uscat, a unei legiuni cavaliere în marș. La cele două capete ale Podului, sudic (Pontes) și nordic (Drobeta), au fost construite arcuri de triumf”
Revolutia bunei guvernari e aici, Apolodor ala sa ia notițe. si pun pariu ca nici SF nu avea facut cum trebuie, auzi, in doi ani sa faci un ditai pod peste Dunare. Amatori romanii aia…
-
Daca Apolodor incepea cu studiul de prefezabilitate in anul 103, probabil in 2021 termina podul, dupa ce trecea prin toate etapele ( prefezabilitate, fezabilitate, licitatie, contestatie, contestatie la contestatie, proiect, era dat in judecata de catre Traian, Apolodor il dadea in judecata pe Traian, Decebal ii dadea in judecata pe amandoi, vara nu se lucra ca era canicula, iarna era ninsoare, toamna erau muncitorii dusi la cules de fan, primavara asteptau sa vina pasarile calatoare, noaptea nu aveau nocturna, ziua incurcau traficul,expirau studiile de prefezabilitate si de fezabilitate, se scumpeau materialele de constructie, deci se cereau bani in plus, constructorul intra in insolventa, se cauta alt constructor prin licitatie, se contesta licitatia, dar judecatorul era in vacanta,trebuia facut tunel pentru pesti, dacii furau materialele de constructie, etc, etc).Dar Apolodor a lucrat ILEGAL,si a terminat podul in 2 ani.Decebal putea sa il dea in judecata, si avea sanse sa castige, daca Apolodor nu fugea intr-o alta tara , ca si refugiat politic, si nu putea participa la proces, pentru ca nu ii permitea sanatatea mentala.
Am o minte bolnava, nu-i asa?-
😀 😀 😀
-
Dacă nu se fac Solventul si lucrările adiacente in actualul mandat, cu siguranță vom avea alt primar.
Pana acum in alta tara era gata ca si centura sud
De 5 ani o tot lungesc cu săptămâni luni ani secole……
Mi se pare mie sau merg la cacealma.
Încep sa cred. e vrăjeală.
Ceva e putred acolo prea o freacă.
Eu stau in Freidorf si pe mine nu ma intereseaza cine face podul peste Bega, drumul si pasajul pe sub caile ferate. Ca il chema Fritz, Robu sau PSD nu conteaza, ci sa-l faca odata cat mai repede. Pupincuristii de partide sa stea deoparte.