Podul Eroilor din dreptul Pieței Iosefin a fost redeschis circulației în noiembrie 2019, după aproape doi ani de șantier. Lărgirea și modernizarea acestuia s-au făcut după un proiect întocmit de SC Pod Proiect din Iași. La un moment dat au fost oprite lucrările, din cauza unor erori în proiect. Proiectanții n-au gândit un traseu pietonal și pentru bicicliști pe sub pod, așa cum există la alte treceri peste Bega din Timișoara.
„Există o rampă, ea va fi lungită, astfel încât înclinația să fie mai puțin abruptă. Dorim să trecem pistele de biciclete pe sub pod și să evităm intersectarea lor cu arterele de trafic de la suprafață. Este o noutate pe care o vom realiza. Deja sunt preparativele făcute. Asta se va întâmpla și la Podul Dragalina, și la Podul Eroilor”, ne explica primarul Timișoarei încă din iunie 2019.
Un an mai târziu, municipalitatea scoate la licitație lucrările suplimentare de la Podul Eroilor. Este vorba despre „amenajare trotuare, amenajare piste de cicliști, relocare rețea de gaz, lucrări electrice – iluminat public”. PMT pune la bătaie cel mult 2,02 milioane de lei cu tot cu TVA, echivalentul a aproximativ 420.000 de euro. Ofertele se pot depune până în 18 august, iar lucrările vor trebui finalizate în șase luni. Este foarte probabil ca șantierul să fie gata abia în 2021, dacă ținem cont și de lunile de iarnă.
Vă reamintim, consilierii locali au reactualizat în luna aprilie a acestui an devizul general pentru Podul Eroilor. Lucrarea inițială a costat 3,69 milioane de lei cu tot cu TVA, iar devizul actualizat ajunge la 6,4 milioane de lei. Diferența este dată de lucrările suplimentare, care n-au fost incluse în proiectul inițial. Lucrările de lărgire și modernizare au fost făcute de asocierea Super Construct – Pod Construct. Detalii, AICI!
Articole pe aceeași temă:
Trimite articolul
XIncredibil. Incredibil ce hotie pe fata. Alta sifonare de bani caracteristica. Partea urata e ca s-au facut de atat de multe ori incat lumea nu mai distinge proiectele astea de unele bine gandite… vai si amar 🙁
Studiul de fezabilitate si proiectul nu au avut piste pentru biciclete ?
Daca acestea au fost incluse initial in proiect si nu s-au facu atunci sa fie penalizata conpania care a facut lucrarea si cei care au facut receptia.
Incompententa administratiei Robu costa Timisoara zeci de milioane de euro.
Daca nu este bine primarul spune sa facem sesizare …..
Adica niste banale trotuare cu pista si cateva luminite costa peste 50% din valoarea initiala a lucrarii pentru tot podul?
Voi sunteti normali cu capul?
Si cum adica a uitat proiectantul? Incompetentii din primarie de ce sunt platiti? Nu sa verifice ca se livreaza tot ce se cere in caietul de sarcini?
Sictir Robu si sleahta de incompetenti hoti!
Macar Robu face ceva……fura.
Ma uit la podul asta si mi se ridica parul in cap cand vad ce dilentati l-au reabilitat.
Trebuie spus ca vechea constructie, vechea arhitectura a podului a fost una zvelta si frumoasa.
La largire, nu stiu de nu au folosit niste grinzi prefabricate , ca tot au daramat vechea structura. Si au turnat numai la mijloc un bloc de beton, e adevarat cu forma vechiului pod, dar din beton masiv. Doamne, de ce din beton masiv? La nevoie, ca am inteles ca nu puteati venii cu prefabricatul, ca nu e loc , deci la nevoie puteati turna acele grinzi pe mal si numai le ridicati cu macaraua la potzitie.
La margine nu stiu de ce nu au pus tot o grinda de beton. Au preferat o grinda metalica, adica facem podul cu doua modalitati de executier? Au combinat rochia de mireasa cu rochia de doliu. Pusca ca nuca-n perete.
Si acuma vad ca nu va place cum arata (ca arata groaznic si cu beton si cu grina metalica) deci acuma se pare ca veniti cu o perdea acolo pe care precis ca va aparea vechea constructie. Ceva de genul foliilor care acopera in oras fatadele ruinate.
Si la capete nu stiu de ce s-a turnat blocurile alea de beton masiv. Grinda de beton e aici la margine mai inalta ca in mijlocul podului. Ati avut nevoie de metri cubi de beton ca sa faceti devizul stufos?
Si acuma veniti ca grinda e prea mare si nu aveti loc sub ea. E normal. Si faceti rahatul si mai cu mot, adica faceti groapa acolo, cu rampe laterale in jos ca sa treaca bicilistul fara sa dea cu capul de grinda.
Costa ceva. toata prostia asta. E ca si Tandala care sparge sura ca sa scoata carul ala mare si frumos.
Eu cred ca daca s-ar sparge aceste blocuri de beton de la capete si s-ar face acolo grinzi mai zvelte, si mai subtiri, ar fi povestea mai ieftina. Dar eu cred ca aici se vrea numai sa se dea bani. Sa se sifoneze bani.
Bine ca nu mai traieste Frant Iosef, ca ala va punea la zid pentru aceste “perle” ale arhitecturii ce le-ati facut. Si pe tmpul lui Ceasca daca faceati asa ceva, ramaneati pe drumuri!Ati fi taiat stuf in Delta dupa asa nazdravanii.
-
@Mihai Ce te incurca pe tine betonul? Cu cat mai masiv cu atat mai bine. Podul nu e facut sa arate bine, podul e facut sa treci peste el. Cu cat mai multa ranforsare ca sa nu se darame.
“Dorim să trecem pistele de biciclete pe sub pod și să evităm intersectarea lor cu arterele de trafic de la suprafață. Este o noutate pe care o vom realiza.” Daca te plimba Vasile cu Mercedesul habar n-ai, mai sunt 4 poduri pe sub care se trece cu bicicleta ca sa nu te intersectezi cu masinile.
Prostia combinata cu hotia.
Normal, tu ca proprietar al constructiei comanzi proiectantului ce vrei sa-ti faca/proiecteze si dupa ce-i gata proiectul, il verifici sa vezi daca este conform cu dorintele tale minime.
Insa desteptii din primarie in frunte cu seful lor sunt preocupati de prea multe astfel incat au uitat de trecerile pe sub pod pietonale si cicliste si arunca vina pe proiectant ca ar fi uitat de ele.
Mai mare rusine domnule primar!
Daca nici acum nu ne mobilizam sa-l dam jos pe escroc si sleahta lui, meritam ca Timisoara sa ajunga sub Craiova.
cred ca e prima data cand nu ma deranjeaza ca se prelungeste o lucrare, un proiect. acest pod era foarte jos, nu avea loc de piste si nu au fost prevazute niciodata. e bine sa se faca. doar sa il faca cum trebuie. la celalalt pod au facut treceri pe dedesupt dar ca sa ajunga la ele biciclistii trec peste zona verde , distrug iarba si duc pamant pe asfalt
Alta teapa marca “ultracinstitului” robu…Csa uiti asa ceva?! Si cica’ i inginer, doctor emerit, profesor universitar, etc. Si apoi podu’ cu pricina trbuia sa fie gata in 10 -11 luni si nici amu nu’ i finalizat…la capetii podului au ramas niste impletituri de fier beton…podu’ nu e in totalitate asfaltat..nici alwile de la caetele podului…urmeaza precis o alta licitatie…tot pe banii nostri!?