În urmă cu doi ani, la sfârșitul lunii martie, reprezentanții primăriei ne anunțau că Podul Eroilor din zona Iosefin are în sfârșit constructor pentru lărgire și modernizare. Asocierea Super Construct – Pod Construct a câștigat licitația cu o ofertă de 3,69 milioane de lei cu tot cu TVA și urma să reabiliteze trecerea peste Bega după un proiect făcut de firma Pod Proiect din Iași.
Lucrările au început tot în prima jumătate a anului 2018, dar au fost oprite la un moment dat, pentru că au fost omise câteva aspecte în proiect. De altfel, atât la Eroilor, cât și la Dragalina s-ar fi descoperit greșeli în proiectele făcute de firma din Iași. Unul dintre cele mai importante: pentru Eroilor, proiectanții n-au gândit un traseu pietonal și pentru bicicliști pe sub pod, așa cum există deja la alte treceri peste Bega din Timișoara.
„Există și o rampă, ea va fi lungită, astfel încât înclinația să fie mai puțin abruptă, dorim să trecem pistele de biciclete pe sub pod și să evităm astfel intersectarea lor cu arterele de trafic de la suprafață. Este o noutate pe care o vom realiza și deja sunt preparativele făcute în acest sens. Asta se va întâmpla și la Podul Dragalina, și la Podul Eroilor”, după cum explica încă din iunie 2019 primarul Timișoarei.
Lucrările suplimentare, aproape cât valoarea investiției inițiale
Dar cum lucrările n-au fost incluse în proiect, cel puțin la Eroilor, municipalitatea mai face acum o licitație, pentru lucrări suplimentare, în valoare de aproximativ 2,8 milioane de lei, după calculele noastre. Adică lucrări suplimentare de peste 500.000 de euro.
„Devizul a fost actualizat pentru lucrările de sub pod, care se vor scoate la licitație. Este vorba despre devierea unei conducte de gaz, utilități, traseu pietonal și traseu pentru bicicliști. Constructorul a scos pământul de sub pod, dar aceste lucrări nu erau prevăzute în proiect și trebuie executate. Noi nu i-am mai pus să astupe, se face licitație ca la orice lucrare”, au explicat reprezentanții Primăriei Timișoara pentru TION.
Practic, aceste lucrări despre care vorbesc reprezentanții PMT nu au fost gândite în proiectul inițial de reabilitare și lărgire a podului. Consilierii locali au actualizat deja devizul general întocmit de Pod Proiect din Iași conform contractului de proiectare semnat încă din august 2014. Totodată, aleșii au aprobat și contribuția proprie a Municipiului Timișoara la cofinanțarea proiectului, din bugetul local: 2.411.774 lei cu tot cu TVA.
Majoritatea banilor vin de la București
Conform devizului adoptat joi de consilierii locali, valoarea investiției a ajuns la 6.434.007 lei (1,42 milioane euro – n.r.), din care construcții și montaj 5,7 milioane lei. Dacă valoarea contractului semnat de primărie cu constructorul a fost de 3.691.220 lei, atunci diferența, de 2.742.787 lei, o reprezintă lucrările care au mai rămas de făcut. Sau cel puțin așa ne-au explicat oficialii PMT.
Trebuie menționat și faptul că majoritatea banilor investiți în reabilitarea și lărgirea Podului Eroilor au venit de la bugetul de stat, prin PNDL – Programul Național de Dezvoltare Locală. Conform aceluiași deviz, sursa de finanțare este următoarea: 4.022.233 lei de la bugetul de stat și 2.411.774 lei de la bugetul local. Sumele sunt cu tot cu TVA.
Odată ce devizul actualizat a fost aprobat în Consiliul Local Timișoara, reprezentanții primăriei pot pregăti o nouă licitație, pentru lucrările suplimentare de peste jumătate de milion de euro.
Lucrările pentru lărgirea și modernizarea Podului Eroilor au început în 2018 și au fost finalizate în toamna lui 2019, când circulația a fost redeschisă peste trecerea peste Bega.
Chiar înainte de „inaugurarea” podului, primarul Timișoarei explica de ce… încă nu se pot folosi pistele de biciclete.
„Încă nu putem da drumul pistelor de biciclete pe sub poduri, se lucrează la asta. Dar am făcut și asta cu această ocazie, am putut străpunge încât să nu mai fie nevoiți bicicliștii să treacă printr-o intersecție cu carosabilul la suprafață, ei pot să coboare și să aibă continuitate pe sub cele două poduri”, spunea edilul-șef în octombrie 2019.
Trimite articolul
Xporc nenorocit ce esti, robulache
Marsavie tipica lui Robu!
Se va termina cu ticalosiile tale dupa alegei, cand vei zbura, ai facut prea multe mizerii !
alta hotie marca a la robu
Incompetenta crasa a administratiei N Robu distruge Timisoara.
Vedeti cum au lasat in urma cei care au lucrat la elel pod, numai gunoaie si metri cubu de beton care acum trebuie curatati.
Cine a facut si semnat recepria ?
Au pus placuta cu numele primarului asa cum au facut si la alte”realizari” din Timisoara ?
S-a facut iarasi inaugurare cu taiat de panglica si orchestra ?
“Proiectele” primariei “de dezvoltarein forta” dureaza dublu si costa dublu.
Chestie premeditata. Daca includeau din start si partea aceasta, le sarea lumea in cap ca dau prea multi bani pe niste lucrari amarate. Asa, au sperat ca trece mai usor.
Robu nu este de vină dacă are deaface cu o prostime fără margini că doar este un pod imens și o lucrare enorm de dificilă că toate lucrările din Timișoara!!!!
Ce Ne-stire, de Ziua Internationala a celor ce muncesc ! ” Numai cine nu munceste, nu greseste”,afirma raspicat si ironic sa nu zic ranjabil,Habarnistu “Sef la care a subscris ca primaru’ si gospodarul sef al Timisoarei. Ei Nu gresesc,pentr ca …nu muncesc,dau doar cu papagalul !
La pretul asta, raportat la lungimea traseului amenajat, costa cam cat un tunel de autostrada prin munti. Pacatoase bicicletele astea, si traficul pietonal la fel, nu ma mir ca primarul vrea sa descurajeze mersul pe jos si pe bicicleta, e prea scump.
Intrebare: ori podul a fost ieftin ori pistele sunt foarte scumpe?
Puled over !
SA VINA PSD INAPOI ODATA. EU EMIGRAZ IN AFGHANISTAN SI BURKINA FASO. AIA FAC DRUMURI SI LE PASA DE OAMANI MAI MULT CA LA MAIMUTA ASTA CU PAR COLORAT. DULAP
O sa o auzim iarasi pe aia cu “macar face ceva”! Da! Face prost si scump.
Dar hey, macar electoratul pnlisto-pdlist sa fie multumit!
Votati tot asa!
Cand nu te duci la alegeri asa se intampla, te conduce unu ca Dragnea sau Robu de iti iese pe ochi. Ce nu inteleg eu e de ce nimeni din consiliul local nu sesizeaza nimic niciodata. Cum de atatia oameni accepta fara sa carteasca toate fanteziile acestui visator sa-i spunem ca sa nu fim pre duri. Sau poate a reusit sa-i cumpere cu mici favoruri asa cum se intampla la stat?
-
Consiliul local e o gluma proasta, este format din cardasia USL adica PNL+PSD care voteaza in functie de cat castiga fiecare dintre ei, prin firmele intermediare sau de partid, din contractele votate. In Timisoara si Timis PNL si PSD isi impart si isi voteaza unii altora contractele si apoi merg la birturile si restaurantele detinute de membrii, unde sarbatoresc impreuna ”prada obtinuta” si teapa pe care ne-au dat-o noua timisorenilor
-
Ai perfecta dreptate. Toti sunt o sleahta de hoti, macar de nu ar fi si incompetenti. TOTI DAR TOTI indiferent de partid din TM sunt impotriva dezvoltarii civilizate a orasului. Doar interesul financiar personal conteaza.
-
deci cu banii de 5 case noi trecem 2 piste de bicle pe sub pod.multumim ca gestionati atent impozitele noastre!mai bine investeati in spitalul de copii sa aibe macar ei o sansa.noi suntem condamnati sa va avem in frunte…
Asa, doar o aducere aminte, caci e vorba de un pod: Golden Gate (San Francisco-USA), constructia a început în Ianuarie 1933 si s-a terminat la 27 Mai 1937 = 2 ani si luni. Lungime totalà 2.7km, înàltime maximà deasupra apei 67m, adâncimea apei 113m, largimea podului (soseua) 30m, înaltimea celor doi stâlpi deasupra apei 230m…..
Nu uitati: asta s-a întâmplat în anii 1933-1937 cu tehnologia de atunci. Succes pe mai departe!
Thanks for that fucking AWSOME ENEL !
Mereu aproape 🙂 O god 🙁 what’s ongoing there … North of milion by how, I guess 🙂
Sunteți rai!! Podul este gata, funcționează, dar mai trebuie mici adjustari pe dedesubt, pe aici,pe colo…ca la orice lucrare, după finalizare mai rasar aspecte de îmbunătățit care nu su fost evidente când s-a elaborat proiectul. Mulțumim Primarului Robu Nicolae pentru viața minunata pe care o trăim!
Acuma este perioada cand se fura in forta vorba primarului !