Nicio veste bună despre viitorul Pod Jiul, care ar urma să fie construit în prelungirea străzii Jiul. În luna iulie, primarul Timișoarei anunța că sunt probleme cu regimul de înălțime, că cei de la Administrația Națională Apele Române îl vor mai înalt decât prevede proiectul. Până acum nu s-a ajuns la un acord cu specialiștii de la Ape.
„Stăm pe loc cu podurile, pentru că este o situație aberantă. În UE, în țări în care se navighează, pe canale diferite și cu nave diferite, specifice pentru fiecare tip de canal, și normativele sunt diferențiate. Adică dacă ai nave mici pe un canal care nici nu suportă nave mai mari, ți se impune ca distanța de la luciul de apă până la podul cel mai jos să fie patru metri, dar în ape mai mari se impune mai mult. La luciul de apă până la pod, niciun pod pe care îl avem nu respectă în momentul de față această cerință, este aberant să ceri șase metri de la. Aici, la Jiul, stăm pe loc de un an, nu putem să începem construirea podului din cauza lipsei avizului de la Administrația Apelor, că se cere o distanță cu vreo 40 și ceva de centimetri mai mare decât prevede proiectantul. Proiectantul spune că el poate să îl facă și cu doi metri mai sus, dar costurile pe care le comportă ridicarea sunt foarte mari. Pe Splaiul Tudor Vladimirescu nu ai spațiu foarte mult de coborâre. Cu cât e mai înalt, cu atât e mai abrupt”, a explicat edilul-șef.
La ora actuală, cel mai jos pod din Timișoara este Podul Michelangelo. Nicolae Robu nu înțelege însă care este logica celor de la Apele Române, care cer ca viitorul Pod Jiul să fie mai înalt decât Michelangelo.
„Dacă Jiul se face la același nivel cu Michelangelo, dar noi vrem să îl facem mai sus, însă nu cu mult mai sus, navigarea ar merge în cele mai bune condiții. Vaporașele pe care le avem nu au nicio treabă cu aceste poduri. Și totuși ni se cere mult mai mult. De ce? Nu știu. Cum poți justifica logic că ceri mai sus? Că oricum nu poate să intre cu dimensiuni mai mari decât Michelangelo. Ei vor mai sus decât prevede proiectantul. Asta comportă complicații tehnice, dar care costă. La ce bun costurile suplimentare? Ne apucăm să demolăm Michelangelo să construim altul mai înalt?”, mai spune Robu.
Proiectantul analizează acum ce ar presupune o înălțime mai mare pentru viitorul Pod Jiul. Costuri suplimentare, dar și alte complicații, susține edilul-șef. În condițiile în care consecințele sunt grave, Nicolae Robu spune că s-ar putea renunța la construcția Podului Jiul.
„Proiectantul analizează acum să vadă, noi tot am sperat că rațiunea va câștiga această confruntare, care nu știu de ce a apărut. Ne va prezenta care sunt consecințele, cât costă în plus, ce complicații în plus apar, dacă podul va fi construit așa cum se cere de la Ape. Putem să nu-l mai facem, că nu o să îl facem în orice condiții. Trebuie să văd care sunt toate consecințele, dacă consecințele ar fi minore îl facem și mai sus decât cei ce zic de la Ape”, a conchis Robu.
Firma care a proiectat Podul Jiul este una vieneză și se numește VCE Vienna Consulting Engineers SRL. Primăria Timișoara a plătit pentru proiect aproximativ 90.000 de lei, fără TVA, adică aproximativ 24.000 de euro, contractul fiind semnat încă din vara anului 2015.
Articole pe aceeași temă:
[related-post post_id=”1867946″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!