Potrivit primarului Nicolae Robu, firma care întocmește proiectul tehnic pentru Podul Jiul a obținut avizul de mediu, urmând ca în perioada următoare să fie emisă autorizația de construire și apoi să fie lansată licitația pentru execuție. Sunt însă probleme cu proiectul celui de-al doilea pod care se va ridica peste Bega, în zona Isho.
„Am obținut avizul de mediu pentru Podul Jiul și în curând vom avea autorizația de construcție, vom lansa licitația pentru începerea construcției efective a acestui pod. La Podul Isho încă mai avem probleme cu avizarea la Ministerul Transporturilor. Din păcate, o luăm de la capăt cu acea abordare, că sunt alți oameni pe acolo acum, cu care ne-am confruntat și la Podul Jiul, pretenția de a-l face mult mai înalt decât este cazul. Deci, dacă avem podurile actuale la o anumită înălțime de la luciul apei, nu are nicio noimă să faci un nou pod cu doi metri, de exemplu, mai înalt. Totul se poate, dar asta presupune cheltuieli foarte mari. În plus, nu se justifică, pentru că Bega nu o să fie niciodată navigată de ambarcațiuni care o să fie de aceeași înălțime. Bega este un canal cu lățimea de aproximativ 20-22 de metri. (…) Din start, gabaritul ambarcațiunilor este limitat, este un lucru cunoscut și atunci nu are niciun rost să ne apucăm să facem poduri care nu aduc nicio utilitate în plus, prin cheltuielile în plus pe care le comportă. Trebuie să facem podurile în acord cu funcționalitățile la care vor fi supuse. Sper că se va rezolva și aici problema să putem da drumul și aici la licitația pentru execuție”, a anunțat, marți, Nicolae Robu.
Cât despre cele două poduri aflate de luni bune în șantier în zona Iosefin, acestea ar urma să fie gata în luna septembrie, speră cei din primărie. Mai sunt mici poticneli, anunță edilul-șef, „dar se depășesc toate, rămâne speranța că în septembrie vor fi finalizate ambele”.
Conform proiectului întocmit de firma VCE Vienna Consulting Engineers SRL, viitorul pod din dreptul străzii Jiul este similar cu unul din Manchester. Un pod cu un singur arc de susținere există și în Glasgow, Scoția, dar cel prezentat de primarul Robu pare să semene mai mult cu Hulme Arch Bridge din Manchester, Anglia. Va avea patru benzi de circulație, trotuare și piste de biciclete pe ambele părți și va fi iluminat artistic. Podul va fi unul simplu și tocmai de aceea ridicarea lui nu va costa foarte mult, dezvăluia, la un moment dat, primarul Timișoarei.
Podul Jiul va avea o lungime totală de 118,18 ml (pod + rampe + longitudinale), racorduri stradale, inclusiv rampe perpendiculare de 82 ml și o lungime efectivă de 40,60 ml. Lățimea podului va fi de 25,70 ml. Gabaritul navigabil asigurat este de 4,30 ml, se mai arată în indicatorii tehnico-economici.
Valoarea de investiție este estimată la 22,7 milioane de lei, din care 19,8 milioane doar construcțiile și montajul. La cursul euro din 25 decembrie, lucrările sunt estimate la 4,9 milioane de euro, banii urmând să se ia din bugetul local. Durata de execuție este de 18 luni. Dacă totul merge bine, noul Pod Jiul peste Bega ar trebui să fie ridicat până în 2020.
Primăria Timișoara a plătit pentru proiect aproape 107.100 de lei cu tot cu TVA, adică aproximativ 24.000 de euro, contractul fiind semnat încă din vara anului 2015.
Pentru Podul Jiul autoritățile locale au pus deoparte 2,49 milioane de lei în bugetul Timișoarei.
Articole pe aceeași temă:
http://www.tion.ro/podul-jiul-costa-aproape-5-milioane-de-euro-si-va-fi-construit-intr-un-an-si-jumatate/2169982
http://www.tion.ro/bugetul-timisoarei-pe-2019-asemanator-cu-cel-de-anul-trecut-14-miliarde-de-lei-pe-ce-se-duc-banii/2235567
Citiți principiile noastre de moderare aici!