Aleșii locali au aprobat recent studiul de fezabilitate pentru noul pod din dreptul străzii Jiul, întocmit de VCE Vienna Consulting Engineers SRL. Urmează să fie elaborat proiectul tehnic cu documentația de execuție, iar abia apoi va fi demarată licitația pentru execuție.
„Municipiul Timișoara este străbătut, de la est la vest, de canalul Bega și calea ferată. Aceste două bariere generează numeroase puncte de conflict în trafic din cauza numărului mic de treceri raportat la gradul ridicat al traficului, traversarea orașului dinspre nord spre sud și invers, în orele de vârf, fiind greoaie și necesitând timp îndelungat. Un punct prioritar în programul de modernizare al municipiului îl constituie asigurarea legăturii în zona de nord a orașului, respectiv între străzile Jiul și Splaiul Tudor Vladimirescu peste râul Bega”, se arată în raportul de specialitate întocmit de specialiștii PMT.
Șefii de la Direcția Edilitară spun că, odată cu modernizarea Pasajului Jiul este necesară și „dezvoltarea tramei stradale prin asigurarea conectivității între malul sudic și nordic al canalului Bega”.
„În zona respectivă, acest lucru se poate face prin realizarea unui pod ce va asigura continuitatea străzii Jiul până la Splaiul Tudor Vladimirescu, supratraversând râul Bega la cca. 200 de metri aval de Podul de Fier situat pe str. Andrei Mureșanu și la cca. 320 de metri amonte de Podul Traian, creând astfel o rută alternativă și diminuând traficul rutier din centrul orașului”, mai spun specialiștii PMT, care consideră noul Pod Jiul „impetuos necesar și oportun”.
Conform proiectului întocmit de firma VCE Vienna Consulting Engineers SRL, viitorul pod din dreptul străzii Jiul este similar cu unul din Manchester. Un pod cu un singur arc de susținere există și în Glasgow, Scoția, dar cel prezentat de primarul Robu pare să semene mai mult cu Hulme Arch Bridge din Manchester, Anglia. Va avea patru benzi de circulație, trotuare și piste de biciclete pe ambele părți și va fi iluminat artistic. Podul va fi unul simplu și tocmai de aceea ridicarea lui nu va costa foarte mult, dezvăluia, la un moment dat, primarul Timișoarei.
Primăria Timișoara a plătit pentru proiect aproape 90.000 de lei, fără TVA, adică aproximativ 24.000 de euro, contractul fiind semnat încă din vara anului 2015.
Podul Jiul va avea o lungime totală de 118,18 ml (pod + rampe + longitudinale), racorduri stradale, inclusiv rampe perpendiculare de 82 ml și o lungime efectivă de 40,60 ml. Lățimea podului va fi de 25,70 ml. Gabaritul navigabil asigurat este de 4,30 ml, se mai arată în indicatorii tehnico-economici.
Valoarea de investiție este estimată la 22,7 milioane de lei, din care 19,8 milioane doar construcțiile și montajul. La cursul euro din 25 decembrie, lucrările sunt estimate la 4,9 milioane de euro, banii urmând să se ia din bugetul local. Durata de execuție este de 18 luni. Dacă totul merge bine, noul Pod Jiul peste Bega ar trebui să fie ridicat până în 2020.
Articole pe aceeași temă:
[related-post post_id=”2166096″]
[related-post post_id=”2084530″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!