În luna iulie, edilul Timișoarei anunța că sunt probleme cu regimul de înălțime, că cei de la Administrația Națională Apele Române îl vor mai înalt decât prevede proiectul. Iată că cei de la Ape ar fi devenit mai înțelegători.
„S-a făcut o reanaliză a situației la Administrația Bazinală a Apelor Banat și am primit, prin urmare, o înștiințare că, la această clasă, înălțimea până la baza podului pentru nivelul de apă nu trebuie să fie mai mică de 4 metri. Ne satisface. 4 metri este în regulă. Noi aveam 4 metri și puțin, nu mai știu. Deci, îndeplinim această cerință. Este una care este consacrată la nivelul UE pentru această categorie de canale”, a anunțat, marți, Robu.
Reprezentanții primăriei trebuie să meargă acum să ceară un aviz de la Ministerul Transporturilor, pe care trebuie să-l depună apoi la ABAB, de la care are nevoie de un alt aviz.
„Noi trebuie să ne adresăm Ministerului Transporturilor, pentru că așa cere legea, să avem un aviz de acolo. Sunt foarte optimist că MT va ține seama de punctul de vedere al ABAB, că doar cei de aici cunosc realitățile și vom primi acel aviz. Eu zic că are valoare de aviz, este o înștiințare către PMT. Dar finalul spune că „având în vedere documentația tehnică prezentată, vă rugăm să continuați realizarea investiției construire pod peste râul Bega, str. Jiul”, pentru agrement, însă cu avizul MT, pe care aveți obligația de a-l obține înainte de avizul de la APE.
Firma care a proiectat Podul Jiul este una vieneză și se numește VCE Vienna Consulting Engineers SRL. Primăria Timișoara a plătit pentru proiect aproximativ 90.000 de lei, fără TVA, adică aproximativ 24.000 de euro, contractul fiind semnat încă din vara anului 2015.
[related-post post_id=”1891047″]
[related-post post_id=”1867946″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!