Prefectul a anunțat, de fapt, pe rețelele de socializare că a convocat marți Comisia de Siguranță Rutieră pentru câteva discuții asupra construcției. S-au tras, spune acesta, trei concluzii.
„Problema siguranței podurilor este în atenția Primăriei Timișoara, existând o strategie în acest sens;
Au fost depășite asperitățile dintre Primărie și Direcția de Cultură. Primăria a renunțat la varianta cu două benzi pe sens și în prezent se așteaptă clarificările proiectantului pentru avizul Direcției de Cultură. Abia apoi se poate demara o procedură de licitație pentru proiectare și execuție, după ce se identifică și sursele de finanțare;
Există în prezent restricții de trafic pe pod. Dacă sunt respectate, nu e nicio emoție. Dar ce ne facem dacă vine un nebun cu un TIR de 40 de tone care nu ține cont de ele? Am solicitat ca echipajele Poliției Rutiere și ale Poliției Locale să urmărească subiectul cu atenție și să pedepsească eventualele încălcări ale regimului de tonaj pe pod”, ar fi concluziile din urma discuțiilor, potrivit prefectului.
În postarea sa, acesta mai critică și faptul că fostele administrații au adus proiectanți din Iași, în loc să colaboreze cu experții de la Politehnica Timișoara.
„Dintre toate atribuțiile funcției de prefect, una din cele mai ingrate pentru mine este să mă rog de proiectanți să aducă completările solicitate în timp util, și am făcut-o de nenumărate ori, pentru majoritatea marilor proiecte de infrastructură din Timiș! N-ar strica o înăsprire a legislației pe acest subiect. Pentru că riscăm să ajungem o țară ținută captivă de proiectanți care nu-și fac treaba cum trebuie!”, conchide prefectul.
Ruben Lațcău: „O să începem un proiect de izolare și curățare”
Contactat de Tion, viceprimarul Ruben Lațcău a făcut câteva precizări legate de proiectul de reabilitare al podului, unul pornit de administrația precedentă. Aceasta însă a creat discuțiile cu Direcția de Cultură de care vorbea și Ritivoiu, spune actualul conducător din primărie.
„Administrația Robu a început, în 2015, un proiect prin care propunea extinderea la două benzi a Podului Mihai Viteazu și eliminarea trotuarelor – adică podul să nu mai poată fi tranzitat pietonal. Propunea, în loc, să fie create două pasarele pietonale paralele. Direcția de Cultură, la vremea respectivă, a respins acest proiect, iar el a stat undeva la șase ani la «Cultură» respins pentru că Direcția nu a acceptat schimbarea aspectului podului istoric. Noi, în momentul ăsta, în discuție cu proiectantul vechi, angajat acum ani de zile, am cerut modificarea proiectului în sensul celor cerute de Direcția de Cultură. Adică, podul să fie reabilitat exact cum este el în acest moment”, a declarat pentru Tion viceprimarul Ruben Lațcău.
Până la eventuala reabilitare, însă, vor fi luate câteva măsuri provizorii. Acestea vor începe din lunile următoare.
„În momentul ăsta, podul este într-o situație tehnică nu foarte bună. Noi am avut o întâlnire cu profesorii de la Politehnică și cu cei de la SICA – cel mai bun furnizor de materiale de construcție de la nivel mondial. Am făcut o analiză pe el și o să începem în următoarele două luni de zile în proces de izolare și curățare a armăturilor a părții de rezistență expusă, ele să fie tratate cu soluții speciale și izolate și, astfel, să evităm degradări ulterioare”, a mai spus Lațcău.
Cât despre restricțiile de tonaj, viceprimarul susține că poliția ar trebui să aibă o prezență mai activă în zonă și să verifice dacă aceste sunt respectate. Vă amintim, acestea fuseseră impuse încă din 2020, când au pornit și discuțiile între Primăria Timișoara și Direcția de Cultură a Județului Timiș. Mai multe detalii, AICI.
Trimite articolul
XCe prostie cu reabilitarea. Cost mai mult decat sa faci unul nou, cu tehnologie actuala, de calitate, care sa arate la fel ca cel vechi, daca se considera ca e o asa capodopera culturala.
-
Despre ce reabilitare poate fi vorba cand structura metalica peste care s-a turnat beton a fost afectata? Trebuie un pod nou, adaptat nevoilor actuale, facut din materiale mai durabile. in ceea ce priveste asa numitele decoratiuni, acestea se pot pastra si amplasa pe podul latit cam cum s-a facut la podul de pe strada Andre Saguna.
-
Ce idee bună, păcat ca nu ți-a venit înainte de renovarea domului . Sigur era mai ieftin să-l dărâme și să facă unul nou .
-
A reabilita si a renova sunt 2 lucruri total diferite! Judecati, ca e pe gratis si nu dauneaza sanatatii.
-
Nu mai spune, care e mă rog diferența în cazul unei clădiri ?! (Apropo de gratuități…)
-
-
Nu tot ce e vechi, trebuie tinut pentru vesnicie. Podul e cochet, dar nu mi se pare a fi ceva capodopera arhitecturala. Daca sunt bani, mai bine fac un tunel pe dedesubt pentru masini, iar podul devine pietonal. Daca sunt bani putini, demolat si refacut in acelasi stil.
-
daca sunt bani putini, nu il demolezi pe ala, ca si sa-l demolezi costa bani, il faci pietonal si faci altul langa
Tipic romanesc, daca ai o mare problema cu infrastructura, conform legislatiei te poti apuca de lucru peste vreo….x ani.Deh trebuie sa respectam normele ieuropene….
-
mai bine respectam normele prostiei…vezi piatra neamt…
-
Așa ți-a zis ție simeon? Că normele europene “e de vină” pentru incompetența parlamentarilor români?
-
Mai, costi, costi….
mai ieftin este sa faci un pod de 4 benzi NOU langa in care sa imbini arhitectural vechiul pod cu cel nou 😉
Nu sunteti normali? Cum adica sa o schimbati?
Gata nu va mai votez idiotilor !!!
Cum puteti gandi asa?
Dar daca vine Boeing 747 si se infige direct in Pod? Atunci ce facem?
Dar daca vine un tenorist si face ceva acolo? Atunci ce facem?
Tara de nebuni!! Da-i prostului putere sa vezi de ce e instare!!
Direcția de Cultură a Județului Timiș ar trebui sa se ocupe de cultura nu de infrastructura!!
Ce monument ? Un pod cu 4 turnulete monument? Cat de nebun sa fi sa nu dai drumul la executare legaturii la 4 benzi dintre doua maluri al Begai?
E vorba de Podul Episcopal, nu s-a numit niciodata Mihai Viteazul. Ar trebui sa fie cu o singura banda auto, cu o pista de biciclete si un trotuar, toate cu dimensiuni corecte. Nu e nevoie de autostrada in centrul orasului.
-
Tu esti de pe sate? Iesi din tara sa vezi infrastructuri create langa “centru’orasului”
-
Da, e de pe sate. Timisoara avea specific de mare sat banatean de cimpie si ne placea asa. Nu vrem Shenzen, nu vrem Singapore, nu vrem zgirie-nori, nu vrem autostrazi suspendate, nu vrem elevator spatial. E destul cimp imprejur, construiti-va acolo mall-urile si residence-urile si office towers-urile si restul fitzelor voastre de Dubai balcanic.
-